*Ezra's POV*
Widzę ciemność, jestem pośrodku jakiejś pustki. Nie wiem, gdzie jest góra, a gdzie dół. Nagle oślepia mnie białe światło. Zasłaniam ręką oczy i próbuję iść w jego stronę.— Ezra, to ja! — słyszę znajomy głos.
— Katie? Katie, to ty?!
To niemożliwe. Jakim cudem ona tu jest? Co robi w mojej głowie? Nie mogę jej dostrzec, widzę tylko to cholerne światło. Za to jej głos słyszę głośno i wyraźnie – jakby mnie przenikał.
— Wiem, że mi nie ufasz, Ezra... Ale muszę cię ostrzec — mówi.
— Niby przed czym? I skąd mam wiedzieć, że mówisz prawdę?
— Nie wiem, sam ocenisz. Wysłuchaj mnie, proszę! — woła błagalnym tonem.
Podstęp? A może to tylko zwykły sen? Nie mam pojęcia, jak to zinterpretować, ale chyba muszę wysłuchać, co Katie ma do powiedzenia. Może faktycznie będzie mówić prawdę, a ta przestroga będzie bardzo przydatna?
— Imperialni wiedzą o każdej waszej misji, podsłuchują każdą waszą rozmowę przez komunikator — mówi Katie — Poza tym, Imperator wie o holokronie na Malachor. Vader podejrzewa, że Kanan chce po niego lecieć, więc sam również chce go zdobyć.
— Taa, Kanan mówił ostatnio o jakimś Malachor — myślę na głos — Chyba wspominał coś o holokronach, ale nie za bardzo go słuchałem.
— Musicie zdobyć holokron przed Vaderem! Inaczej cała Galaktyka może pogrążyć się w Ciemności!
— Co daje w ogóle ten holokron? — pytam — Kanan ma chyba jeden, taki niebieski.
— To Holokron Jedi, Sithowie mają czerwone lub czarne — wyjaśnia dziewczyna — Holokrony Sithów mogą otworzyć tylko Sithowie, a Holokrony Jedi – tylko Rycerze Jedi. Jeśli tak się stanie, ta osoba, Jedi lub Sith, będzie w posiadaniu wiedzy tak ogromnej, że będzie w stanie zapanować nad całą Galaktyką i móc manipulować każdą żyjącą w niej istotą. Jednocześnie pozna odpowiedź na każde pytanie i stanie się niepokonany!
— Więc dlaczego Kanan tego nie otworzył? — pytam ze zdziwieniem. Mógłby posiąść taką wielką moc i z łatwością pokonać Sithów!
— Posiadanie takiej wiedzy, jaką daje holokron, jest niebezpieczne — tłumaczy — Może doprowadzić do śmierci tej osoby, jak i jej bliskich...
Teraz już rozumiem. Kanan nie chciał nas narażać oraz sam mógłby nie wytrzymać podczas otwierania holokronu. Cóż, jeśli Darth Vader czy Imperator zdobędą holokron przed nami i jakimś cudem uda im się go otworzyć, to możliwe, że całą Galaktykę czeka zagłada i nieskończona ciemność...! Może być jeszcze gorzej, niż jest teraz podczas panowania Imperium...
— A więc co mamy robić, Katie?
— Znajdźcie Holokron Sithów, zanim zrobi to Vader i ukryjcie go dobrze — mówi — Wszystko, co ci powiedziałam, przekaż Kananowi. Może jakoś ci uwierzy, bo wiem, że on nie zaufa mi ani na chwilę.
No tak, teraz pytanie, jak ja wytłumaczę Kananowi moje przypuszczenia? On nie ufa Katie, więc nie wiem, jak przekonam go do tego, że ona ma rację. Dlaczego Kanan jest taki podejrzliwy? Dlaczego nie ufa Katie? Jestem pewny, że ona chce dla nas dobrze, tylko Kanan wszystko komplikuje.
— I Ezra... — woła Katie, lecz jej głos ginie gdzieś w oddali — Uważaj na siebie... — słyszę jeszcze te słowa i po chwili światło znika.
CZYTASZ
Star Wars: Uczeń Skywalkera ✔
Fiksi Penggemar[CZĘŚĆ PIERWSZA] ❝Ciemna Strona drzemie w każdym z nas, a prędzej czy później po prostu się przebudzi, lecz nigdy nie trać wiary w Światło.❞ Od zawsze wiedziałam, że moje życie toczyło się zbyt szybko, a przez to wielu ludzi musiało za mnie ponosić...