Maybe part ni hambar.. Mian readers. Author kekeringan idea😇 sebab duk sumbang dekat hw.
Aku perah perlahan kain tuala yang bersaiz kecil yang telah direndam dengan air paip.
Aku letakkan di atas dahi jimin.
“kenapa susahkan diri sendiri?” soalku perlahan.
“tengok, sekarang dah demam.”
Teringat kembali detik memori semasa jimin bersusah payah cuba untuk membaiki keretanya.
Flashback..
“ermm.. Stay dalam kereta ni.” dia membuka pintu sebelah pemandu.
Aku hanya memerhati kelakuan jimin. Dia nak baiki kereta ni ke? Bukan dia tak tahu ke.
Aku hanya memerhati dan terus memerhati. Terbit rasa terharu. Walaupun dia tak tahu tapi dia cuba.
Lama kemudian. Dia datang balik. Dia membuka pintu dah cuba menghidupkan enjin kereta. Namun tak boleh.
“argh!” jeritnya.
Aku nampak kesungguhannya.
“jimin..” aku pegang tangannya. Kepala aku geleng berapa kali.
“kau sabar ea.. Aku try”
“tapi hujan..”
Dia geleng dan senyum.
“kau tunggu ea. Kejap je ni”
Jimin.. Anda memang bodoh..
Dia menutup pintu dan segera berlari ke bonnet kereta.
Jimin.. Please stop it. Hujan dahlah lebat.
Lama kemudian.. Dia masuk ke dalam perut kereta.
“mianhe” suaranya bergetar.
(boleh rujuk part 10‹‹ kalau ada yg tak ingat)
End flashback
“ji... Hyo..” aku merasakan ada sentuhan di tangan aku. Lembaga mana pulak yang semtuh tangan aku nih. Sunat kan.
Jap.. Bukan lembaga tapi anak park.
“waeyo?” aku pandang dia.
Sejak bila pulak dia bangun nih? Tadi bukan main tutup mata.
“se.. Juk..”
Yup.. Aku boleh nampak badannya bergetar.
Sejuk? Nak buka alat pemanas? Jap.. Bukan bende alah tu rosak erk? Ni masalah rumah nih. Bende rosak bukan nak baiki mula masa kecemasan macam ni susah.
Guna selimut? Takde maknanya. Puan shin dah angkut sume pergi basuh dekat lobi. Meroyan gamaknya. Ada ke patut pergi basuh sume. Ni sekarang nak buat camne?
“jimin.. Awak tidur je erk? Nanti rasa sejuk tu hilang lah” ah jawapan yang paling bijak. Cikgu mana ajar ajaran sesat nih? Sedap je reka. Sesungguhnya ini auta bukan fakta.
“se.. juk.. Nak.. Ti.. Dur.. Cam.. Ne”
Aku garu kepala.
Ah sudah. Camne nih.
Jimin.. Kau ni pun satu. Menyusahkan lah. Macam² ragam pulak masa kau demam erk? Selam dalam kolam kan.
Sabar jihyo.. Sabar.. Sesungguhnya syaitan bertanduk lima sedang menghasut kau sekarang nih. Kepada syaitan² sekalian, go die please😑.
Penat aku duk perah sel² otak aku yang genius nih. Akhirnya aku ada idea yang kurang bernas. Well.. Idea yang datang dari otak aku akan berkesan.
Perlahan aku naik atas katil. Badan jimin aku bawa dalam pelukan. Belakang badannya aku gosok perlahan.
Arggghhh! Aku pulak yang blushing. Malunye.
“kau tengah goda ku ke ape nih?” bisiknya perlahan. Adakah mood byun dia dah on? Mati lah nak!
“aaa-aniy..” aku leraikan pelukan.
Mukanya aku tatap. Face to face lah kiranya. Ya ampun rapatnya jarak kitaorang sekarang nih.
“sa-yaa...” aku mati kata. Macam mana explain dekat dia nih? Argh.. Jangan ah salah sangka.
“waeyo?” aish.. Cakap tu tak sah kalau tak tersembur air liur. Benci arh camni.
“tadi kan awak sejuk.. So .. So.. So..” wahai otak cepatlah reka alasan. Mulut cakap jelah pape yang boleh selamatkan aku nih.
“shush” dia letakkan di bibir mungilku.
Aku tergamam.
“aku tahu niat sebenar kau.. Tapi kau perempuan, aku lelaki.” dia berhenti
“kau paham kan?” aku angguk.
“dah.. Aku nak tidur. Kau boleh turun dari katil aku.” dia baring membelakangi aku.
Aku turun perlahan dari katil jimin. Seperti mana arahannya. Segera aku keluar dari biliknya. Malu siot.
“kau paham kan?” suara jimin tergiang di cuping telinga aku.
“pabo²” aku ketuk kepalaku.
Jimin pov.
Dia peluk aku? Aku pegang dadaku. Sakit..
“song jihyo...” ujarku perlahan.
“kau buat aku makin sukakan kau”
satu keluhan dilepaskan.
X X X
S
orry hambar..
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017