#16

42 13 13
                                    

Idąc ulicą zauważyłam pewną Panią. Zapewne nie zwróciłabym większej uwagi na jej osobę, gdyby nie to, że miała na sobie bluzkę z krótkim rękawem, a było zimno.

Owa kobieta była chora, albo przynajmniej tak mi się wydaje. Można by powiedzieć niezbyt elegancko: niepełnosprawna umysłowo. Nie mogę o tym zaświadczyć, rzecz jasna.

I tutaj moje podstawowe pytanie: dlaczego traktujemy ich gorzej?

Nie, nie zaprzeczaj. Jasne, że traktujesz ich inaczej, nie zawsze otwarcie, ale jednak.

Przypomnij sobie jak poirytowany pomyślałeś o takim człowieku coś nie miłego. Pamiętasz?

Ale może się mylę. Oby tak było. Oni w gruncie rzeczy nie są źli. Nie mają takiego zamiaru.

Czasami widząc takich ludzi mam uczucie, że są mądrzejsi od wielu z nas.

Wracając do kobiety. Szła, najzwyczajniej w świecie po chodniku. Ludzie dziwnie się na nią patrzyli lub udawali, że jej nie zauważają.

Mówiła coś niezrozumiałego dla mnie. Można by powiedzieć, że mruczała coś pod nosem.

Gdy na nią spojrzałam, pomyślałam, że być może ona jest wiele mądrzejsza ode mnie. Naszła mnie też myśl, że ona rozmawia ze swoim Aniołem Stróżem.

Nie raz słyszy się o różnych 'magicznych' zdolnościach. Może własnie ta Pani miała taki dar?

Nie wykluczone. Nie zbyt skupia się na świecie, który ją otacza bo przebywa we własnym. Przecież może tak być. Nie ma dowodów, które to wykluczają.

Nie ma też dowodów, które by to potwierdziły.

A Ty, co sądzisz o takich spekulacjach?

Chce też jeszcze poruszyć wątek z tym związany. Jeśli ta kobieta byłaby ubrana elegancko, zyskała by szacunek, prawda?

Takie osoby są powszechnie uważane, w naszym środowisku za godne uwagi i szacunku.

A gdyby jakiś ważny urzędnik włożył na siebie ubrania należące do jakiegoś bezdomnego? Jak byłby przez nas odebrany?

Moglibyśmy go nie poznać, jestem przekonana, że właśnie tak by się stało. Byłby poniżony przez ludzi.

Więc jaki wniosek?

Dobra materialne innych, zaślepiają nasze oczy na ich wnętrze.

Cześć i czołem! Trzymajcie się ciepło, bo wiosna nie jest łaskawa.

Weronika xx

Dyskusje z samą sobą. Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz