"bukan kata nak pergi butik pakaian ke? Asal kita ada delat sini?" soalku sebaik sahaja turun dari motor.
Aku pandang jimin. Dia hiraukan soalanku malah dengan lembapnya dia memakai mask. Geram aku tengok. Selepas siap, dia segera melangkah pergi meninggalkanku.
"apa dosa aky sampai dapat majikan macam ni? Mulut ada, suara pun ada tapi macam ada emas kat dalam. Hurgh!
Aku segera mengejar langkah jimin. Kaki pendek tapi jalan laju.
"yah! Kita buat apa dekat sini?"
"dating" walaupun dia pakai mask, aku boleh agak yang dia sedang senyum sekarang.
"hambar jimin hambar" aku gelengkan kepala.
"kau ingat aku buat lawak?"
"ada saya kata awak buat lawak?" ah sudah... Soalan berbalas soalan pulak.
"tapi ayat kau menyatakan aku buat lawak."
"asal perasan sangat si pendek ni" gumam ku perlahan.
"yah²! Kau ingat kau tinggi sangat? Aku lagi tinggi dari kau tau." dia jentik telinga aku. Bergegar gegedang telinga aku ni.
Kami melabuhkan di bangku. Dia sebelah timur, aku sebelah barat. Nampak tak yang kami tidak sehaluan. Kalau tak nampak mohon korek mata betul².
"woi, asal kau duduk sana?" woi², aku rendam jugak muka dia dalam besen air panas baru tahu aku ni sapa.
"apa woi². Saya ada nama erk. Ikut sedap mulut dia je panggil woi."
"mulut aku memang sedap pun. Kau nak rasa? Bukan senang nak rasa ni" dia menyentuh bahagian bibirnya yang berlapik mask.
"bukan mahram k.. Bukan mahram. Berdosa nanti masuk api neraka. Ayo' tak tahu" dia buat muka menyampah.
Dia bangun dari tempat duduknya. Lalu mengambil tempat di sebelahku. Masing² membatukan diri. Jangal lah pulak bila duduk rapat camni sampaikan pehaku bersentuhan dengan pehanya.
"kau tahu sebab apa aku bawak kau kata sungai han ni?"
"astaga'. Jimin, kalau saya tahu saya takkan tanya." dia gosok belakang tengkuknya.
"tapi asal pergi masa ni? Orang pun tak ramai. Beberapa kerat je yang ada"
"pabo lah kau ni. Aku kan idol. Nanti kena serbu kalau pergi masa ramai orang. Ah, maklumlah aku kan popular" katanya lalu mengflip bangku.
"hmm.. Yelah.. Perangai cam setan pun boleh popular." aku pandang tepi nasiblah dia tak dengar.
"kalaulah boleh undurkan masa, aku nak sangat jadi orang awam cam kau. Bebas ke sana ke sini" dia lemparkan pandangan ke sungai yang berada di hadapan mata.
"bebas? Sekarang awak terkurung ke?"
"bukan, bebas dari wartawan dan kamera. Dari fangirls."
"ouh."
"tapi mujurlah aku boleh bertahan sebab army yang sentiasa sokong bts. Ahli bts sendiri yang banyak tolong aku."
"mesti awak rapat kan dengan diorang?" petah mulutku menanyakan saolan tu.
"rapat sangat. Kami macam adik beradik kandung. Malah bagai sebuah keluarga yang bahagia."
Aku pandang jimin. Secalit senyuman singgah di bibirnya. Kata²nya ikhlas. Kenapa aku rasa macam lain bila dengar kata2 jimin tadi? Aku macam nak lebih kenali bts. Sape bts tu?
"tapi serapat-rapat kitaorang, aku tahu kitaorang pun akan terpisah juga. Mungkin akan lenyap dari dunia hiburan. Aku pasti" air mata jantan jatuh doo.
"aku tak nak benda tu terjadi. Tapi live diorang lagi pentingkan. Semua orang ada keinginan nak berkeluarga kan." ouh sebab ni rupanya. Berkeluarga? Kahwinlah kan maksudnya.
"jimin.." aku menarik muka jimin supaya memandangku.
"mianhe, aku terluah perasaanlah pulak kat kau. Tolong lupakan pasal tadi"
"walaupun apa pun terjadi, nama bts akan tetap ada di dalam army. Mereka akan selalu support awak, support brs dari belakang." aku seka air matanya.
"tapi benda tu akan terjadikan?" aku tak tahu nak kata apa. Asal kbat sangat soalan ni?
"biarpun semua tu terjadi. Memori tentang bts masih segar di benak fikiran masing. Bts is bantang boys." aku senyum.
"tak elok lelaki menangis macam ni. Tak macho lah. Senyum eah" aku cuit hidung mancungnya. Dai senyum menampakkan eyesmilenya. Kyeopta!
"dah jom beli aiskrim." kataku riang.
"asal aiskrim?"
"aiskrim boleh legakan perasan sedih. Kalau saya sedih, oppa saya akan bagi aiskrim."
"ouh..kajja"
X X X
HAMBAR AN? MIANHE AUTHOR X MOOD. TAPI TANGAN GATAL NAK UPDATE JUGAK.
K, SCENE BTS AKAN MENYUSUL SELEPAS INI.
KEEP VOMENT READERS😊
Kalu rajin, follow kawan author ni. Tlg dia dapat 100 followers. Readers author kan baik.
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017