p.o.v Valerio
ik leun achteruit in mijn bureaustoel en staar naar het plafond. Niemand heeft enig idee waar Tina is en Cat word met de dag ongeruster. Net als ik! De rest maakt zich zorgen om mij en Cat. En dat begrijpen we ook heel goed.
Geklop op de deur verbreekt mijn gedachten. 'Entrando' zeg ik.
Cristiano komt binnen. 'Val, wat doe je hier? Het is zes uur 's ochtends. Ga slapen! Zonder slaap denk je niet helder. Dat weet je ook dondersgoed.'
'Als jij nu met een idee komt ga ik slapen.'
'Prima, ik ga vanavond naar Ferrucio's café toe.'
'Waarom?'
'Misschien heeft iemand daar informatie.'
'Doe wat je niet laten kunt. Maar neem wel iemand mee.'
'Zal ik doen. Maar jij gaat dus nu naar bed. Duidelijk?'
'Sì, sì.'
Ik sta op en wil weglopen maar bij de deur houd hij me tegen. 'Val' zegt hij, 'mantenere la testa fredda. Li troveremo. Se abbiamo è così trovato un paio di tutto il resto.' -houd je hoofd koel. We vinden ze wel. Als we er een paar hebben dan is de rest ook zo gevonden-
Ik knik, 'ik weet het amico.'
Hij laat me los en ik loop weg. Als ik mijn kamer inloop word Cat wakker. Ze zucht en sluit haar ogen weer. 'Kitty Cat' fluister ik, 'is er iets?'
'Ik ben moe' zegt ze.
Ze kijkt even op de klok. 'Ik heb ongeveer zes uur geslapen, minder zelfs.'
'Probeer wat te slapen' zeg ik, 'alsjeblieft.'
Ze gaat rechtop zitten. 'Ga jij dan ook nog slapen?'
'Ja, Chris waarschuwt me meteen als er iets is gevonden.'
Ik kleed me even snel om en ga daarna op mijn plek liggen. Cat draait zich naar me toe en legt haar hoofd op mijn borst. 'Geen zorgen' fluister ik, 'Tina zal niets overkomen. Als er ook maar iets met haar gebeurd dan regel ik hun straf in plaats van de politie.'
Cat knikt slaperig en gaapt.
Ik geef een kus op haar hoofd. 'Vai a dormire Kitty Cat' fluister ik in haar haar, 'di andare a dormire.' -Ga maar slapen Kitty Cat, ik ga ook slapen-
Cat knikt en valt in slaap. Ik leg mijn handen onder mijn hoofd en staar naar het plafond. Waar zou Tina kunnen zijn? Niet bij de huizen, daar zijn we geweest al. Maar waar dan?! Silvano zou ze nooit meenemen naar... naar één van zijn bondgenoten en mijn vijand. Of toch wel?
Ik kijk naar Cat. Ik vertel het later wel aan de rest. Eerst slapen. Waarschijnlijk is dit een waanidee door het slaapgebrek wat ik nu heb.
Ik val na een half uur in een onrustige slaap. Dat piekeren moet ik nu echt eens gaan afleren!
JE LEEST
family party
Teen Fictiondit is een verhaal waarin drie verhalen van mij samen komen! (Maffioso, kidnapped Because... & little spy) Je kan die het beste eerst lezen voordat je deze gaat lezen! -------------------------------------------------- /Vertaald uit het Italiaans/ ...