'Oni mnie nie lubią. Nie szkodzi. Kiedyś spotkam kogoś, kto będzie mnie lubił, nawet gdy nie będę się o to starać. Gdy ktoś Cię lubi, bo się starasz, to nie lubi Cię takiej, jaką jesteś. Lubi nieprawdę o Tobie. '
~ D. Terakowska "Tam gdzie spadają Anioły ".
Pani Terakowska staje się mi coraz bliższa. Moją kolejną manią- prócz tych banalnych, jest wychwytywanie zdań, które mają dla mnie jakiekolwiek znaczenie, a czasami tego znaczenia brak, jednak nie przeszkadza mi to.
Żyjemy w środowisku, które nie jest szczere. Na palcach jednej ręki można by zliczyć, ilu to mamy szczerych kolegów. Mam na myśli to, że większość społeczeństwa, które nas otacza jest nieszczere względem nas...Z jednej strony chcieliby nam pomóc, lecz z drugiej strony to nie ma sensu, to nie jest w ich interesie, to może im zaszkodzić.. Reputacja, rozumiecie?
(miałam tłumaczyć jaśniej, więc postaram się tak uczynić ((:)
Może sięgnę po jakiś przykład, hm? Lepiej przekażę wam to co mam na myśli ((:
Chcąc nie chcąc musisz zgłosić się by wykonać tą czy inną czynność na rzecz otoczenia, w którym żyjesz. Dobrze byłoby przyjąć czyjąś pomoc, racja? No jasne, nawet jest taka Kasia, która jest skłonna Ci pomóc, ale zaraz, zaraz (tak, jak zazwyczaj jest jakieś 'ale') to byłoby zbyt piękne, aby mogło okazać się prawdą.
Technicznie rzecz biorąc nie byłoby problemu by udzielić Ci tej pomocy, lecz gdy ona pomoże Tobie to Sandra będzie urażona, że to jej Kasia nie udzieliła pomocy, czyż nie?
Wszystko się zgadza, hm?
Sami tacy jesteśmy, racja? Nie mamy pojęcia co będzie dla nas lepszym rozwiązaniem.
Przychylne spojrzenie ludzi również może zależeć od naszego położenia na drabinie społecznej.
Nie prawdą jest też, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Myślę, że takich prawdziwych poznamy w szczęściu.
Takim szczęściu, które odnosi się tylko do naszej osoby, a nikt inny nie będzie czerpał z niego zysków.
Gdy jest źle, naszym wrogom przynosi to ukojenie. W końcu to nasi wrogowie, czekają na nasze porażki i potknięcia. A nasze szczęście ich gnębi, dusi by w końcu zabić.
Stereotypowe spoglądanie na przyjaciół bywa nie korzystne. Jednak skoro to przyjaciele to raczej wiemu jacy są i czego możemy się po nich spodziewać, racja?
Weronika xx
CZYTASZ
Dyskusje z samą sobą.
RandomEksperyment polegający na analizowaniu i dyskutowaniu na temat różnorodnych obrazków znalezionych w sieci. Będę starać się też odwzorować sytuacje z mojego życia i podyskutować o nich z samą sobą.