“yah! Buatlah elok² sakit tahu tak?”
“cuba tahan sikit. Nama je namja tapi sakit pun tak boleh nak tahan.” aku menggulingkan biji mata.
“aish.. This yeoja” matanya membulat.
“apa?”
“sebab kaulah aku jadi macam ni.” dia tunjuk tepi bibirnya yang sedikit terkoyak hasil tumbukkanku tadi.
“sape suruh jerit². Kan dah kena. Padan muka.” aku menekan kuat di tempat luka tadi. Geram punya pasal.
“auch. Dah² makin sakit aku kau buat” dia menepis kasar tanganku. Tak bersyukur punya namja! Terima kasih tak reti nak ucap ke. Mintak maaf pun tak lagi. Sebab tuduh aku pencuri. Aku orang yang baik okey!
“eh, asal kau yang kerja? Ahjumma mana?” dia yang mahu naik ke atas terhenti langkahnya. Kepala dijengul sedikit untuk memandangku.
“ahjumma quit. Dia jaga anak dia kat kampung.”
“asal kau yang kerja?” ape punya soalan ni?
“dah saya perlukan duit. Money²” kataku lalu mengeselkan ibu jariku dengan jari telunjuk tanda duit.
“ke serius nak kerja ke kau saja nak tatap muka aku? Maklumlah aku kan ahli bts” menyampah! Meluat!
“hello! Saya tak kenal pun awak. Nama pun tak tahu. Bts tu binatang ntah. Nak tatap muka encik? Ada faedah ke? Duit dapat ke? Kalau tak dapat, sorry sikit. Biang masa”
Namja tadi terus melangkah ke arah ku. Mukanya nampak bengis. Takut aku jadinya. Menyesal aku cakap tadi. Aku tampar mulut ku berkali². Langkah kakiku aku atur ke belakang.
“mi... a... Mian.. he..” ah sudah, penyakit gagap sudah datang menyerang. Dia tersenyum sinis.
Sampailah belakang badanku tersentuh dengan dinding ruang tamu. Bengong! Jalan mati. Dengan pantas, namja tadi mengunci badanku di mana tangannya di letakkan di kiri dan kananku. Pergerakanku terhenti.
Aku pejam mata. Mukaku paling. Kalau aku pandang depan, berkemungkinan akan berlaga dengan dada bidangnya. Nampak tak berapa rapatnya kedudukan aku dengan dia sekarang ni sampai deruan nafasnya menyapa lembut pipiku.
“en... Cik.. N.. Nak.. B.. Bu.. At a.. A.. Pa.. N..ni?” dalam hati, aku berdoa janganlah dia buat perkara yang tak senonoh dekat aku yang cun melecun ni. Aku tak kahwin lagi weh!
Perlahan - lahan tangannya turun ke bawah lalu merangkul pinggan rampingku. Terus badanku terdorong ke arahnya. Aku pejamkan mata tangan ku gengam seerat-eratnya. Mulut ku ketap juga. Perasan takut tu tak boleh diungkapkan dengan mulut.
“nama aku jimin. Park jimin. Save that. Dan, bts tu bukan binatang tetapi bangtan boys. K-idol yang tengah popular sekarang ni” dia berbisik halus di cuping telingaku. Geli geleman aku denagr suara menggoda dia tu.
“get it?” aku angguk. Dia leraikan rangkulan di pingganku. Aku buka mata perlahan - lahan. Dia betul² berada di depan mataku sekarang.
“huh, penakut jugak kau rupanya. Acah sikit dah cuak.” aku rasa macam nak cekik je namja depan aku ni. Sikit dia kata? Sampai rangkul pinggan aku? Aish.. Aku pasti aku tengah blushing ni, yelah mana ada namja yang sentuh aku selama ni kecuali appa dan joongki.
“kau berkerja dengan salah oranglah” katanya lalu berlalu pergi.
Hurgh! Kisah apa aku dia idol sekali pun. Manusia jugak. Perangai pun byun! Aish.. Cobaan..
Tapi kan bts, nama tu macam pernah dengar. Betul ke bts nama kumpulan? Aku ingatkan binatang manalah. Ah, maklumlah aku bukan minat mana dengan dunia hiburan ni.
“woi! Tak payah nak berangan! Cepat buat kerja. Jangan nak curi tulang!” aku pandang kiri. Jimin sedang berdiri dekat tangga sambil berpeluk tubuh. Matanya tajam memandang ke arah ku. Serta merta aku teringat kejadian tadi.
“ah, nae” aku tundukkan sedikit kepalaku. Ntahlah, aku jadi segan sebab kes tadi.
“S.E.K.A.R.A.N.G!”
Terkejutku jadinya. Terus aku mengutip baju kotor yang berada di atas lantai.
“baju tu kau basuh dengan tangan. Mahal baju tu. ” arahnya.
“mwo?!” mataku membulat.
“aku kata basuh baju tu guna tangan.” dia ulang sekali lagi.
Argh! Stressnya. Omma aku pun tak pernah suruh aku basuh baju pakai tangan. Ni dia sedap je arah aku basuh baju dia pakai tangan.
“cepat kalau kau nak balik awal” akhirnya aku melangkah ke arah bilik air lalu membasuh bajunya pakai tangan aku yang fabulous ni.
Dalam masa empat puluh lima, aku siap basuh bajunya. Aku masuk mesin basuh dan keringkan. Masin basuh ni terus boleh keringkan rupanya. Patutlah takde ampaian.
Aku lipat dan selit dengan baju yang lain. Pelik tak? Nak tahu sebab apa aku selit dengan baju yang lain? Tunggu si author ni update dulu. Author kata kalau kata kat part ni tak syoklah.
Aku pastikan semua kerja telah diselesaikan. Aku pun capai kunci skuter dan angkat kaki dari rumah tu. Harap esok aku tak jumpa dengan namja byun tadi. Kalau tak, habislah.
X X X
TBC
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017