9‹‹

1.3K 128 21
                                    

Tutt... Tutt..

Aku mengeluh perlahan. Ini sudah masuk kali kesepuluh aku mendail nombor taehyung. Tapi semua tak diangkat.

“taehyung-ah..” aku rasa geram sangat sekarang. Kata nak ambik tapi bila aku call tak angkat.

Aku jeling ke arah jam dinding yang tergantung elok di dinding. 11.30 malam. Dah larut malam camni ada lagi ke teksi?

Aku mendail pula nombor joongki.

Tutt.. Tutt..

Jeball.. Angkatlah joongki.. Tujuh saat. Namun tidak diangkat jugak.

Soaky jihyo, baru sekali. Cuba lagi. Aku dail lagi. Omma cakap jangan mudah berputus asa.

Tutt.. Tutt..

Tak diangkat jugak. Adakah hari ini hari tak angkat call sedunia? Aku tak tahu pun.

“aish.. Ottokae?!” aku nak balik.

“jihyo?”

Aku berpaling.

“tak balik lagi?”

Aku geleng.

“takde orang nak ambik. Jihyo tunggu teksi jelah ahjumma” aku senyum. Terpaksa.

“teksi? Malam² buta camni? Hujan lebat macam ni?” aku angguk perlahan. Nak buat camne terpaksa.

“aigoo... Chakkaman. Ahjumma suruh jimin hantar”

Belum sempat aku menolak, ahjuma laju mendaki tiap² anak tangga. Aish. Ni semua tae punya pasal.

Aku merenung ke langit. Hujan lebat. Oh ya, lupa nak cakap yang malam ni hujan. Lebat pulak tu.

“kenapa lah malam ni mesti hujan. Menyusahkan betul”

“hujan tu nikmat kau tahu tak? Nikmat dari tuhan yang perlu kau syukuri.”

Aku pandang tepi. Jimin sudah berada di tepiku.

Terkaku aku sebentar. Cara pemakaiannya amat simple tapi amat menarik pada pandanganku. Cara percakapannya amat matang. Jihyo.. Ingat tae..

“hurmm”

“banyak lagi nikmat yang kau perlu syukuri tau” kau pikir aku budak tadika?

“saya tahulah”

“ingatkan kau tak tahu.”

“what ever” aku julingkan bebola mataku.

“dah.. Cepat, nak aku hantarkan tak ni?” dia mengeluarkan gugusan kunci dari poket seluar jeansnya.

“nak² palli²” balasku teruja. Cepat aku menolak badannya ke arah kereta.

“aish.. Cam bebudak” pergerakanku terhenti.

“ape? Cuba ulang balik.” muka sudah cemberut masa tu.

“aku cakap yang kau ni macam budak²!”

“B.U.D.A.K!”

“yah! Park jiminnie pabo!” ops.. Terlepas.

Aku pandang jimin.

“ape?”

“park jimin pabo!”

“pabo!”

“pabo!”

“pabo!”

Sedap lah pulak sebut pabo ni. Hehe.

“kau ulang lagi perkataan tu. Siap kau!”

“awak nak buat ape?” eleh.. Sikit pun aku tak gentar ok.

“tengok jelah nanti.”

“cakap jelah” aish.. Suka sanagt buat aku tertanya.

“tak menyesal?”

“tak..”

“say it”

“aish.. This pabo namja” perkataan pabo aku tekankan.

Chup~

Satu kucupan halus melekat di bibir mungilku. Ji... Min.. Kissue aku? Al fatihah untuk bibir pink aku. First kiss aku dah dicuri. Geramnya.

“yah!” aku tolak badannya.

Pang! Satu tamparan melekat di pipi gebunya. Kuat jugak aku tampar sebab pipinya bertukar kemerah-merahan.

“dah.. Jom aku hantar kau balik” wait.. Dia relax je. Macam tak beralaku apa². Waras lagi ke namja ni?

X X X

Sepanjang perjalanan, aku hanya mendiamkan diri. Masih terkejut senanya.

“jihyo.. Mianhe”

Aku diam lagi.

“yah.. Jihyo?”

Jimin.. Please, kau pandu je kereta tu boleh?

“jihyo?” dia menggoncangkan tanganku.

“bwo?!”

Aku pandang dia. Dia memberhentikan kereta di bahu jalan. Secara tetiba. Aku nak balik cepat ni.

“waeyo?”

“chakkaman”

“waeee?”

“mianhe”

“okey.. Saya maafkan. Sekarang boleh tak pandu je kereta ni? Saya nak balik. Letih.”

Serius.. Aku tengah serius sekarang.

“tulah masalahnya sekarang.”

“masalah? Masalah pe pulak ni?”

“cuba pandang depan”

Aku pandang. Dan korang tahu apa yang aku nampak? Walaupun tak clear.. Aku boleh agak ada ketulan asap keluar dari bonnet kereta.

Jangan cakap yang...














“kereta rosak”

Huwaa.. Aku rasa nak nangis je sekarang.

X X X

MOHON TABAH WAHAI JIHYO😂

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now