ventiquattro

215 12 0
                                    

p.o.v Valentina

Ik word de volgende dag vroeg wakker. Op de klok die aan de muur hangt zie ik dat het pas zes uur is. Ik ga rechtop zitten en loop naar het raam. Ik ga op de vensterbank zitten en kijk naar buiten. Na ongeveer een uur komt Ferruccio mijn kamer inlopen. 'Buongiorno Valentina' zegt hij.

'Buongiorno' zeg ik.

'Vieni' zegt hij, 'then we can talk a little.' ''-kom-

Ik knik, sta op en loop gewillig achter hem aan naar beneden. Hij loopt een kamer in en ik volg. De kamer die we inlopen is een werkkamer. Er staat een groot zwart bureau en twee groene stoelen ervoor. De bureaustoel is van zwart leer. De muren zijn donkergroen en op de vloer ligt zwart hout.

'Sit' zegt Ferruccio.

Ik ga op een stoel zitten. Hij gaat op de andere zitten en zegt: 'Relax Valentina. I won't bite.'

Ik knik zachtjes en ontspan iets meer. 'How is your mother' vraagt hij.

'Good' zeg ik, 'she is happy. Well, not on the moment I think.'

'Why not?'

'I'm kidnapped by Silvano. And she is-'

Snel houd ik op met praten. Ik wilde zeggen dat ze zwanger is! Waarom deed ik dat?! Zelfs Silvano moest dat uit me slaan zowat.

'She is...' vraagt hij.

Ik probeer mijn mond te houden maar toch zeg ik: 'Incinta.' -zwanger-

'Really?'

Ik knik langzaam. 'Everything all right Valentina' vraagt hij.

'Why do I say those things I don't want to say?'

'That's the effect from the drug.'

'I thought so' zeg ik zacht.

Hij grinnikt, 'you need to answer us. I wanted to discuss something with you by the way.'

'Okay.'

'Tonight we go back to the bar  and you will help the girls. Buono?' -café, oké-

'Sì, okay.'

'Good, shall we wake Silvano? Then we can have colazione.' -ontbijt-

Ik sta op en hij ook. Ik loop met hem mee naar boven. Dicht bij mijn kamer opent hij een deur. Hij laat me naar binnen lopen. 'Silv' roept hij vanachter me, 'risvlegio!'  -wakker worden-

Silvano mompelt iets en gaat slaperig rechtop zitten. Hij draagt geen shirt. 'Buongiorno' zegt Ferruccio vanachter me.

Ik hoor gewoon dat hij aan het grijnzen is. Silvano staat op en trekt zijn overhemd weer aan. 'Perché così presto Ferro? Dobbiamo ancora fare qualcosa?' -Waarom zo vroeg Ferro? We hebben toch niets te doen-

'Non proprio, ma io ho fame e Valentina anche che.' -Niet echt, maar ik heb honger en Valentina ook volgens mij-

'Dov'è tua moglie' vraag ik zacht. -Waar is uw vrouw-

Ik had de ring om zijn vinger al gezien waardoor ik wist dat ze gerouwd waren. 'Lei punizione' zegt Ferruccio,  'mi ha insultato in cui ero a e prima che la punizione.' - Zij heeft straf, ze beledigde me waar ik bij was en daarvoor heeft ze straf-

Ik knik zacht. 'Well' zegt Silvano, 'let's go and have breakfast.'

We lopen naar beneden naar een eetzaal. Er staat een lange zwarte tafel met aan iedere kant tien stoelen. Aan het hoofd van de tafel staat ook nog een stoel. Op de tafel staan manden met brood en twee schalen met beleg. Ferruccio gaat aan het hoofd zitten. Er staan maar drie borden dus moet ik wel een plek verder dan meteen links van hem te gaan zitten. Silvano gaat  schuin tegenover me zitten en we ontbijten. Silvano en Ferruccio praten terwijl ik stil ben.

Als we klaar zijn zegt Ferruccio: 'What do you want to do Valentina?'

'Me?' -ik-

'Yes, you.'

'I don't know.'

'Do you want to talk to my wife' vraagt Ferruccio.

'I thought she was being punished' zeg ik verbaasd.

'Sì, I will untie her now. Then we will come down.'

'Okay.'

Hij loopt weg. 'The others know you woke up' zegt Silvano, 'I texted Naldo and he told them.'

'How did Sandro react' vraag ik.

'He went back to his room.'

'Die had ik verwacht' zeg ik.

Hij trekt een wenkbrauw op. 'I suppected that.'

Hij knikt en drinkt zijn espresso op. Meteen daarna komt Ferruccio binnen. Hij trekt Emiliana achter zich aan. Ze ziet er moe uit en heeft grote wallen onder haar ogen. 'Buongiorno' zegt ze glimlachend.

'Buongiorno' zeggen Silvano en ik tegelijk.

 Ferruccio duwt haar naast me neer. 'Eat' zegt hij tegen haar, 'use my plate. Silvano en I are going to get the new slave.'

Emiliana knikt en pakt zijn bord. Ferruccio en Silvano lopen weg. Ze pakt een broodje en begint met eten. 'Did you sleep well' vraagt ze aan me.

family partyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu