Aku matikan enjin skuterku. Segera aku letakkannya di tempat yang sepatutnya.
Aku seluk poket seluarku. Phone dicapai. Screen yang berwarna gelap tadi bercahaya.
“aigooo... 10.28 pagi!”
Aish. Kenapa jalan mesti ‘jam’? Tak tahu ke aku dah lambat nak pergi kerja? Tak.. Aku tak salahkan jalan yang jam tuh tapi aku salahkan orang yang bawak kenderaan tuh. Kenapa buat jalan jam? Hari ini pulak tuh.
“10.30 pagi..”
Aku pandang depan. Mahu menlihat jembalang manalah yang halang laluan aku nih? Aku dahlah dah lambat.
Gulpp...
Terasa air liur tersekat di keronkong(?). Nafas aku... Macam dah terhenti.
“erm..” aku tunduk kan pamdangan.
“semalam aku kata pukul berapa?” aish.. Soalan ni perlu dijawab ke?
“pukul 9 kut”
“sekarang dah pukul berape?”
Eh².. Ada jugak yang makan penumbuk besi aku kan. Tadi ye baru cakap pukul 10.30 pagi. Ni maknanya jimin dah tua.
“phone saya cakap sekarang dah pukul 10.28” aku halakan phoneku di hadapan mukanya. Betul² dihadapan mukanya.
“tapi jam awak tunjuk pukul 10.30 pagi.”
“menjawap aje kerjanya.”
Aku sengih memaparkan barisan gigiku yang putih mulus nih.
“yah.. Palliwa!” aku dia pergi dekat kereta yang diparking elok di garaj.
X X X
“jihyo!!!”
Wahai lahanot sekalian.. Salam mana salam hah? Sume dah besor² tapi otak kecik. Salam pun tak reti nak bagi. Ish² aku babap kan baru tahu.
“bogoshipo!” yang ni kuajo. Salam tak bagi. Pastu tetibe peluk aku. Ape kes?
“yah²! Jungkook! Dah lah tu tak nampak ke jihyo dah lemas tu?” taehyung segera menarik kolar baju jungkook kasar. Jungkook menarik muka masam.
“peluk sikit je pun.” dia jelirkan lidah lepas tu hilang begitu sahaja. Wow.. Jungkook ada kuasa rupanya.
“kenapa hyo ada dekat sini?” taehyung pandang aku.
“aku suruh dia teman aku.” muncul jimin ntah dari mana. Menyibuk aje kerjanya.
“waeyo?” taehyung jongketkan keningnya.
“saje. Dia pun bosan asyik kerja kat rumah. Ape masalahnya kalau sekali sekala aku bawak dia jejalan kan? Ada masalah?”
“huh. Sh*t” taehyung melanggar bahu jimin lalu berlalu dari situ. Aku memandang jimin dan taehyung. Pelik.
X X X
“K.. Enough for today” tu diaa... Mat salleh big hit dah keluarkan arahan. Sape lagi kalau bukan namjoon oppa yang kacak lagikan hensem.
Music diberhentikan. Kesemua ahli berhenti menari. Keringat jelas kelihatan di wajah masing² terutamanya jungkook.
“nah!” aku hulurkan botol mineral kepada semua ahli. Baik tak? Baik an..
Jimin berdiri di sebelah ku. Dia menrguk rakus air mineral yang dihulurkan oleh ku. Aish.. Haus sangat nampaknya sampaikan habis satu botol mineral tuh.
“tunggu sini. Aku salin baju jap” aku angguk.
Dia segera berlari ke bilik persalinan untuk menukar baju.
Sementara aku tunggu jimin salin baju, aku memerhati semut kat dinding yang sedang mengangkut ape ntah. Kecik sangat.. Tak nampak.
“hyo..” bahuku terhinjut apabila disentuh seseorang. Aku palingkan muka.
“tae?” yea.. Taehyung yang berdiri di hadapanku sekarang. Dia memakai t-shirt putih dan seluar jeans berwarna hitam. Simple je pakaian dia.
“jom tae hantar hyo balik” pelawanya.
“eo? Ermm...”
“waeyo?”
“hyo dah janji nak balik dengan jimin. Mianhe tae”
“jimin? Nae.. Arraso” nadanya jelas berubah.
“jihyo... Eh tae?” panjang umur.. Baru sebut dah muncul.
Tanpa aku sedar, tae mengukir senyuman sinis. Dia meluru ke arah jimin.
Buk! Satu tumbukan hinggap di pipi jimin. Aku melopong. Ape dah jadi ni?
“jauhkan diri kau dari jihyo. She mine!” bisik tae di telinga jimin.
Mendengar sahaja kata tae.. Jimin segera mengelap darah di hujung bibirnya. Ya, hasil tumbukan tae. Kuat jugak tae erh?
“neo!” jimin mula mengangkat tangannya. Seperti mahu menampar tae.
Ape masalah babun² nih? Aku mendekati jimin
“jeball” aku peluk jimin dari arah belakang. Cuba menenangkannya.
Perlahan jimin menurunkan tangannya. Dia meraup muka. Aku rengangkan pelukan. Wajah taehyung dan jimin aku tatap.
“mianhe tae.. Aku tak boleh buang perasaan nih. Jeonmal mianhe” ujarnya peralahan.
“kau kene buang perasaan tuh.”
“aku tak boleh..”
“pengecut! Kau belum cuba dah cakap tak boleh”
“kau pengecut jimin!” segera dia meninggalkan aku dan jimin.
‘tae.. Kenapa nih?’ soalku dalam hati.
“jimin.. Gwenchana?” aku pandang dia.
Dia angguk.
“kajja...” dia membuka langkah. Aku hanya mengikutnya.
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017