p.o.v Rebecca
Ik zit in de auto en leun tegen Mario aan. Severo rijd ons naar het huis van de grootste maffiabaas van de Agnelli familie. Georgio zit naast hem. En natuurlijk is Lucius ook mee. Die zit naast Mario en Mario zit dus in het midden.Lucius had alleen mij, Mario, Georgio en Severo meegenomen. Dat vond hij genoeg.
Ik moest van hem een rok aan. Dus ik draag een zwarte rok met een zwart hemdje en een kort, blauw topje. Mario heeft vlak voordat we weggingen me nog een ketting gegeven.
De afgelopen maanden was school leuk. Ik heb de meeste boobytraps van Benigno uitgeschakeld die voor de leraren waren bedoeld. Daarom probeerde hij telkens een boobytrap voor mij neer te zetten. Het is hem nog steeds niet gelukt en hij heeft gezworen dat het hem een keer gaat lukken als ik niet oplet.
Capo Lucius is nog steeds niet heel enthousiast over mij. Hij vind dat ik een te grote mond heb tegen hem wat ik ook wel heb. Maar dat boeit me niets!
Maar we gaan nu naar een feest dus van de grote baas. Want zo noemt iedereen hem. Vannacht zullen we daar blijven en morgen zullen we naar huis gaan. Ik heb gehoord dat de dochter van de baas Nederlandse is en ook bijna alleen maar Nederlands praat.
'Beca' zegt Lucius opeens.
Ik kijk naar hem. 'Sì' vraag ik.
'Ik wil dat je je mond houd over de twee russen. Het is feest en de baas weet het al.'
'Dan wil ik er nu iets voor terug.'
Georgio zucht diep, 'Ci risiamo.' -daar gaan we weer-
'Ho sentito' sis ik. - dat hoorde ik-
'Wat' vraagt Mario.
'Ik wil zijn naam weten' zeg ik terwijl ik weer naar Lucius en Mario kijk.
'Wiens naam' vraagt Lucius verbaasd.
'De naam van de baas.'
'Valerio' zegt Mario, 'zijn vrouw heet Catherine en zijn dochter Valentina.'
'We zijn er' hoor ik Severo zeggen.
Hij parkeert de auto en we stappen uit. Er komt een man naar ons toelopen. Hij heeft een meisje, een jongen, een man en een oudere vrouw bij zich. 'Lucius' zegt de man blij.
'Cristiano' zegt Lucius.
Hij omhelst de man en geeft hem drie kussen op zijn wangen. 'Wie is dat' vraag ik fluisterend.
'Cristiano Agnelli' zegt Georgio vanachter ons, 'een goede vriend van capo .'
'Lucius' zegt Cristiano, 'je kent Alfeo en mijn madre nog wel toch?'
'Natuurlijk' zegt Lucius terwijl hij ook drie kussen op de oudere vrouw haar wangen geeft en een hand geeft aan de man.
'En dan stel ik je voor aan mijn dochter en haar vriendje. Maddy en Benigno' zegt hij terwijl hij het meisje en de jongen iets naar voren duwt.
De jongen heeft zwart haar en groene ogen. Het meisje heeft blonde haren en grijze ogen. Ze geven Lucius een hand. 'En jij hebt zo te zien ook wat gezelschap meegebracht' zegt Cristiano.
'Klopt' zegt Lucius, 'Severo en Georgio ken je natuurlijk al. En ik bracht mijn oudste zoon en zijn vriendinnetje mee' zegt Lucius terwijl hij ons iets naar voren duwt, 'Mario en Rebecca.'
'Beca' mompel ik.
We geven de mensen een hand. 'Laten we maar naar Vaal gaan' zegt Cristiano, 'ben benieuwd naar Cat.'
'Ik meer naar hun dochter.'
We lopen achter ze aan naar binnen. Er staat twee mannen en een vrouw in de hal. De ene man heeft zwart kort haar en felblauwe ogen. De vrouw heeft blond, kort golvend haar en blauwe ogen. Ze houd zijn hand vast. De tweede man staat tegen de muur geleund. Hij heeft zwart , kort haar en grijze ogen. 'Naturalmente per la prima volta' zegt de eerste man grijnzend. - Natuurlijk zijn jullie als eerste-
Hij kijkt om naar de ander. 'Ga jij Tina eens halen' zegt hij, 'suikeroompje.'
'Ben benieuwd of Sandro dan ook bij haar is' zegt de man terwijl hij de trap op loopt.
Bovenaan blijft hij stilstaan. 'Chiese il permesso di indossare il suo qui' zegt hij. -Toestemming gevraagd om haar hierheen te dragen-
'Autorizzato' zegt de man grijnzend. -Toestemming verleend-
De man loopt weg. Lucius en Cristiano begroeten eerst de man. Daarna stellen ze zich voor aan de vrouw. Ze vertellen wie wij zijn en we komen erachter dat de man Valerio heet en dus de baas is en de vrouw Catherine heet, de vrouw van de baas dus. Dan komt de man teruglopen. Hij draagt een meisje over zijn schouder die trapt en slaat maar hij laat haar niet los. 'Ze doet me denken aan jou' fluistert Mario.
Ik kijk hem kwaad aan. Maddy en Benigno grinniken. De man zet haar pas onderaan de trap neer. Ze heeft blauwe ogen en blonde lange haren. 'Infine' zegt capo Valerio. -eindelijk-
JE LEEST
family party
Teen Fictiondit is een verhaal waarin drie verhalen van mij samen komen! (Maffioso, kidnapped Because... & little spy) Je kan die het beste eerst lezen voordat je deze gaat lezen! -------------------------------------------------- /Vertaald uit het Italiaans/ ...