Pintu kayu sederhana besar dikuak perlahan-lahan. Maka, jelas terang dan nyata aku nampak isi bilik tersebut.
"asal kau bawa aku kat sini?" aku pandang jungkook. Dia hanya menggaru belalang tengkuknya sambil tersenyum. Ape kes pulak ni? Suara kene curi ke.. Ke dah rosak peti simpanan suara tu? Ntahlah.
"tadi kata bosan.." katanya perlahan-lahan. Kau ingat aku tak dengar kau cakap ape? Aku telinga lintah okey..
"yelah tapi kenapa dekat sini.. Banyak² tempat, sini jugak kau bawak? Haram jaddah punya budak" aku memeluk tubuh. Bibir ku ketap sekemas yang mungkin. Panas ni panas.
Aish...
"sekurangnya kau boleh lepaskan perasaan bosan dekat sini"
"eo!? Neaga?! Dekat sini!?" mataku membuntang. Jungkook hanya memaparkan barisan giginya. Aku tumbuk baru tahu. Biar cabut semua gigi² dia tu.
"apa yang aku boleh buat dekat sini? Cakap!" aku memandang semula bilik tersebut.
"er².."
Japp² asal aku dapat hidu bau dark angel je ni. Jangan²...
"wait²... Jangan cakap yang kau nak suruh aku kemas bilik ni" jangkaan aku tepat saat jungkook menganggukkan kepalanya sambil tersengih macam kerang busuk. Mulutku terlopong.
Aku kena kemas bilik ni. Aku pandang jungkook dengan pandangan are-you-kidding-me-right-now?
Yelah ... Bayangkan dia suruh aku kemas bilik stor ni. Aku ulang stor.. S.T.O.R STOR. Dahlah besar.
Berhabuk sana sini. Kotak² yang sebesar aku ada kanan dan kiri. Letak apelah kat dalam kotak besar ni?
Baju bersepah atas lantai. Sape yang pakai tapi tak sangkut kat tempat asal ni? Meh sini aku dan pergi pecah masuk rumah dia nak curi semua baju dia. Biar tak payah nak letak baju tu atas lantai. Kemas sikit rumah tu. Entah basuh entah tidak.
"gudbai jihyo.. Kemas tau. Anyyeong!" jungkook telah membuka langkah seribu. Aish.. Bencinya.
"yah! JEON JUNGKOOK!!" kakiku dihentak sekuat yang mungkin. Ingatkan boleh lepaskan geram kalau buat camni tapi bila ingat muka jungkook makin geram. Makin kuat aku hentak kaki.
Aku berhenti hentak kakiku setelah kakiku sudah terasa kebas. Aku membuka kasutku yang menjadi alas kakiku. Patutlah dah merah.
Aduhai apelah nasib dahlah kena kemas stor .. Jap² layak ke kena panggil tempat camni stor? Tak kot! Patutnya panggil tempat pembuangan baju kotak dan habuk. Nak panggil tempat pembuangan sampah tak sampai tahap tu lagi.
Aku perlahan² menuju ke arah kotak yang sederhana besar. Aku cuba untuk mengangkatnya.
"eeergggg!" aku menggunakan sehabis kekuatanku namun hampa, sedikit pun tak terangkat.
"sh*t!" carutku.
"yah bende petak yang dipanggil kotak oleh makhluk yang bergelar manusia, bergeraklah kau pergi ke penjuru sana.. Shush²!" aku menunjuk ke arah salah satu penjuru yang terdapat di stor ni.
"yah! Kau tak dengar aku cakap ape hah? Yah! Palli! Pergi kat sana!"
Kotak : .......
Aku menarik nafas dalam². Asal kotak ni tak nak dengar cakap aku hah? Aku sumpah tujuh keturunan kau yang bentuk asal kau petak baru tahu. Muahaha.. Puas hati aku. Eh.. Jap².. Bentuk asal dia memang petak lah. Asal bangap sangat aku ni.
Aku mengusutkan rambutku. Serabut tahu dak? Tak tahu diam.. Teruskan bacaan. Jangan kacau aku yang tengah serabut ni.
Nak nangis rasa... Huwaa.
Aku pandang kanan. Aku pandang kiri. Aku ulang perbuatanku berkali² sampai bebola mataku menangkap satu susuk tubuh yang amat aku kenal sedang bersandar di dinding stor. Matanya merenung ke arah ku. Aku telan air liur..
Dia nampak ke perbuatan aku tadi?
X X X
Petang nanti author update lagi nae.. Tunggu tau.
Sorry sebab hambar😢... Salahkan tangan ni sebab duk gatal nak buat ff.. Idea ke laut..
Terima kasih kepada yang sudi baca ff author ni.. Gomawo💕
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017