13‹‹

1.3K 129 10
                                    

Aku kuak pintu perlahan². Pergerakan kau agak terbatas oleh kerana kau sedang menatang dulang.

Aku melangkah perlahan. Maklumlah aku pakai skirt, kene jalan dengan ayu lah ye. 

Aku letakkan dulang di atas meja yang berhampiran. Kemudian, aku duduk di birai katil. Menilik wajah tampan milik.. Nak sebut nama ke? Tak yah kot.

Flashback

“semalam kenapa jimin balik dengan hosoek?” tanya ahjumma.

“erm.. Kereta jimin rosak masa tu ahjumma. Jimin dah try baiki tapi susah sikitlah sebab hujan kan.” jelasku. Jujur tak?

“eo?! Hujan?” katanya terkejut. Jap takkan kat sini tak hujan kut. Aku rasa aku duduk dekat atas planet bumi lagi. Kenapa kat sini tak hujan.

Oh ya, memanglah sebab.. Tempat lain². Ada hujan ada mendung ada kemarau ada petir ada hujan batu ada hujan manusia. Bijak tak aku? Bijak an.

Aku angguk perlahan.

“ouh patutlah chim boleh demam.” gumamnya perlahan namun masih dapat didengari olehku.

“ahjumma? Waeyo?” soalku.

“aish..” keluhnya berat.

Aku mengerutkan dahi. Hairan akan apa yang disampaikan oleh ahjumma.

“chim demam.” chim di sini merujuk pada jimin ke? Mungkin. Aku ada dengar jimin mengelarkan dirinya chim dengan ahjumma.

“chim mana boleh kene hujan. Antibodi dia lemah” ya ampun. Rasa bersalah sangat.  Yang aku pergi nangis masa tu buat pe. Pabo!

“jihyo boleh jaga dia?” mataku membulat. Asal aku pulak?! Arghh!

“waeyo?” tanyaku berhati². Takut ahjumma terasa akan persoalan ku. Ah, maklumlah perasaan ingin tahu mesti ada.

“ahjumma ada hal sikit.. Jihyo jebal” dia menggengam tanganku.

Aku mengigit bibir bawahku. Mahu terima ke tak?

“jihyo?” ahjumma tidak henti menanyakan soalan yang sama. Akhirnya, aku mengganguk perlahan. Terpaksa. Terpaksa k. Terpaksa terima. Bukan aku nak terima.

“gomawo jihyo-ah” ahjumma terus memelukku. Oksigen.. I need u oksigen. Lemah aku dalam pelukan yang mengatatkan ini.

End Flashback

Jimin mengeliat kecil. Terdengar dengkuran halus. Macam bayi. Lena betul tidur. Comel.

“puas tilik muka aku?” dia membuka sebelah matanya. Argh! Kantoi.

“tilik muka tae lagi baguslah!” aku memetik nama tae. Tak salah nak puji boyfriend sendiri an..

“asyik² tae. Menci ah” dia meng‘pout’kan bibirnya.

“eh² pehal” tanya aku. Wajahnya dijeling sekilas. Ada main benci ni.

Diam.. Dia tidak langsung aku. Bibirnya masih lagi dipoutkan.

“bagus sangat ah mulut muncung itik camtu. Ikat mati baru tahu.” dia bulatkan mata sepetnya. Kahkah, mata sepet ada hati nak bulatkan.

“ni bebetul ke demam? Hyper semacam ja.” tanya aku tanpa memandang kiri kanan.

Pak!

Tiba² dahi peloles aku kene jentik. Tercemar duh dahi aku.. Omma! Dahi hyo cacat sudah.

“auch!” jeritku sekuatnya mungkin. Sakit siot.

“yah²!” marahnya. Yang pergi dahi aku ni buat pe. Kuat pulak tuh. Memang sahlah aku jerit.

“hah, yang kau ada dalam bilik aku ni buat pe? Curi tulang?” asal curi tulang je mesti petik nama aku. Aku nih pekerja yang berakhlak mulia dalam melakukan pekerjaan tau.

“aniy.. Ahjumma kata awak demam. Jadi saya hantarkan makanan tuh” aku tundingkan ke arah meja yang aku letakkan makanan tadi.

“caring gak eh kau dekat aku”

Aku gulingkan bebola mataku. Menyampah. Meluat. Perasan bak hang! Mohon pupus keturunan park. Mohon hidup keturunan song.

“aku ok.. Dah keluar. Shush²!” eh.. Halau aku pulak. Hish.. Geramnya. Berbudi bahasa punya manusia. Jap manusia ke nih?

“jihyo, omma aku mana?” soalnya sebelum aku melangkah keluar.

“ahjumma ada hal. Takde”

“hurm...” jawabnya perlahan.

Aku pun terus blah dari bilik jimin. Nanti tak pepasal kalau pejabat agama datang kan, tak pepasal kene kahwin paksa dengan jimin. Tak mau.

X X X

Mian readers, lama tak upedet. Mood malas menguasai diri. Kahkah..

Terusakan vomment tau. Luv u all💕

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now