››20

1.6K 158 12
                                    

No not today~

Mulutku menyanyi kecil sambil memotong bawang untuk dimasukkan dalam masakan pada pagi ini. Si pendek tu mengidam nak makan asam pedas.

"jihyo!" satu tangan menepuk bahuku kasar sampaikan aku terkejut.

"auch!" jeritku kecil. Cepat² aku menarik tanganku. Aku nampak cecair pekat berwarna merah gelap sudah mula keluar dari jari telunjukku.

"aigoo.. Gwenchana?" soalan mana kau ambik ni? Terang lagi bersuluh yang tangan aku ni berdarah. Berdarah. Tahu! Kau rasa aku okey ke tak?

"tunggu sini." dia segera meninggalkan aku keseorangan di dapur. Sampai hati. Aku tengah sakit ni woi!

"aish.." keluhku.

Darah semakin banyak mengalir. Pedihnya usah dikata. Tidak dapat diucap dengan kata. Nak menangis je rasa.

Kemudian, jimin datang sambil membawa first aid.

X X X

"Ark.."

"tahan sikit aku nak sapu ubat ni"

Aku hanya anggukan kepala. Akur akan tindakan jimin.

Aku perhati jimin menlakukan kerja²nya. Lembut je dia sapu ubat tu. Tapi kadang² dia ada jugak tertekan dekat bahagian sakit tu. Tu pun sebab aku yang asyik nak tarik tangan aku dari dirawat olehnya.

"jihyo.. Mianhe" katanya secara tiba²

"eo? Sebab?" dia ada buat salah ke?

"erm.. Pasal semalam. Yang aku peluk kau"

Serta merta pipi aku kemerahan. Yelah, erat gila dia peluk aku. Kau pun satu jihyo, yang pergi biarkan jimin kau tu dah kenapa?

"ouh.." balasku pendek. Malas mahu berbincang pasal hal ni.

"semalam aku mabuk. Serius.. Aku tak sedar masa tu. Sedar tapi samar²."

Aku pandang wajahnya. Mencari kejujuran pada wajahnya. Mana boleh kira si jimin ni. Boleh tahan byuntae jugak dia ni. Takut² dia suka² peluk tubuh aku yang joges nih.

"ah, sokay" aku cuba ukirkan senyum hambar.

Krik².. Suasana menjadi sunyi antara aku dan jimin. Masing² berdiam diri.

"oh ya, nanti jangan rindu aku tau!" tiba² jimin bersuara.

"hah? Mwo?" bagaikan tersedar yang jimin ada beritahu sesuatu, aku segera bertanya.

"aku cakap nanti jangan rindu aku."

"rindu awak?" aku menjongketkan keningku sebelah kanan. Pelik akan bicara jimin. Kenapa aku nak kene rindu dia pulak?

"yup, manalah tahu kau rindu aku nanti"

"nak rindu buat pe, awak kan dah ada depan mata ni"

"haha" secara tiba² tawa jimin tercetus. Dah kenapa pulak ni? Tetiba gelak.

"yah²!" geram aku dibuatnya.

"slowlah kau ni." dia cuit hidungku. Hidung gojes aku ni dah tercemar. Huwaa.. Nanti aku kene samak hidung ni. Jap, samak untuk babi atau anjing. Tapi sekarang yang cuit hidung aku jimin. Jimin ni manusia. Buat pe nak samak. Ape kau ni jihyo. Tulah omma kau hantar pergi sekolah belajar bukan main.

"yelah.. Saya tanya ni buat pe"

"dah²... Pergi balik. Hari ni kau ambik half day je. Tangan kau ni nanti sakit pulak kan."

"ah, nae" yahoo! Bila boss bagi cuti rasa dia macam... Ermm.. Macam kau dapat makan selori. Macam tulah.

"tapi.. Kau boleh bawak motor tak ni?" dia pandang sajahku. Aku tahu aku cute sebab dia pandang muka aku an?

"boleh je.. Sikit je ni"

"ah, takde². Aku hantar"

What the heck?! Sikit je pun. Tapi nak kene hantar bagai.

"takde alasan. Kau tunggu aku siap. Lepas tu aku hantar kau balik" terus jimin menyusun langkah ke biliknya.

"nae" nak tak nak aku kene setuju jugaklah.



X X X

Aku menghempaskan badanku ke atas tilam. Aku mengeliat membetulkan tulang belulangku.

"nanti jangan rindu aku tau"

Suara jimin menerjah gegendang telingaku.

Rindu?

Asal pulak?

Kenapa aku kene aku rindu dia?

Tak faham ah. Ah.. Buat pe kau fikirkan sume tu? Tak penting pun ah.

Aku terus pejamkan mata lalu terlena. Penat bekerja seharian mungkin.




X X X

Semakin mengarut ff nih😥... Thanks readers sebab sudi vote ff author ni. Comment amat dialukan.

Saranghae💕

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now