››5

2.6K 265 36
                                    

“aku suruh kau basuh baju kan bukan rosakkan baju aku” matanya mencelung memandang ku. Eleh, tak gerun pun k.

“kalau macam tu. Awak basuh sendiri ye lain kali.”

“yah! Kau ni-” dia dekatkan mukanya dengan mukaku.

“ape... Jauh sikit boleh? Busuk! Gosok gigi tak lagi?” aku kepitkan hidungku dengan tangan kananku manakala tangan sebelah lagi aku kibaskan.

Makan durian ke ape? Busuk yang amat! Silap hari bulan, boleh meninggal aku sedut nafas dia.

Dia segera menjauhkan diri. Dia menghadiahkan jelingan maut. Cepat² dia capai tuala warna pink.

“astaga' tak mandi lagi?! Ni namanya idol? Tang mana tu?” aku melolong sendiri.

Lalu aku menyusun langkah ke ruang tamu. Aku capai remote televisyen. Punat on aku tekan. Seketika, televisyen tersebut menyala.

Channel di mana cerita paroro aku tonton. Sebab apa paroro? Paroro kiut macam aku. Huehue

“woi” aku jeling ke arah jimin. Kaca televisyen tidak aku hiraukan lagi.

“apa woi². Saya ada nama erk. Sedap mulut busuk ye je panggil kita woi” aku sebernanya was² dia ni betul² idol ke tak? Budi bahasa manalah. Biadap betul.

“tahu pun marah, dah kau gelarkan aku mamat boleh pulak. Nilah kebanganan namanya.” dia tunjal kepala aku. Aku ulang erk... Tunjal! Kepala!

“bila masa pulak hah” aku ulang perbuatannya tadi. Geram sangat. Suka suki hati dia je nak tunjal kepala beharga aku ni.

“yah!” marahnya. Mata sengaja dibulatkan. Aku segera alihkan pandangan ke kaca televisyen. Malas nak layan si pendek ni.

“dah jom teman aku pergi butik pakaian” dia menarik tanganku. Aku rentap pegangannya.

“shiro! Asal pulak?” mataku masih melekat di rancangan yang disiarkan.

“palli! Ikut aku kalau tak nak gaji kau kena potong” aku mengeluh. Nak tak nak kene ikutlah. Asal aku ada bos camni?

“kajja” kataku sebaik sahaja berdiri. Dia pandang je aku.

“kau tak nak siap ke?”

“tak payah. Bukan lama pun. Lagipun kan pergi butik je pun.”

“k, kalau camtu, kau tunggu aku dekat dalam kereta. Aku nak ambil mask jap” dia terus melangkah ke almari yang terletak di dapur.

“jap² asal kene ambil bende tu?”

“kau lupa aku ni idol? Tulah nampak sangat jarang baca Al Quran ni. Tu yabg daya ingatan tak kuat. Lain kali baca Al Quran selalu. Baru daya ingatan kuat.”

Aku terus diam. Sentap gila. Pedas gila ayat dia. Tanpa banyak berbicara, aku terus keluar dan menuju ke garaj kereta.

Lama aku tunggu barulah jimin keluar. tapi kenapa dia pakai jaket? Ntahlah, kene sampuk si jembalang manalah masa bos aku ni.

“jihyo! Buat apa dekat situ. Meh sini! Palli!”

“nae!” aku ikutkan jugak kata jimin. Malas nak memekak.

Dia hidupkan enjin motor superbikenya. Warna hijau dan hitam. Asallah nak habiskan duit beli motor besar ni? Kereta dah ada dua tiga. Idol memang suka membazir ke?

“yah! Kau termenung apa lagi. Cepat naik!”

“naik ni? Tadi kata kereta. Saya ulang eh. KERETA!” pekikku. Terpaksalah aku terkankang kalau naik motor bapak besar ni. Hilang keayuan aku nanti weh.

“jangan banyak songeh boleh? naik je” dai sudah letakkan helmet di atas kepalaku. Letak je erh bukan pakaikan. Baru je aku nak pakai kan. Boleh pula dia ketuk bahagian atas kepalaku. Secara tak langsung helmet tu terpakai secara sendiri.

“lahanat punya majikan! Sakit kepala aku. Kalau camni biar aku pakai sendiri” kataku dalam hati. Aku betulkan sendiri helmet yang berada di atas kepalaku. Dahlah bagi ku warna pink dia punya hitam.

Aku panjat berhati-hati. Nasib aku pakai seluar kalau tak, hilang maruah aku. Tapi camnelah aku tersalah langkah, aku jatuh terduduk. Jimin pusing ke belakang.

“woi! Aku ingatkan nangka busuk mana yang jatuh tadi. Kau rupanya” sedap dia je samakan aku dengan nangka busuk. Mulut sendiri busuk tak nak samakan dengan stokin.

Dia turun kemudian dia hampiri aku. Dia tarik aku supaya bangun. Aku pun ikut jelah. Selepas itu, dia angkat aku naik.

“kenapa tak cakap tak biasa naik motor camni?” dah tak tanya. “kau tahu tak kau ni anak gajah? Naik lenguh tangan aku angkat kau” aku gulingkan mata.

X X X

Terus superbike tersebut memecut laju di jalanan. Laju siot jimin bawak. Nak mati awal nampak. Jadi, terpaksa lah aku memeluk badan jimin erat.

Tanpa aku sedar, jimin tersenyum apabila aku memeluk dirinya. Hah bagus, aku tengah blushing teruk kat belakang, dia boleh pulak dia senyum² kat depan. Terlebih ajar punya idol a.k.a bos pendek.

X X X

DISINI AUTHOR JUST NAK CAKAP MAYBE AUTHIR AKAN JARANG UPDATE FF NI. HARAP BERSABAR..

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now