2‹‹

1.5K 133 8
                                    

Untuk ke seratus kalinya aku menilik diriku di depan cermin. Manalah tahu ada tahi mata ke, hidung aku belok ke.

Bila dah puas hati, aku pun turunlah. Makan. Makan untuk hidup! Tapi an, aku rasa perkataan tu patut jadi hidup untuk makan. Kan sedap bunyinya. Hehe.

“hyo! Nak g dating ea?” ko pehal tho? Aku mari² dah kene soal. Popular sangat ke aku ni? Popular tang mana aku pun tak tahu.

“aish.. Aniy, hyo nak pergi interview lah”

“jinjja?! Macam ni?”

Nampak sangat yang si joongki tengah tahan tawanya dari tercetus. Eee, geramnya. Nasib aku pakai baju... Asalkan aku pakai baju.

“hah.. Kan bagus kalau setiap hari macam ni” salam mana salam ahh appa? Tetoba main terjah je.

“shiro, jihyo just pakai baju blouse dengan skirt ni sebab nak pergi interview jelah”

“apa salahnya kalau pakai setiap hari? Kan nampak macam yeoja sikit” aik macam perli je. Lama ni aku nampak cam laki ke? Aduh.. Sah Appa ada masalah mata ni.

Aku diam. Makan lebih baik. Nanti tak pasal² terbantut selera aku kan.

“hurggg! Kenyang!” fuh.. Nikmat duh bila sendawa.

Aku pun dengan pantasnya mengangkat pingganku ke sinki lalu dibasuh. Rajin an?

“joong, hantar hyo boleh?”

“eh² asal pulak joong kene hantar hyo?” eh2 banyak tanya pulak. Hantar jelah.

“jeball” aku buat aegyo. Joongki membuat muka menyampah. Sila meninggal! Eh, jap... Perkataan tu untuk joongki k, bukan untuk aku k. Aku terlalu gojes untuk mati awal.

“naik skuter jelah” hello? Dengan keadaan aku macam ni dia suruh aku naik skuter?

Korang mesti tertanya an asal denag pakaian aku kan? Klah, aku cerita. Aku tengah pakai baju. Aigoo, memang aku tengah pakai baju.

Baju blouse berwarna biru dipasangkan dengan skirt berwarna putih. Sesuai dengan kulitku yang putih gojes nih. Korang bayanglah sendiri k.

“joong, bolehlah” aku tidak henti² memujuk joongki. Aku memeluk lengannya.

“yah²! Lepaslah!” marah joongki. Joong marah? Kesah ape aku. Asalkan aku dapat apa yang aku nak. Ni jihyo lah.

“bolehlah joong..”

“shiro²! Shiro²!” ujarnya sambil menggeleng kepalanya. Fuh.. Tersembur nasi kat muka peloles aku ni. Anda memang bangang!

“joong.. Hyo nak sangat kerja ni”

“lepas tu?” hish.. Susahlah kalau ada oppa macam ni. Aku kerat empat belas boleh?

“hantarlah hyo”

“shiro!” keras kepala! Sekeras-keras batu di dasar laut tu. Keras lagi kepala aku ni. Eee, geramnya.

“k, fine!” aku menghentakkan kaki.

“woi! Bergegar rumah ni!” ah, kisah apa aku kalau rumah ni nak roboh ke apa. Aku tak dapat yang aku nak.

Sekarang aku nak redakan marah aku ni. Satu je cara dia. Tv je dalam kepala aku sekarang. Tv! Mung tunggu aku datang!

Remote tv dicapai. Jari ku menekan butang secara rawak. Bad mood punya pasal. Harap tv tu tak rosak je

Tekan punya tekan sampai satu channel ni, aku berhenti. Channel kpop. Simple kpop menarik minatku.

Aku layanlah simple kpop tu. Sampai satu group kpop ni aku pun turut nyanyi sekali lagu dia. Tak lain tak bukan group bts lah. Hehe...

“i need u girl!” nyanyiku.

“woi²! Pecah tingkat kan nanti ganti balik”

Kurang asam keping punya oppa. Aku tengah syok nyanyi ni. Lagu fav aku tuh.

“tak pecah pun kan” aku bagi jelingan maut. Aku rasa nak toreh je muka joongki sekarang. Bertambah sakit hati rasa.

Tadi tak nak hantar aku. Lepas tu sekarang? Kutuk suara aku pulak. Apa masalah dia senanya? Mohon tolong pupus kalau ada lagi manusia jenis ni.

“hyo... Cepatlah”

“cepat ape?”

“tadi suruh joong hantar” ouh...

Pendirian tidak tetap sungguh ler.

“tadi kata tak nak” aku majuk!

“tadi joong tengah makan kan”

“sekarang pergi lah makan” aku majuk!

“okey.. Kalau tak nak sudah. Joong pun malas.” dia pusingkan badan.

“yah²! Joong cepatlah!” aku cepat² panggil balik joongki. Ngajuk lama sikit takleh. Benci ah......





X X X

Huhu.. Author akan rindu readers sekalian.. Huhu..

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now