Kring~~~ kringggg~~~~~
Aku segera menutup alarm phone ku. Sempat mataku menjeling ke arah jam yang tertentera di skrin phone.
9.00 am....
Erm.. Awal lagi. Jadi, aku tarik selimut menutup seluruh tubuhku. Mataku dipejam perlahan-lahan. Sambung tidur lagi best.
Selang beberapa minit kemudian. Phone aku bebunyi pulak. Aduh, ape masalah kau hah wahai phone yang suka memekak di pagi hari yang indah ini huh? Ganggu keketenraman awam sungguh ler.
Dalam keadaan malas dan geram, aku gagahkan diri untuk mencapai phone yang terletak di atas meja.
Saat jari runcingku mahu meng'off'kan alarm tersebut. Mataku dapat menangkap setiap abjab yang tertulis di muka screen phone itu.
~ bangun pergi kerja woi! Bangun sekarang kalau tak nak si pendek potong gaji kau wahai anak harom! ~
Sape pulak yang set alarm pastu letak reminder camni hah? Aku boleh agak.. Si joongki tu punya kerja. Nak kena ni. Siap kau nanti.
Segera aku terjun dari katil. Tuala dicapai lalu masuk ke dalam bilik air bagi memmbersihkan diri untuk berhidmat sebagai MAID di rumah si pendek tu.
Kerja? Oh ya, lupa nak beritahu yang kaki aku yang hot ni dah sembuh. Dua hari masa yang diambil untuk sembuh. Lama an. Tapi aku ambil cuti selama tiga hari. Kejap je. Huhu.
-skip-
Aku berlari menuruni tangga. Bahaya tak? Bahaya apenya kalau aku berlari anak je pun. Cari nahas namanya kalau aku lari pecut bila turun tangga. Tak pasal² gegendang telingaku pecah dibuat disebabkan bebelan omma.
"hyo! Palli! Makan sekali" kedengaran suara omma memanggil namaku untuk menyertai mereka di meja makan.
Aku turutkan jugak permintaan omma. Pembetulan, aku memang nak makan pun. Kisah apa aku kalau aku lewat pun. Janji perut aku penuh.
Aku tarik kerusi yang berada di sebelah joongki lalu menlabuhkan punggungku di atasnya.
"hyo, amacam alarm yang joong setkan tu? Gempak tak?"
"daebak joong!" aku menunjukkan thumbs up.
"hehe.. Kamsahamida. Joong memang hebat pun" dia mendabik dada. Ya ampun!! Geramnya aku.
"haah, hebat sangat sampaikan tak berfungsi otak tu" aku capai roti bakar yang telah disapu mentega lalu disuap masuk ke dalam mulut. Dikunyah roti tu perlahan-lahan.
"waeeee?" tanya dalam nada tidak puas hati.
"ntah.. Perkataan tu sesuai dengan joong. Sesuai sangat." aku tersenyum penuh makna. Joongki hairan akan tindakanku.
Aku kunyah dah terus kunyah roti yang ada dalam mulutku. Sampailah lumat baru aku telan.
Fuh... Dah habis sekeping roti. Baru boleh belasah joongki ni. Senangnya aku nak serang joongki tapi aku mahu habiskan roti dulu.
Pak! Kepala joongkiku tepuk kuat. Geram nih. Geram.
"appo!" katanya lalu menggosok tempat yang baru sahaja aku ketuk tadi.
"sedap je eh kata hyo anak harom." aku meninggalkan meja makan. Puas weh.
X X X
Perlahan-lahan aku menolak daun pintu rumah banglo tersebut.
"aish.. Ni rumah ke tempat pembuangan sampah ni hah?” nampak tak? Masuk² je aku nampak pemandangan yang amat menyedapkan mata. Ni baru tiga hari aku cuti. Kalaulah seminggu? Tak ke hancur!
Baju bersepah². Baju ni memang wajib bersepah ea? Asal sepah mesti baju. Aduhai. Pening aku rasa.
Hah.. Si pendek tu mana? Tak nampak pun. Membuta lagi ke? Kalau aku tahu aku mari pukul 12 pun aku tak kisah.
K, aku mula kerja aku. Penyapu diambil lalu aku mulakan tugas menyapu pada hari itu. Uishh.. Banyak gila habuk. Tak terkira. Eh jap, habuk memang tak leh kira pun kan. Ape nak jadi dengan kau ni jihyo?
Dua jam masa yang diperuntukkan untuk menyapu seluruh ruang di dalam rumah ni. Aduh.. Boleh patah pinggang aku kalau setiap hari macam ni. Tak kira, aku kene mintak gaji lebih dekat jimin. Hehe.
Selepas tu, aku nak basuh pula baju ni. Basuh pakai tangan. Kau pe tau? Kerek punya bos. Mesin basuh ada tapi tak nak guna. Nak guna jugak kudrat aku yang lemah ni. Ape kes?
Bayangkan aku kene basuh baju sebanyak dua bakul. Mentang² baju banyak main campak² pulak. Aku bakar baru tahu.
Untuk basuh baju pulak, aku ambik masa dua jam jugak. Kebas duh tangan aku. Ni pun aku nak mintak gaji lebih jugak.
Sekarang semua dah siap, tinggal bilik jimin je. Tak tahulah ape rupa bilik tu.
Aku melangkah masuk kedalam bilik jimin setelah tombol pintu dipulas. Mukutku sedikit melopong saat melihat keadaan biliknya. Bolah dikatakan kemas lah jugak.
Tapi selimut tak dilipat. Aduh.. Pemalas betul! Aku perlahan menapak kearah katil.
Selangkah demi selangkah. Sedang aku mendekati katil, tanganku ditarik oleh seseorang dari arah hadapan. Badanku terdorong ke hadapan. Secara automatiknya badanku jatuh ke atas katil dalam keadaan meniarap. Aku boleh rasa ada tangan yang memeluk pinggangku.
“hyoo” aku menangkap satu suara.
X X X
Anyeong readers!
Sorry sebab lambat update. Author rasa tak semangatlah nk update. Maybe sebab ramai yang lebih suka jadi silent readers.
Sokay, author tak marah korang tapi plzz bglah support dekat author ni😢
Sorry kalau hambar. Author masih baru dalam buat ff ni. Sorry again.
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017