Untuk kali yang ke.. Berape erk.. Ntah aku tak kira pulak. Tapi banyak kali dah aku duk tilik diri aku kat depan cermin ni.
Gaun hitam putih. Huwaa.. Rasa cam nak nangis je. Sebijik cam bibik kerja aku. Eh.. Aku memang kerja maid kan tapi tak nak lah sampai pakai uniform bagai. Nampak sangat aku kerja maid.
“sokay jihyo.. Kau boleh buat. Demi duit!” tangan digempal. Memberi semangat pada diru sendiri. Tak salah duh.
Langkah kakiku disusun ke aarh dapur. Perut perlu diisi terlebih dahulu.
“pfft” aku dengar macam ada ornag tahan tawalah. Babun mana pulak ni.
“ape pandang²?! Cucuk bebola mata kan!” aku jeling ke arah joongki.
“bik! Sini ada kotor! Cepat bersihkan!” mataku membulat. Ya ampun... Sesedap perencah adabi je dia panggil aku bibik.
“yah!” aku mula meluru ke arah joongki. Tanganku pantas mengetuk kepalanya menggunakan pinggan. Ingatkan nak guan kuali jin tapi malas nak ambik.
“ark.. Appo!” dia gosok kepalanya. Tahu sakit.
Aku pun dengan jalan terdekeknya pun pergi ambik pinggan. Nak makan.
Kan dah buat kerja dua kali. Molek ada pinggan pergi ketuk kepala joongki.
“hyo..”
“nae omma?”
“cute hyo pakai uniform.” omma ni buat aku rasa down lah. Rasa macam nak nangis je.
Bukan kerelaan ku untuk pakai uniform ni. Argh! Aku benci lah macam ni. Ni semua salah authorlah! Ada ke patut idea pakai uniform ni datang. Yang mangsanya kau.
K, back to story. Aku malas nak kecam author. nanti tak pepasal aku kene dibuang dari jadi watak utama kan. Tak mau. Aku nak jumpa jimin lagi.
Author: go die plzz😑
“omma.. Ape ni”
Aku menghentakkan kaki sampai dekat meja makan.
“bik.. Makan dekat belakang sana bukan sekali dengan majikan” anda memang babun wahai joongki! Arghh!
Aku buat pekak. Buat pekak! Bukan pekak sungguh ea. Baca bebetul k. Sesungguhnya makan lagi bagus.
X X X
“Ayyeong.. Song jihyo imnida” aku mempekenalkan diri sebaik sahaja berjaya menjejakkan kaki di rumah bapakn besar ni. Besah duh. Boleh memuatkan keturunan gajah dalam ni. K, aku tipu.
“jihyo? Aigoo.. Comelnya kamu ni” besar lubang hidung aku weh. Korang, ada orang kata aku comellah.
“hehe.. Saya tahu tu”
“hah? Ape? Cuba cakap kuat sikit”
“aniy²” aku garu kepala.
“k, jihyo.. Dekat sini.. Ada 20 orabg penghuni semuanya. Dua orang tuan rumah. Yang selebihnya pekerja.”
Uish.. Bapak ramai pekerja. Kaya duh.
“ouh.. Arraso”
“jihyo dah lama kerja maid ke baru je?”
Sebernanya, saya dah dua tahun tinggalkan kerja ni. Tu pun disebabkan kene pecat di si pendek. Benci ah.
“baru lagi” aku tak pasti aku jujur ke menipu sekarang ni. Korang rasa?
“ouh.. Gwenchana.. Lama² nanti pandailah” yang ni aku sokong.
Aku angguk sambil senyum.
“k, jihyo pandai masak?”
“pandai jugaklah” k, memasak.. Aku pandai sikit².
“mengemas?”
“boleh!” yang ni memang aku pakar. Tapi time bendera merah aku mood aku kelaut so, hasilnya pun kelaut.
“kalau macam tu.. Tugas jihyo lebih terarah bahagian kemas mengemas ni k.”
“nae arraso!” semangat je rasa nak mula tugas aku. Majikan aku baik duh.
Pin²! Hon kereta berbunyi.
Asal kereta mesti ada hon hah? Memekak je.
“hah... Tu puan besar dah sampai.”
“puan besar?” aku pelik. Sape puan besar?
“yup.. Pemilik rumah agam nilah. Bos kita”
Aku rasa nak pitam je. Bukan main aku bersopan tadi duh. Ingatkan depan aku nilah majikan aku. Tapi harem.. Dia pun pekerja macam aku jugak.
Yang kau bengap sangat kenapa jihyo? Sah terang dan nyata di situ yang dia pun pakai uniform. Ada ke majikan pakai uniform sama macam pejerja dia. Nampaknya otak aku perlu diservis sebab terlampau bijak.
“jihyo.. Palli!” ada orang tarik tangan aku.
X X X
Anyyeong readers! Rindu author tak? Authir pun rindu korang. Nak² komen korang. Lama dah author dah tak update an.. Idea x de. Mianhe. Sorry kalau hambar. Tak menepati citarasa korang ke. Sorry sesangat.
Btw, author cuba update selalu k🙆💕
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017