7‹‹

1.4K 150 44
                                    

“jimin. Barang kamu” ahjumma menghulurkan sebuah bungkusan kepada jimin.

“gomawo omma” kata jimin seraya mengambil bungkusan tersebut.

Wait².. Omma? Aku salah dengar ke? Jimin cakap omma. Jadi, ahjumma ni omma jimin? Jimin ni anak ahjumma? Jimin ni pun bos aku lah kiranya?

“woi.. Camne kau boleh kerja kat sini?” ada getaran di suaranya. Terkejut lagi kot.

“melalui interview lah” jawabku sambil menepuk punggungku. Bengong punya orang. Jatuhkan aku camtu je?! Geramnya aku.....

“ouh..” balasnya. Ouh je?! Pengdek gila.

“hyung!” macam suara jungkook.

“wae?” balas jimin malas.

Jungkook sudah masuk ke dalam bilik jimin. Bersama dengan taehyung. Taehyung?! Alamak! Matilah.

“eh, jihyo?” yang kau pergi seru nama aku  tu dah kenapa wahai anak jeon?

“eo? Jihyo? Buat apa dalam bilik jimin? Kenapa sepah ni?” tegur namjoon sebaik sahaja melangkah masuk ke dalam bilik jimin.

Aku pandang taehyung. Dia pandang aku tajam. Siap jeling lagi duh. Aku tahu maknannya. Dia sedang marah.

Dia segera meninggalkan bilik jimin. Aku nampak tangannya menggengam penumbuk. Rahangnya bergerak.

“tae!” panggilku lalu mengejar langkahnya.

Aku kejar tae sampai ke halaman rumah. Apabila langkahku sama dengannya, cepat aku mencapai tangan.

“tae chakkaman!” aku menarik tae. Berharap taehyung dengar penjelasan aku.

Namun.. Dia merentap tanganku. Pergerakkan kakinya berhenti. Tajam bebola matanya menikam anak mataku.

Aku tahu yang taehyung marah gila sekarang. Ni kali pertama dia marah macam ni. Biasanya marah manja je.

“so? suka kerja dengan jimin?” terkejut. Yes itulah perasaan aku sekarang.

“apa yang tae mengarut ni?”

“mengarut? Huh!” senyuman sinis terukir di bibirnya. Ni ke taehyung yang aku kenal?

“tae.. Kenapa dengan tae ni?” perlahan aku mendekati taehyung.

“kenapa dengan aku? Kau sedar tak yang aku takut kehilangan kau!” serius aku tak faham dengan taehyung sekarang. Kehilangan aku?

“tae.. Waeyo?”

Dia peluk aku. Erat. Macam tak nak lepaskan aku je.

“tae tak suka hyo kerja sini” bisiknya.

“tae.. Hyo bosan duduk rumah. Benarkan hyo kerja sini k” aku cuba memujuk taehyung

Dia leraikan pelukan. Dia memandang wajahku dalam².

“tae tak suka hyo rapat dengan jimin.” ni dah kenapa pulak? Paning aku dengan tae. Author.. Asal berbelit sangat dialog taehyung ni?

“tae.. Hyo datang sini nak kerja.”

Dia diam. Macam tengah memikirkan sesuatu je.

“so.. Hyo boleh kerja sini?”

“hurm..” balasnya acuh tak acuh. Tapi aku tak kisah. Orang dah bagi lampu hijau

“gomawo taehyung!” segera aku memeluk taehyung. Happy gila duh.

Tapi tanpa aku sedar. Ada mata yang memandangku.



X X X

FLASHBACK~~

Jimin POV

“tae!”

Aku hanya melihat jihyo mengejar taehyung. Ni drama apa pulak ni? Semak je

“ops.. Tae dah jelous lah”

“haah.. Kaulah namjoon cakap macam tu”

“asal aku pulak?! Kalau tak si jungkook ni yang mulakan takdenye aku nak cakap camtu”

Ape yang bising² ni. Aduh..

“guys... Aku ada tertinggal pape ke?” satu persatu wajah bts aku pandang.

“laa.. Kau tak tahu lagi ke yang diorang tu couple?” k, ni berita baru.

“dah berapa lama?”

“lama dah... Lapan bulan camtu” gila arh.. Dah lapan bulan tapi aku baru tahu berita ni.

“ouh..” terselit nada hampa di situ.

Taehyung dah mendahului aku. Patutkah aku mengalah?

Aku melemparkan pandangan ke luar jendela. Fuh.. Jendela duh. Tingkap sudah ler.

Aku nampak jihyo dan taehyung. Berpelukkan. Kaku. Aku terkaku di situ.

Tae.. Nampaknya kau dah buktikan yang kau tak main² dengan janji kau. Kenapa mesti jihyo tae?









Author memang kejam. Kenapa buat tae suka jihyo jugak?


X X X

Hambar? Yesseu, author tahu tuh😚

Mengarut? Author pun rasa camtu😥

Membosankan? Author pun mengaku yg ff nih membosankan😴

Sebab tu ramai silent readers kan😑

#down

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now