trentasette

211 10 1
                                    

p.o.v Valentina

Ik word de volgende ochtend wakker gemaakt door Emi. Gisteravond aten we met zes man. Ik, Emi, Ferruccio, Silvano en de twee mannen waar Ferruccio die middag mee stond te praten. Ferruccio sprak de hele tijd met hen. Ik zelf was stil net als Silvano en Emi. Ik at mijn eten rustig op en daarna moest ik naar bed van ze.

Maar Emi heeft me nu dus wakker gemaakt. 'Buongiorno' zegt ze glimlachend.

'Buongiorno.'

Ze staat op en opent de balkondeuren. Het weer buiten is heerlijk zo te zien. Er is geen wolk te herkennen aan de hemel. 'Vieni' zegt ze, 'la colazione è pronta.' -Kom, het ontbijt staat klaar-

Ik knik en stap uit bed. Snel kijk ik even in de spiegel. Mijn haar zit niet te erg door de war dus loop ik met Emi naar de keuken. Ferruccio en Silvano zitten al aan de tafel. Ze drinken een kopje espresso. 'Buongiorno Tina' zeggen ze tegelijk.

'Buongiorno' zeg ik met een kleine glimlach.

Ik ga op mijn stoel zitten naast Silvano. 'Come hai dormito piccola Venus' vraagt Silvano.-hoe heb je geslapen kleine venus-

'Bene, e tu?' -Goed, en u-

'Bene' zegt hij met een glimlach.

Ik glimlach kort terug. We ontbijten in stilte verder. Daarna ga ik douchen en kleed ik me om in een lichtroze zomerjurkje. Het is een A-lijn jurk en de rok komt tot de helft van mijn bovenbenen. Daarna loop ik terug naar de woonkamer. 'Piccola Venere' vraagt Silvano, 'do you like to swim?'

'Can I' vraag ik.

Ferruccio knikt en kijkt Emi aan. Emi staat op en neemt me mee naar haar kamer volgens mij want op het bed ligt touw en de dekens liggen van het bed af. Ze opent een ladekast en geeft me een bikini. Ik kleed me snel om in mijn kamer en daarna gaan Emi en ik naar beneden. Als we even op het strand liggen op te drogen word ik opeens opgetild. 'Hey' roep ik.

Iemand gooit me over zijn schouder en zodra diegene grinnikt weet ik wie het is. 'Plutono' zeg ik zuchtend, 'can you put me down?'

Silvano zet me neer. 'Grazie' zeg ik.

Silvano draagt een zwembroek en gaat op mijn handdoek zitten. Ik duw hem er vanaf zodat hij in het zand beland. Hij lacht, springt op en tilt me over zijn schouder naar de zee.  'Nee' roep ik lachend, 'stop, alsjeblieft!'

'Non capisco olandese, piccola Venere.' -Ik versta geen Nederlands, kleine Venus-

Hij gooi me in het water en ik kom hoestend boven. Ik kreeg wat zeewater binnen. 'Lo è' vraagt hij bezorg. -Gaat het-

'Sì, I just swallowed some water.'

Hij grinnikt en steekt zijn hand naar me uit. Ik pak zijn hand en hij trekt me omhoog. We lopen weer het strand op. Feruccio en Emi zitten nu samen op een handdoek. Emi smeert Ferruccio in met zonnebrand. Ik pak wat zand en gooi dat over Ferruccio heen. Hij draait zich langzaam om en trekt zijn wenkbrauwen op. Ik grijns en doe twee stappen achteruit. Ferruccio zucht en gaat rechtop staan.

Ik bijt op mijn lip als hij mijn richting uit komt lopen. Ik wil wegrennen als hij sneller begint te lopen maar hij is sneller en haalt me onderuit. Ik val in het zand en hij draait me op mijn buik. Meteen zit het zand overal omdat ik nog nat ben van het water. Ferruccio gaat weer terug op de handdoek zitten en kijkt grijnzend toe hoe ik opsta. 'Funny' zeg ik gniffelend.

Ik loop snel naar het water en spoel het zand weg. Daarna ga ik weer op mijn handdoek liggen. Silvano gaat op een handdoek naast me liggen. We blijven daar de hele middag liggen tot we in de verte een bootje zien. Ferruccio en Silvano sturen mij en Emi naar binnen om onszelf aan te kleden.

Ik doe het jurkje weer aan en loop daarna naar de hal waar Emi al wacht. Silvano en Ferruccio komen met Sandro de trap oplopen. Zodra hij mij ziet sprint Sandro de trap op en omhelst hij me. Ik omhels hem stevig terug. Ik heb hem werkelijk gemist!

------------------------------------------------

A/N lieve lezers, wattpad doet weer eens vervelend. Ik zie alleen maar de eerste twee zinnen dus als je dag ook hebt dan ga ik het vanmiddag proberen te fixen. Xxx Mairin

family partyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu