Aku turun satu persatu anak tangga yang ada. Nilah senaman pagiku. Turun tangga. Asal hari baru mesti ada part aku turun tangga. Ni maknanya author ni dah kehausan idea.
“jihyo!” omma dah start dah. Well, dah lama tinggal job test high not dia tuh.
“omma, jihyo dah turun lah!” jeritku.
“ingatkan mati lagi tadi” fuh.. Kasar duh bahasa yang digunakan omma. Nasib lah aku dapat omma camni.
“apa pulak matinya omma?” tanyaku dalam nada tidak puas hati.
“laaa.. Tak tahu ke?”
“tahu ape?” tanyakku. Blurr.. Aku ada ketinggalan sesuatu ke? Aishh.. Asal tertinggal je aku. Aku yang ketinggalan je aku.
“hyo tak tahu yang hyo todur mati?” joongki tetibe mancelah. Sibuk je sorang ni. Aku kerat empat belas bebetul kan baru tahu.
“yah! Mana ada” mencerlung mataku memandang ke arah joongki. Sesedap roti tempayan terbang je dia cakap aku camtu.
“ada”
“takde.. Hyo tak tidur mati”
“hyo tahu ke? Hyo mana sedar masa tu” geramnya. Aku rasa nak cili je mulut joongki je sekarang. Nasib baik omma dan appa ada kalau tak.. Nahaslah joongki.
“hyo.. Cepat makan. Nanti lewat masuk kerja kan.”
Ouh lupa. Aku kerja ikut masa. Bukan main redah macam kerja dengan jimin dulu. Sekarang dengan omma dia. Memang dengan omma dia Tapi still aku kene mengadap muka hensem dia. Eh jap, hensem ke? Hensem lah jugak.
“oh ya hyo, asal semalam balik lambat?” appa yang baru menampakan diri di dapur terus tanya soalan.
“hyo balik lambat?” soal omma.
Aku angguk. Malas nak mengeluarkan suara. Amarahku masih tersimpan.
“pukul berape? Omma tak sedar lah pulak.” omma menggaru kepalanya menggunakan senduk. Spesies jin oppa tapi jin oppa menggunakan kuali.
“omma, senduk tu” tegur joongki.
“aigoo.. Tersalahlah pulak” segera omma mencampakkan senduk. Tabiat baru ke omma? Guys, jangan contohi perbuatan ini please.
“hyo balik pukul berape semalam?” omma masih tidak berpuas hati. Yrlah nak puas hati camne. Aku diamkan diri je. Maklumlah ada kilang emas yabg baru dibina kat dalam. Tu susah nak buka mulut tu ha.
Aku mencongakkan seauatu. Pukul berape erk?
“pukul 3 pagi.” jawabku selamba bedaknya. Jap.. Pembetulan badak! Bukan bedak. Nak selamba bedak buat pe.
“bwo?! Pukul 3 pagi?” tersembur duh makanan yang ada dalam mulut joongki. Pengotor gila!
“hurm..”
Nak tahu camne aku boleh sampai kat rumah pukul tiga pagi?
Pertama, hujan lebat secara tiba². Dan sebab inilah aku terpaksa peluk jimin sebab sejuk. Tulah pasai. Keluar kereta tak guna payung. Aku teruja sangat duh.
Aku terpikir lah eh, jimin tak sejuk ke? Eh jap, dia nak sejuk buat pe? Serabut ja. Dia paka baju berlapis. Lapis. Dengan jaketnya lagi. Tak panas ke pakai banyak lapis?
Oh ya.. Korang mesti nak tahu camne aku boleh peluk jimin an. Aku dan jimin duduk belakang. Sebab apa? Sebab dalam kereta tu ada jhope dan suga oppa. Jadi kitaorang ni terpaksa menurut perintah duduk dekat belakang.
Yang kedua, jalan jem.. Yang ni aduh.. Memang kalau hujan jalan jem erh? Sebab apa aku cakap macam ni, yelah asal hujan ada je kemalangan. Dah tahu hujan tu bawak lelaju lagi. Kan dah kemalangan. Padan muka!
Yang ketiga... Yang ni perlu ke aku cakap? Tak perlu kot. Bazirkan tenaga tanagn author untuk menaip je.
“hyo.. Kawan hyo ada dekat depan tu”
“eo?” joongki mengangkat bahunya bermaksud dia tidak tahu.
“chakkaman.”
“hurm.. Jap joongki suruh dia tunggu dejat ruang tamu dulu.”
Aku angguk.Makanan yang tersisa dalam pinggan cepat aku habiskan. Nasib baik aku tak tersedak weh. Anak harom manalah yang menggangu kenteraman aku nih? Aku sumoah bontit dia hijo baru tahu. Baru tahu padahnya kalau kacau aku tengha makan..
Tiga minit. Aku mula menyusun langkah ke runag tamu. Nak tahu gak sape anak harom tu yang membuatkan selera ku terbantut dan penyebab aku hampir tercekik tulang kerbau tadi.
Tap.. Tap.. Tap.
Bunyi tapak kakiku.
Baru sahaja aku ingin menyapa mesra kawan aku tadi.. Perbuatanku terhenti.
“tae?”
Asal dia ada sini weh? Aku tak nak tengok muka bentuk v dia... Menyampah.. Geram dan marah.
Please.. Bawak dia pergi.
X X X
Lama dah author tak update an? Author dah start busy dengan hw. Ni pom hw math author tak sentuh lagi. Sebab tu author buat part ni pendek.
Tq kepada yg masih setia revoment ff nih. Berkesempatan ini.. Author akan cuba akan balas comments korang. K.
Maseh banyok! Sayang sek mung!❤💕🙆😘
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017