---62---

241 20 7
                                    

Serkan;

Eylül bir yandan telefonla konuşuyor nir yandanda ağlıyordu..Elimi de tutmuştu..Çok korktum onun için..Ters giden bir şeyler vardı..Telefonu kapatır kapatmaz bana sarıldı..Bende onu sakinlestirmeye çalıştım..

Serkan:canım ne oldu..korkutuyorsun beni

Eylül:..

Serkan:eylül bir şey söyle bak ben buradayım tamam mı yanındayım senin

Eylül:serkan..Bizim ikiz bebeklerimiz olacakmış..Doktor aradı..son gittiğimde asistanı vardı..sonuçlara yağmur hanım  bakacaktı..

Serkan:bu bu çok güzel bir haber Eylül neden ağlıyorsun

Eylül:bebeğimizin birinin kalbinde sorunlar görünüyormuş emin değilmiş ama ritm bozukluğu varmış serkan bir de gelişme geriliği varmış kardeşine göre küçükmüş

Serkan:canım sakin olmalıyız emin değilmiş dedin sende duydun bak

Eylül:varmış işte serkan ya küçücük benim bebeğim

Serkan:bak doktorlara gideriz tamam mı Londraya birlikte gideriz doktorun yanına

Eylül:ölmesin serkan bebeğimiz ölmesin

Tekrar sarıldım Eylül'e..bende çok korkuyordum..Onunla birlikte ağlıyordum. ama onu sakinleştirmem gerekiyordu..Her şeyin suçlusu bendim..Ben üzmüştüm Eylül'ü..Bunca zaman benim yüzümden ayrıydık..Ne olacaktı şimdi..ikiz bebegimizin olacağına mı sevinelim yoksa bebeğimizin sağlık sorunlarının olmasına mı üzülelim...Eylül'ü iceriye götürdüm..Yatağa uzanması için..Sürekli ağlıyordu..Ne yapacağımı bilemedim..Başucuna oturdum..Eylül ağlayarak uyuyakaldı..Bende elime telefonu alıp araştırma yapmaya başladım..

Anne karnındaki bebeğin kalp ritmi bozukluğu

Bebeğin kalp atışlarındaki anormalliklerdir.Bu durumda bebeğin kalbi olması gerekenden daha hızlı ya da daha yavaş atar.Normalde sağlıklı bir bebeğin kalbinin dakikada 120 ile 160 kez arasında atması gerekir.Anne karnındaki bebeklerin yaklaşık %1 ya da %2 si kalp ritim bozukluğu yaşamaktadır.Bunların çoğu iyi huylu ve iyilesmeye müsaittir.Fakat nadir de olsa düzensiz kalp atışları bazı durumlarda ölüme neden olur..

Gelişme Geriliği

Anne karnındaki bebeklerde oksijensizlik nedeniyle hareket kısıtlılığı meydana gelir..
Bebekte kan akımı az olduğundan mevcut kan hayati önemi olan kalp ve beyin gibi organlara gönderilir..Bu durumda bebek anne karnında daha az hareket etmeye başlar.Anne ilerleyen zamanlarda bebeği hissetmeyebilir.Gelişme geriliği günümüzde bebek ölümlerinde prematüre doğanlardan sonra ikinci sıradadır..

Bu bilgileri okudukca ağlıyordum.Bebeğimizin her iki durumda da ölüm riski vardı..küçücük bir can daha anne karnında bunları yaşayamazdı..Yaşamamalıydı..Düzensiz beslenme,stres..hepsi bunların olmasına neden olmuştu..tüm suçlu bendim..Doğmamış bebeğim benim yüzümden olebilirdi..Ben bu acıyı Eylül'e ve diğer bebeğime nasıl yaşatırdım.Onların mutsuz olmasının tek sebebi bendim..Sakin olmam gereken bir durum var Eylül'e umutsuz olduğumu hissettirmemem gerekiyordu  ama nasıl olacaktı bunu bende bilmiyorum..Eylül'ün yanına uzandım gözlerimi kapattım..Düşüncelerimle boğuştum..Yanımda deli gibi sevdiğim ama ondan ayrı olduğum kadın ve bebeklerim..Dördümüz de huzursuz..Gözlerimi açtım Eylül'ü izledim..Beni gerçekten affedecek miydi bilmiyorum..Ama bunun başlangıcını yapması bile iyiydi..kendimi affetirmek için her şeyi yapacağım..Onu kaybedemem..Onu da bebeklerimi de kaybedersem yaşayamam ben..

1 saat sonra eylülde uyandı..Gözleri aglamaktan şişmişti..

Eylül:saat kaç oldu?

Serkan:bilmiyorum canım..

Eylül:Londraya beraber gidelim mi ? Aslında ben bileti bugün almıştım ama geç kaldım..Birkaç güne beraber gidelim..Doktora tek gitmek istemiyorum

Serkan:Gidelim canım istersen burada da gideriz Londradan sonra..

Eylül:Önce oraya gidelim sonra bakarız

Serkan:tamam sen nasıl istersen öyle olsun..

SENDEN ÖNCE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin