#Uyumsuz Hakkında Birkaç Tüyo

5.5K 141 7
                                    

Herkese merhabalar benim değerli okuyucularım.

Yazdığım kitap Uyumsuz Serisi hakkında hayran yapımı bir kitap.Bu yüzden Uyumsuz Serisi'ni yakından tanımanız gerektiğini düşündüm.Bu yüzden böyle bir yazı hazırladım.Unutmayın. Bu yazı Veronica Roth'un yazdığı gerçek Uyumsuz'la  ilgilidir.Konusunun benim hikayemle ilgisi yoktur.İyi okumalar.

Arka kapak yazısı;

Beatrice Prior'ın Chicagosu'nda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. 

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. 

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!

Artemis Yayınları'ndan çıkan Uyumsuz distopya türünde bir kitap. Geleceğin dünyasında beş topluluğa bölünmüş insanlar görüyoruz. Kahramanımız Beatrice ise Fedakarlık'ta yaşayan bir kız ama kendini Fedakarlık Topluluğu'na ait görmüyor. Seçim günü geldiğinde neyi seçeceği konusunda çok kararsız ve bazı nedenlerden ötürü ikilemler yaşıyor. Beatrice bu yüzden topluluk seçimlerine yardımcı olmaları adına yapılan bir sınav var, bu sınavın sonucuna güveniyor. Bu sınavda verilen serum ile belli seviyelerden, simülasyonlardan, geçiliyor ve sınavın bitişinde de otomatik olarak hangi topluluğa ait olduğuna dair sonuç ortaya çıkıyor. Fakat bu test baş karakter Beatrice'te işe yaramıyor çünkü o bir Uyumsuz. Yani birden fazla topluluğa uyum sağlayabilir. Kısacası tek bir topluluğa ait değil. Ve bir Uyumsuz olması yaşadığı şehirde kabul edilen sistem için bir tehdit oluşturuyor. 

Topluluk seçiminden doğduğun topluluğu seçmek şart değil ama farklı bir topluluğa geçince topluluk kandan önce gelir kuralından dolayı ailelenle neredeyse tüm iletişimin kesiliyor. Ve topluluğa girmek için bir dizi sınava tabi tutuluyorsun, her topluluğun ki kendine özel olan bu sınavlarında başarısız olursan topluluksuz olarak- sokaklarda yaşayan, hor görülen- bir hayata mecbur bırakılıyorsun.

 Şimdi toplulukları inceleyelim.

İlk topluluğumuz olan Dürüstlük'te hiçkimse birbirinden sır saklamıyor. Bu toplulukta tamamiyle , en kötü sırlarına kadar, dürüst olman ve hiç kimseden bir şey saklamaman gerekiyor. Öyleki adaylardan topluluğa girmeden önce kendilerine dair herşeyi anlatmaları isteniyor ki dürüstlüğe girmeye hak kazanabilsinler.

Fedakarlık. Bu topluluğa göre sade ve özverili olmak çok önemli. Zevklerden uzak, büyüklerine saygılı, yardımsever ve kendinden önce başkalarını düşünen insanlardan oluşuyor. Sade kıyafetler, basit yemekler ve aynada kendine bakmanın bile kibir sayıldığı bir yer. Fedakarlar kendilerini düşünen kimseler olmadıklarından toplulukların yönetiminde ağırlıklı olarak söz sahibiler.

Cesurlar gerçekten çılgınlar. Tren durmadan atlayan, sürekli adrenalin dolu şeyler yapan kişiler. Görevleri ise toplulukları duvarın dışındaki tehlikelerden korumak.

Dostluk topluluğu. Sıcakkanlı insanlar. Tüm şiddet içerikli davranışlara karşılar. Barış ve huzur içinde yaşamayı savunuyorlar. Genellikle toprak işleriyle uğraşıyorlar. Kendi aralarında sade bir hayat sürüyorlar.

Bilgelik adından da belli olduğu gibi bilimle ve toplulukların bilimsel anlamda gelişmesiyle ilgilenenlerden oluşuyor. Ancak bu topluluk amacından biraz sapmış ve kibirli olmuş kimseler. Fedakarlık'ta yaşayan yöneticilerin topluluksuzlara yardım etme amacıyla yiyecekleri sakladığını ve kendilerine ayırdıklarını düşünüyor, her fırsatta onları suçluyorlar. Bunun asıl sebebi yönetimde onlardan daha fazla söz sahibi olabilmek.

Beatrice'in topluluğunda Dört adında bir eğitmenimiz var. Adının Dört olmasının asıl sebebini kitabın ilerleyen kısımlarında öğreniyoruz. Kendisiöğrencilere karşı oldukça ciddi gözüksede bu, bazı olayların da yardımıyla, Beatrice ile aralarında bir şeyler olmasına engel olamıyor. 

Ve büyük bir savaş çıkıyor.

Uyumsuz'da ikinci kitabı Kuralsız'la devam ediyor.

Uyumsuz Açlık Oyunları sevenleri tatmin edecek bir kitap. Hatta Açlık Oyunları'yla fazlasıyla benzer yönü olması dikkat çekiyor. Distopya türünün hayranıysanız Uyumsuz'u da beğenirsiniz diye düşünüyorum. 

Dipnot: 28 Mart'ta kitabın filmi çıkıyor.Multimedia'da fragmanı var :).Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Umarım konuyu biraz daha anlamışsınızdır.

Uyumsuz | A Divergent Fanfiction 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin