1‹‹

1.7K 150 51
                                    

Drtt.. Drtt..

Aku segera mencapai phoneku. Aplikasi whatsApp dibuka.

👭 PERSATUAN MAID² HOT👭

Satu temuduga akan
diadakan di sebuah rumah
Yand berada di taman
Perumahan Bangtans.

Masa: 10pagi
Alamat: xxxxx


Aku membaca setiap baris, setiap perkataan, setiap tanda baca dan nokhtah. Macam menarik je. Aku pun dah lama menganggur ni.

Gaji sebulan berape?

Send. Sekarang tunggu ada orang balas je. Hebat tak para maid² zaman sekarang? Siap ada group tersendiri. Dasyat²

Yang tu belum
dikenalpasti. Yang
Pasti anda akan dapat
Gaji bulanan. Tapi
Harap buat kerja dengan
Ikhlas, jujur dan amanah.

Kerja itu ibadat.

Win duh jawapan dia. Memanglah dapat gaji, takkan aku kerja free kot. Banyak cantik.

Aku mengetuk-ngetuk phoneku. Sedang memikirkan masa depan. Fuh, jauh duh pemikiran aku. Tak ah, aku tengah fikir nak ambik ke tak job ni.

“hyo..”

Aku palingkan muka.

“mwo?”

“menung ape tu?” bila masa pulak aku termenung ni? Dalam kamus hidup aku, takde istilah menung ok. Termenung ada lah.

“menung? Takde ah..”

“jinjja?”

“jinjja” aku anggukkan kepala berkali-kali. Makanan yang ada di hadapan aku ditarik dekat denganku.

Kemudian, suasana menjadi sepi... Malaikat lalu ko pe tau? Tak tau an. Go die!

“tae..” aku menggocangkan tangannya. Dia kalau makan, memang tak ingat dunia.

“nae?” dia bercakap dengan mulut yang penuh. Aish.. Adab mana adab. Babap kan.

“hyo rasa hyo nak kerja macam dulu lagilah.”

“jadi maid?” aku angguk kepala.

“buat apa?” dia boleh tanya buat apa? Aduh.. Slow jugak si alien nih rupanya.

“buat kerjalah rumahlah. Nama pun maid”

“kat mana?”

“dekat taman perumahan bangtans rasanya. Alamat dia xxxxx. Jeball.. Hyo bosanlah.”

Air muka tae berubah. Aku perasan sangat. Dia tolak pinggan makanannya ke tepi.

“aniy hyo.. Tae cadangkan hyo jadi pembantu manager bts, hyo tak nak” manager bts? Tolonglah, not my taste.

“please..” aku membuat aegyo. Harap taehyung cair. Yelah, aku boleh dikelaskan sebagai yeoja yang paling comel di negara korea ni tau. K, angkat bakul sendiri jap.

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now