uno

396 19 0
                                    

p.o.v Valentina

Ik ben nu zeventien en sinds mijn zestiende is mijn hele leven omgegooid. Ik woon in Italië en ga af en toe nog naar Nederland om Michiel en Noah te bezoeken. En natuurlijk ook mijn grootouders! Noah en Michiel zijn hier twee of drie keer geweest. Ze mogen mijn Italiaanse vrienden best.

Stefano is hier komen wonen. Hij is een soort van mijn bodyguard geworden. Mijn grootouders noemen hem mijn suikeroom omdat ik alles van hem krijg. Nou bijna alles dan. Ik krijg geen tijd alleen in de stad zonder zijn bewaking.

Silvano heeft vijf jaar cel gekregen omdat ze bijna niets over hem konden vinden alleen dan dat hij me ontvoerd had. Volgens mijn vader en grootvader is dat best lang voor een maffioso aangezien we meestal helemaal geen straf krijgen omdat onze daden niet te achterhalen zijn.

Ik krijg nu les van mijn vader en van mijn grootvader. Ze leren me Italiaans en hoe ik mijn vader kan opvolgen tot Maffiabaas. De baas van de Agenlli familie. Een vrij grote familie heb ik ontdekt. Mijn vader heeft veel neven en aangetrouwde familie. Zij hebben vaak banen in de rest van de landen zoals Nederland, Duitsland en Frankrijk

Sandro en ik zijn nog steeds hopeloos verliefd. We probeerden in het begin telkens wat tijd met zijn tweeën te krijgen maar dat ging nogal moeilijk omdat mijn vader en grootvader me weghielden bij hem. Mijn vader en grootvader hadden een half jaar geleden ongeveer een gesprek met Sandro gevoerd. Toen ik het hoorde was ik kwaad geworden op ze. Sandro zou me nooit iets doen! Ze hadden hun excuses aangeboden aan mij en Sandro. Sindsdien houden ze me niet meer weg bij Sandro.

Ik heb gemerkt dat mijn moeder geen wijn meer drinkt de afgelopen weken. En mijn vader is ook wat minder gaan drinken. Maar waarom weet ik eigenlijk niet. In het begin dacht ik dat mijn moeder zwanger was maar dat kon helemaal niet want ze zei dat ze geen kinderen meer wilde.

Maar vandaag is er feest. Ik ben nu in mijn kamer want ik moet me omkleden en ik ben superduper zenuwachtig! Zo meteen wil iedereen mij  ontmoeten en ik spreek nog steeds geen Italiaans. Een paar woorden maar ik kan nog geen heel gesprek voeren! Gelukkig zullen Sandro, Lucio, Tito en Donna de hele tijd bij mij in de buurt blijven.

Er word geklopt. 'Entrando' zeg ik terwijl ik mijn kastdeuren sluit. -binnen-

Sandro komt binnenlopen. Hij draagt een zwarte broek en een blauw overhemd. Het bovenste knoopje is niet vastgemaakt.  'Ehi miele' zegt hij. - hey honey.'

'Ehi dolce' zeg ik glimlachend. -hey liefje-

Hij geeft een kus op mijn voorhoofd. 'Come sta' vraagt hij. -hoe gaat het?'

'I'm nervous.'

'Do you think I am nervous?'

'Actaully... sì, I do.'

'Good guess' zegt hij terwijl hij op het bed gaat zitten.

Ik draai me om. 'How do I look' vraag ik.

'Stunning, like always miele.'

Ik draag een blauwe, A-lijn jurk met een spijkervestje. Ik doe mijn zwarte sleehakken aan en ga naast hem zitten. 'Don't worry miele ' zegt hij, 'and stop biting your lip, please.'

Ik zucht, 'I'm sorry, I can't help it.'

'Doesn't matter miele .'

Stefano komt binnen. 'I knew he was here' zegt hij, 'come on. The first guests have arrived.'

Ik sta op en loop naar de deur. Maar daar blijf ik staan. 'Ik moet nog' zeg ik terwijl ik me omdraai maar Stefano gooit me over zijn schouder.

'Nee, je ziet er geweldig uit en je ouders wachten vol ongeduld op je. Sandro, can you please go first.'

Sandro knikt en loopt de kamer uit. 'Nee Stefano' roep ik, 'zet me neer!'

Hij draagt me de trap af en ik probeer uit alle macht los te komen. Maar niets helpt. Ik word onderaan de trap pas neergezet. 'Infine' zegt mijn vader. -eindelijk-

family partyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu