---19---

286 30 16
                                    

Papatyaları alıp o yere gittim..Kesfettigim yere..Aslında serkanla benim yerime..Evet orası serkan ve benim yerim artık..söylediğim gibiydi..Serkan oradaydı..Anlaşılan o da şuan boğuluyordu ve sessizliğe ihtiyacı vardı..Hemen yanına gittim..

Eylül:yine benden önce gelip oturmuşsun

Sesimi duyar duymaz ayağa kalktı.Bana sarıldı.

Serkan:neredeydin Eylül,çok merak ettim seni..

Eylül:geldim işte..

Serkan:papatya almışsın? Can'a mı?

Eylül:Can şuan papatyalarıyla mutlu..Melekte öyle..bunlar da senin

Serkan:nasıl yani?

Eylül:artık çiçekçiye gittigimde dört demet papatya almam gerekiyor da..

Serkan:ne demek bu?

Eylül:biri can için..biri arkadaşım melek için..biri senin için..Ee size alıyorum kendime neden almayacağım?

Serkan:eylül sen içtin mi ne diyorsun?

Eylül:saçmalama serkan.Mezarlığa ickili gidecek değilim..Papatyaları seven 3 tane insan var hayatımda..Bundan sonra böyle..Bunlarda senin..Benimkilerde arabada..şimdi beni iyi dinle..

"Serkan..Ben o gün büyük bir tepki verdim..Ama tepkim sadece sana değildi..Birinin kalbiyle yaşamak o kadar zor ki..O kalbe iyi bakman gerekiyor..Yorulmaman gerekiyor...koşmaman gerekiyor..üzülmemen gerekiyor..birincisiyle ikincisi tamam da ? Üçüncüsü? Ben eskiden koşuyordum..Yani yarışmalara katılıyordum..Madalyalarım bile var..Ama kalp nakli yapıldıktan sonra hiç koşmadım..Yürüyüş yapmayı çok severdim..Yürümedim..çünkü bende emanet bir kalp vardı..Ona sahip çıkmam gerekiyordu..İyi bakmam gerekiyordu ona..Ama üçüncüsü? İşte bu mümkün değildi..Her gece ağladım ben..Her gece geçmişimi düşünmekten uyuyamadım..Geçmişimi düşünmem yetmiyormus gibi bir de zamanla bu kalbin sahibini düşündüm hep..Acaba nasıl biriydi? Neden öldü? Kaç yaşındaydı? O da birini seviyor muydu? Anne babası kardeşleri ne haldeydi? Gözleri ne renkti? Saçları nasıldı? Nasıl gülüyordu? Nerede yaşıyordu? Her gece bunları düşündüm..bazen kızdım kendime..Emanetine sahip çıkamadığım anlardı çünkü o anlar..Ve düşünmediğim bir şey vardı..Ne diye soracak olursan..

"Bir gün o kişinin ailesi karşıma gelirse ne yaparım?"

İşte bunu hiç düşünmedim..belki de
düşünmekten kaçtım..

Günün birinde o kızın sevdiği çıktı karşıma..Haberim olmadan..Sonra zaman geçti..Ailesi çıktı karşıma..dün gece hiç düşünmediğim şeyin içinde buldum kendimi..Seni öğrenmiştim..Melek'in ailesi çıkmıştı karşıma..Belki de tepkim kendimeydi..Sana kızdım..Bu kalp sana ait değil dedim..Ama düşündüm de aptallık ettim..bu kalbin sahibi vardı daha önce..biri melek biri sen..ben emanetimi korumak için bir sürü şey yaptım.Melek'in emanetine sahip çıktım belki ama senin emanetin? Bu kalp sadece melek'in emaneti değil bana..Artık senden de emanet..Ben bugün melek'e bir söz verdim..Emanetine sahip çıkacağım diye..Sanada söz veriyorum..O emaneti korumak için elimden geleni yapacağım..Affet beni olur mu..Dün gece kalbini kırdım..Özür dilerim..

İkimizde ağlıyorduk..Bir kez daha sıkıca sarıldı bana..

Serkan:eylül..Asıl ben senden özür dilerim..Söylemeliydim sana..Düşündüm de aynı şey benim başıma gelseydi..Yani ben Can'ın kalbini taşısaydım seninle de bir yerde bir şekilde karşılaşsaydık ve sen bana yakın olsaydın günün birinde bende senin öğrendiğin gibi ogrenseydim her şeyi..Senin gibi hissederdim..Özür dilerim..Ama şunu bilmeni isterim..Ben seni tanıdıktan sonra öğrendim her şeyi..Babama daha önce söylemiştim..Melek'in organları kime bağışlandı diye..Benim için öğrenecekti..Öğrendi de..Ama öğrendiğinde biz seninle zaten tanışmıştık..Yine de Söylemeliydim aslında ama korktum..Dün akşamki tepkini verip benden uzaklasmandan korktum.Bugün de buraya bu yüzden geldim..Çünkü boğuluyordum...Sen yoktun..Merak ettim seni..Ulasamadım.Sana bir şey oldu diye korktum..Benden uzaklaşmandan korktum..Bir daha sohbet edememekten korktum..Seni Yata goturememekten korktum..Bana omlet yapamamandan korktum..Sonra o şeftali suyu..Biliyor musun aslında seftaliyi hiç sevmem..Yalan söyledim sana o gün..Ama o kadar mutluydum ki..2 sene sonra o kadar mutluydum ki..Senin ellerinden içmek istedim..ve ben o gün şeftaliyi sevdim..ve anladım ki o gün sevdiğim tek şey şeftali değildi..Bu söyleyeceğim belki Melek'e ihanet olabilir..Belki de öyle değil bana ihanet gibi geliyor..Ama o benim mutlu olmamı isterdi..Anladım ki o gün sevdiğim diğer şey sendin eylül..Uzun zamandan sonra senin yanında huzur buldum ben..Seninle güldüm..ve o an anladım Melek'i rahat bırakmam gerektiğini..Ondan başka baska birini sevemeyeceğimi düşünürdüm hep..Ama öyle olmadı..Ben aynı kalbe sahip ama farklı iki kişiyi sevdim..Biri Melek Demir,biri Eylül Ertürk..

SENDEN ÖNCE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin