“makan sikit” aku dekatkan bubur ayam dengan mulut jimin.
“shiro.... Tak sedap” jawabnya.
Aishhh... Sabar jihyo.. Sabar... Jaga orang sakit memang banyak cabarannya. Nak² jaga orang sakit macam jimin nih.
“sikit jeee” suaraku sengaja ditekan.
“yah² aku cakap tak nak, tak nak ah” k.. Aku agak sentap masa nih.
“dah.. Kaluar. Aku penat. Nak tidur” dia menarik selimutnya menutupi seluruh tubuhnya.
Perlahan aku keluar. K... Fine! Lepas nih aku buat tak tahu je pasal kau jimin. Park jimin pabo! Extra pabo!
Aku tutup pintu kuat. Mampus ah kalau tersentak orang kat dalam. Jangan cakap orang kat dalam, satu rumah nih dengar pun aku tak kisah. Langsung tak.
“jihyo? Waegurae?” bahuku ditepuk dari arah belakang.
Salam mana salam? Tak reti. Tulah masa kecik mak ayah hantar pergi sekolah untuk belajar bukan main.
“aniy.. Si jimin tulah.” mulutku muncungkan ke arah pintu bilik jimin.
“waeyo?”
“eer... Geramlah jihyo.. Rasal macam nak pijak² je si jimin tu. Degil sangatlah anak park sorang nih. Orang cakap makan tu makan lah” aku tarik nafas supaya aku boleh meneruskan pengaduanku ini
“tahu tak..” aku pusingkan badan menghadap orang sedang menjadi mangsa luahan hati aku nih.
Gulpp...
Alangkah terkejutnya aku..
“eh ahjumma” yup.. Ahjumma weh. Jap aku ada kutuk jimin tak tadi? Takde an. Haraplah takde.
Aku garu kepala yang tidak gatal.
“waeyo jihyo-ah?” keningnya bertaut.
“aniy.. Jimin susah nak makan.”
“aigoo.. Jimin memang macam tu..” terselit nada kerisauan dalam butir bicara ahjuma.
“aishh... Ottokae?” eh² ahjumma tanya aku pulak. Aku langsung tak tahu. Jimin bukan anak aku. Eh jap.. Logik ke anak lagi tua dari omma dia?
“molla” jawabku sambil mengangkat kedua belah bahu ku.
“aish.. Ahjumma nak tengok dia jap.” terus ahjumma meluru masuk ke dalam jimin. Nampak tak risaunya ahjumma dekat jimin? Memanglah ahjumma risau.. Jimin anak dia kot.
“noona..” hujung dressku di tarik. Segera aku memandang figura chan di depan ku.
Alah.. Chan adik si pendek tuh. Korang ingat tak? Ingat? Kalau ingat tak yajhaku nak explain. Kalau tak? Sah korang selalu makan sup semut ni. Tak pun tak baca Al Quran selalu. Haa.. Dah kantoi.
K.. Author melalut jap.
“chan.. Waeyo?” aku tundukkan badanku supaya menyamai ketinggiannya. Maklumlah aku kan tinggi. Riak sikit😂
“hyung mana?” asyik tanya hyung kau je erk.. Noona kau yang flawless ni tak nak tanya.
Aku pandang dia. “hyung?” dia angguk.
“hyung ada dalam bilik. Hyung demam.. Waeyo?”
“aloo.. Hyung dah janji nak pinjamkan ipad dia dekat chan. Chan tunggu jugaklah tapi hyung tak bagi²” aduhai.. Kesian pulak aku tengok si chan nih.
Aku pikir seketika. Nak buat camne ah. Nak masuk dalam mintak ipad? Tapi ahjumma ada kat dalam. Seganlah pulak.
Aku menyeluk poket dress ku. Phoneku diambil.
“nah.. Main yang noona punya k. Jangan rosakkan nae?” haraplah si chan ni tak rosakkan phone aku. Kalau tak namjoon oppa ada genglah. Ah, susah ape.. Suruhlah jimin belo baru kalau chan rosakkan.
Chan ambil phone aku lalu dibeleknya.
“noona asal yang noona punya kecik? Hyung punya besar. Best main” eh budak nih. Aku bagi tu ambiklah ni memilih..
“chan nak main tak nak ni?” geram weh... Dia boleh kutuk phone aku. Tulah satu²nya phone yang aku ada tahu tak?!
“nak². Gomawo noona” terus dia lari. Pergi mana ntah.
“hyo...”
“nae ahjumma?” ujarku setelah pusing menghadap ahjumma.
“jaga jimin nae?” aku angguk.
“ahjumma mungkin balik esok...” pulak dah..
“ni pun ahjumma balik nak packing barang.” sambung ahjumma. Aku hanya boleh angguk ja.
“klah.. Bye jihyo.. Gomawo sebab tolong ahjumma jaga jimin.” di peluk aku. Aku pun balas balik.
Ahjumma terus hilang selepas peluk aku tadi. Magik tak? Magik an
“noona!!!” ni ape kes jerit² nih?
“waeyo chan?!”
“ada orang call” ya ampun. Ada orang call reaksi dia macam ada gempa bumi. Ko bayangkan sendiri.
Cepat aku capai phone kecik aku tuh. Panggilan tu aku angkat.
“cagiya~”
Ape kes duh.. Ni tak sah kalau bukan taehyung.
“ah.. Tae, waeyo?”
“free tak?”
“erm.. Kenape erk”
“dating jom”
Nak tolak tak? Bukan selau taehyung free. Selalunya sibuk. Tapi sape yang nak jaga jimin?
“taetae-ah.. Hyo kene jaga jimin.. Mianhe”
“jimin? Waeyo”
Terselit nada tidak puas hati.
“dia demam.. Mianhe jeonmal mianhe”
Terus aku matikan panggilan. Rasa bersalah duh. Nak² bila dengar suara sayu dia. Aku takut aku akan berubah hati. Well.. Aku memang camtu.
X X X
A
nnyeong readers? Lama an author tak update. Mianhe. Author busy gila siyes.. Busy gila sekarang. Author akan cuba update selalu. Author pun nak cepat habiskan ff nih.. Takut tertangguh je nanti. Bila tertangguh, mulalah author nak delete.
Korang pun ringankanlah tangan korang untuk voment k. Love u..
And one more thing..
Happy birthday Jihyo unnie!!!💕💕💕💕💕💕💞💞💞💞
Huhu ingat nak letak pic tapi tenet lembap gila.. Lain kali author belanja korang pic jihyo unnie erk
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017