17‹‹

1.3K 116 1
                                    

Tip.. Tip...

Alarm phone aku berbunyi di pagi hari. Aish.. Kenapa alarm mesti memekak di pagi hari hah?

Tip.. Tip..

Aku biarkan. Malas. Tidur lagi best.

“woi puteri mong! Bangunlah dikau!”

Aik... Bunyi alarm aku ke nih? Asal buruk bebenor bunyinya. Aku rasa aku tak tukar lagi bunyi dia.

Aku biarkan lagi. Kuat jugak hasutan syaitan nih...

“wahai babun yang menyerupai manusia. Bangun”

Kuajo punya alarm. Ada ke patut samakan muka aku yang peloles ni dengan biantang bebulu yang diberi nama babun tuh. Takde clas langsung. Pui.

Aku buka mata. Makin dibiarkan, makin melampau alarm nih.

First thing aku nampak.

Lembang ada kat depan aku. Ada dua lubang hidung. Gigi yang ada dalam mulut.

Sah... Takde orang lain dah. Aku pasti sangat.

Aku tarik rambut joongki perlahan.

“joong buat pe dalam bilik hyo?”

Dari keadaan baring, aku duduk. Yelah. Mood tidur aku melayang ntah ke mana. Joong punya pasal.

Dasar pengacau yang tidak bertauliah! Kan best kalau kat korea wujudkan peraturan “ sesiapa yang didapati bersalah menggangu kentenraman orang lain akan dijatuhkan hukuman mati tersedak!”

Kalau wujudlahkan... Sah aku heret joongki ke mahkamah sekarang jugak. Baru aman hidup aku. Muahahaha.

“yah! Lepaslah sakitlah hyo!” jeritan perempuan joongki menyedarkannku pada alam kubur nanti. Eh jap.. Alam nyata lah bukan alam kubur. Maaf .. Author tertypo.

“jawab dulu. Asal joong ada dalam bilik hyo? tahu tak ni kawasan larangan?” muka mu sengaja dibengiskan.

“joong tolong kejutkan hyo k. Ucap terima kasih tu tak nak.”

“kurae?”

Joong angguk. Aku lepaskan rambut dia. Phone aku capai.

Baru aku perasan yang..

“MWO?! 8.30 PAGI!” jeritku. Terkejut punya pasal.

“argh! Pabo!” aku menyepak joongki keluar dari bilik tidurku.

“ark! Appo!” jeritnya di luar bilik. Ah kisah pe aku. Lambat duh.

Argh.. Aku dah lambat. Lambat sangat.

K.. Jihyo tenang. Tarik nafas hembus. Buat sampai kau tenang.

hanal... aku tarik nafas

dul.... lepas.

set... Arggghhh! Takleh tenang!

Sekarang aku nak buat pe?! Pikir jihyo pikir.

“mandi .. Yes mandi” aku segera mengatur langkah ke temapat di mana tuala aku disangkutkan.

Aku hempas pintu. Nasib baik tak pecah berderai je pintu tuh. Nanti tak pepasal aku kene baiki kan.

Berus gigi jenama cutie bunny diambil. Ubat gigi jenama pretty bunny ditekan sehingga mengeluarkan isinya.

Aku gosok gigi. Aku berus gigi. Aku bersihkan gigi aku. Smile.. Berkilau duh. Ni maknanya aku pandai jaga gigi.

Cuci muka? Aku skip. Mana sempat. Sabun pun macam tak sabun ja.

Lebih kurang 20 minit aku ada dalam bilik air tuh. Cepat betul masa berjalan... Eleh padahal.. Kat dalam tu aku tengah menari tarian lagu not today. Sedap duh lagu tuh. Ni nak tunggu bts comeback pulak je. Tak sabar wehhh

Aku sarungkan baju blouse berwarna pink lembut dipadankan dengan seluar slack(?) berwarna hitam.

Jap.. Korang tak pelik ke tetibe aku pakai blouse? Pelik an? Yelah.. Hari ni aku kene teman anak park pergi practise untuk comeback diorang nanti.

Kenapa mesti aku? Uishh.. Soalan kbat duh! Mana aku tahu. Dah orang dah ajak.. Kita ikut jelah.

Tapi sebenarnya ni ganjaran sebab aku dah jaga dia masa dia demam mase tuh. Korang ingat lagi kan masa jimin demam? Lama gila dia demam. Lima hari camtu ah. Aku tak sure..

“hyo.. Palliwa!”

K.. Kita stop kat sini. Omma aku kacau line ah. Aku pergi dulu. Bye!

“shit!” aku segera berlari menuruni anak tangga. Sempat aku menjeling ke arah muka jam yang tergantung di dinding.

9.45 pagi...

“shit!” langkah diperlajukan.

“omma hyo pergi dulu!” pekikku. Kunci skuter tidak lupa dicapai.

Hari ini... Aku pergi dengan skuter. Lama dah aku tak naik skuter ni. Rindu jugaklah.

Enjin dihidupkan. Setelah beberapa minit aku tunggu enjin panas, aku segera memandu skuter membelah jalan raya.

Harap jimin tak marah😢

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now