“kita nak buat apa dekat sini?”
“memancing.”
Aku cubit lengan jimin. Aku tanya bebetul ni.
Yelah, sekarang aku ada dekat tanah yang kosong je. Dahlah malam. Eh.. Jimin, janganlah kau buat benda tak senonoh. Aku tendang kat tempat beharga kau nanti kan. Biar takleh bangun sebulan.
“kau tak tahu ni tempat ape?”
Soalan apekah?! Nampak tak kebodohan di situ? Hurgh! Kalau aku tahu, aku takkan tanya lah.
“tahu.. Ni tempat yang berada di atas bumi dan di bawah langit.” bernas tak jawapan aku?
“ngek kau. Cikgu manalah yang ajar kau ni. Tulah pergi sekolah bukan nak belajar. Main je tahu” dia jentik dahi aku woi. Sakitlah syaiton.
“yah!” aku gosok dahiku. Takleh jadi ni. Mesti balas dendam.
“ark!” ya ampun.. Kuatnya dia jerit. Padahal aku gigit lengan dia sikit je. Hilang gentleman duh.
“yah! Micheoso?”
“dia yang gila..” kataku perlahan.
“i hate you jihyo”
Eleh.. Ingat dia sorang yang boleh benci² sesuka hati dia hah? Aku pun boleh.
“i hate you too.. Park jimin pabo!”
“i hate.. Hate you”
“hate you too”
“aku benci kau”
“saya pun benci awak”
“aku benci kau sesangat.”
“saya benci awak gegila”
“aku benci kau sebab selalu buat jantung aku berdegup kencang” dia jauhkan diri dari aku. Ape masalah dia hah?
Lidah ku kelu. Aku salah dengar erh.
“eo?”
Diam.. Tiada sebarang suara yang keluar dari mulut kami berdua.
“jimin!”
“.......” diam.
“park jimin!”
“.......” diam lagi.
“yah! Pendek!”
“tutup mata.”
Dia menutup mataku dengan tangannya. Aku mulalah gelabah. Aku tak nampak ape².
“tenang”
Nak tenang macam mana woi. Mata aku kene tutup. Kau ni belajar ke tak kat sekolah?
Perlahan-lahan dia memeluk tubuh kecilku. Tersentak aku jadinya. Apa hak kau nak peluk² aku. Sesedap ajinimoto je dia peluk aku.
“aku tak nak pergi sana.”
“pergi mana?”
“shh.. Biar aku habis cakap dulu. Kacau ah kau ni”
“mianhe jihyo-ah”
“wae..” aku palingkan muka aku menghadap jimin. Mabuk ke ape tetibe mintak maaf ni.
“mulai esok. Kau dipecat” aku rasa macam semua pembuluh darahku pecah.
“wae jimin?”
“saya ada buat salah ke?”
Ntah tetibe aku rasa sedih gegile. Aku rasa kerja dekat lain tak sama dengan kerja dengan jimin.
“jimin..” aku menggoncangkan tangan jimin.
“ak.. Aku ter.. Paksa” dia terus peluk aku.
“ah, gwenchana.” aku leraikan pelukan. Aku mahu jauh dari jimin. Jauh dari jimin.
Terpaksa? Kau ingat kau siapa sesuka hati je nak pecat² orang hah?
Aku suka kerja tu. Terlalu suka. Sebba kerja tu aku rapat dengan bts terutamanya bts. Aku ada kawan. Selama ni hanya joongki teman aku.
Aku menahan sebuah teksi. Terus aku melolos kan diri ke dalam.
Jimin POV
Aku terpaksa ucapkannya jihyo. Bukan kehendak aku.
Aku pun tak nak jauh dari kau. Jadi, aku buat persediaan awal untuk jauhkan diri dari kau. Aku tak mahu kau ada perasaan pada aku.
“mianhe jihyo-ah”
“arghh!” aku meramas rambutku. Salah ke apa yang aku buat ni? Tak, ini yang terbaik.
Kalau lah kau tahu jihyo, aku mula cintakan kau. Aku mahu memiliki tempat di hati kau. Tapi aku tahu aku bukan yang terbaik. Jadi, biarlah aku undur diri.
Asal jiwang sangat duh.. Otak karat duh.. Author yang karang part ni muntah rainbow rasanya. K, back to story.
Jihyo POV.
Aku memulas tombol pintu. Tapi tombol pintu joong lah. Aku nak mengadu dekat joong. Kalau boleh aku nak joong tumbuk² muka si pendek tu.
“joong?”
Senyap. Joongki dah tidur kot.
Aku memgundur selangkah.
“hyo? Wae?”
“joong!” aku terus memeluk joong. Serius aku nak nangis je rasa sekarang.
“hye! Waee?”
“hiskk.. Jimin.. Hisk”
“jimin dah buat ape ni?” dia menggosok belakang badanku.
“jimin.. Hisk.. Hisk”
“k, tenang dulu. Tarik nafas hembus” aku ikut kata² joongki. Tarik nafas lepas tu hembus. Samapi aku tenang.
“wea?”
“hyo dah kene pecat”
“mwo?!”
“hyo cakap hyo dah kene pecat. Pecat”
“hyo ada buat salah ape ni sampai kene pecat ni hurmm?”
“entah, hyo tak... Tahu” sungguh, fikiran aku kosong. Aku tak tahu.
“gwenchana.. Hyo rehat dulu. Mesti penat kan.”
“nae”
Joongki memimpin aku ke bilikku. Dia yang membaringkan aku. Lalu selimut di tarik ke bahagian dada. Lol, aku rasa macam baby besar pulak sekarang.
“dah, tidur”
“hurm” aku tutup mata. Dan terus terlelap. Penat sangat kot. Penat menangis.
X X X
Author tahu ff ni semakin mengarut😢.. Sorry readers.
Gomawo sebab sudi voment.. Saraghae🙆💕
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017