"jihyo.. Gwenchana?" aku menundukkan sedikit badanku. Dahiku dikerutkan menjadi seribu kedutan.
"nae" katanya tanpa memandang wajahku. Tak belajar adab ke ape ni huh?
Taklah, aku ada tengok rancangan al kuliyah di saluran 103 tu. Ustaz ape nama ntah.. Tak ingat. Dia kata masa tengah bercakap dengan orang lain, pandang muka dia. Dari mata ke muka bukan dari hati ke hati eh.
Aku perlahan mendekati mukanya. Secara spontannya, tanganku mengangakat wajahnya supaya memandangku.
Sekarang jelas kelihatan wajahnya yang sedang menangis. Cepat dia menyeka air matanya. Maka terjadinya, hidung sebijik cam buah tomato. Matanya lebam. Wajahnya kemerah-merahan.
Yelah sape tak sakit kalau macam kene macam ni kan.
X X X
FLASHBACK
"Jimin?" jihgo memanggil namaku. Ah sudah! Apa aku nak jawab ni? Cepat wahai otakku.. Cepatlah berfungsi
".........." aku mendiamkan diri. Tak tahu mahu memberi jawapan ape.
"jimin?" jihyo mencuba nasib. Suaranya dikuatkan sedikit supaya aku dapat mendengar suaranya.
"er²." aku menggarukan kepalaku yang tidak gatal.
"aku cari kaulah. Nanti hilang aku jugak yang susah" yah jimin! Pabo kau. Nanti dia fikir yang bukan². Aish..
"ouh.." ouh? Je? Ouh? Serius cuma ouh? Aku bukan main caring dengan dia ni yapi aku cuma dapat ouh je? Kejamnya.
Bukan senang tahu tak nak suruh aku caring camni. Beruntung tahu tak. Aku, park jimin k-idol. Handsome semestinya. Suara power. Akhlak sahlah tip top. Apa lagi yang kurang. Mohon tolong rejam jimin.
"dahlah. Jom balik ke bilik latihan. Aku ada practise lagi ni" aku menapak ke arahnya lalu tangannya dicapai dan ditarik oleh ku.
Namun, setapak aku keluar dari stor tersebut, jihyo mula memberhentikan langkahnya. Dah kenapa pulak ni? Aku dahlah lewat dah ni. Nanti tak pasal² kene marah di namjoon hyung.
"jimin.. Berhenti jap.. Jeball" suara seakan² menahan sakit.
Dia menlabuhkan punggungnya dia atas salah sebuah bangku yang berdekatan. Wajahnya juga kelihatan seperti menahan kesakitan.
"asal" aku tunggu jawapan darinya.
"kaki.. Sakit" walaupun perlahan, namun jelas suaranya menyapa gegendang telingaku.
"eo?" alu jadi blur sekejap. Otakku ligat memproses kata² yang diucapkan oleh jihyo tadi.
Kaki? Sakit? Kaki sakit? Ouh, jihyo kata kaki dia sakit. Jap² kaki jihyo sakit? Yelah.. Tadi dia kata kaki dia sakit. Ulang eh, jihyo cakap kaki dia sakit.
Jimin ulang ayat yang sama sampaikan author menyampah dengan jimin. Huh!
Perlahan aku melutut di hadapannya. Kakinya aku capai lalu kasutnya aku buka kasar. Jelas kelihatan kakinya yang sudah kemerahan dan bengkak mula naik. Aku pasti kakinya melecet.
X X X
"aigoo.. Stokin mana stokin hah? Tak mahu melecet apa lnya kalau pakai kasut tapi tak pakai stokin. Aish" aku mula membelek kakinya.
"........." Diam. Jihyo langsung tidak mengeluarkan sebarang suara. Perasaan cemas mula datang menyapa diriku. Sapa tak cemas kalau tengok buah hati.. Opss.. Just kidding. Aku betulkan ayat tadi. Sape tak cemas kalau tengok orang gaji dia macam ni? Ah maklumlah aku kan bos yang prihatin.
"jihyo.. Kau pakai kasut saiz berapa" tanyaku sekian lama merenung ke arah kasutnya. Macam lain je aku tengok.
"saiz tujuh" wait... Saiz tujuh? tapi aku cuma nampak saiz enam je kat kasut ni. Nom tujuhnya mana?
"yah! Gila ke apa? Kaki saiz tujuh tapi sesedap dia je pakai saiz enam. Sedarlah diri tu kaki besar!" aku mula geram. Yang gatal pakai saiz enam tu pasai pa?
"dah.. Sekarang aku nak kau ikut aku pergi klinik. Takde alasan" nada suaraku kedengaran tegas. Aku pasti dan yakin bahawa jihyo liat nak pergi klinik.
"shiro.. Awak ada practisekan sekarang" sedap pulak dia libatkan practise aku time ni.
"yah! Kau lagi penting" kurea.. Keadaan kau lagi pentinglah dari practise tu. Aish..
"aniy.. Awak ada show kan nanti"
"jap.. Tunggu sini" seakan baru teringat sesuatu, aku segera menyeluk soket seluarku. Phone diambil dan nom. Seseorang didail. Segera aku menjarakkan diriku dari jihyo apabila panggilan berjaya disambungkan. Jihyo hanya memerhati pergerakanku.
Dalam masa sepuluh minit macam tu, panggilan dimatikan. Aku melangkah mendekati jihyo semula.
"hyung kata aku boleh ponteng practise tu hari ni" aku pandang wajahnya.
"jom aku hantarkan ke klinik." aku mula menbuka langkah.
"jimin.."
"nae?"
"kasut saya?" oh.. Aku baru teringat akan kasutnya. Aku ambik kasut tu lalu aku buang dalam tong sampah berdekatan. Buat apa simpan. Tak da faedahnya. Melopong jihyo dibuatnya.
Aku duduk mencakung membelakangi jihyo. Berura-ura mahu menggalasnya. Yelah, dia kan mana ada kasut. Ada, tapi berjaya dihadiahkan kepada tong sampah tadi.
"naik" arah ku. Perlahan² jihyo mengikut arahanku. Letih menunggu, aku segera mencempung badan jihyo macam bride style.
"yah! Park jimin! Pabo namja!" hish budak ni. Aku tolong mujur. Boleh pulak dia kata pabo. Tapi aku paham. Dia tengah cemas sebab aku tengah angkat dia sekarang ni.
Aku tak kira kau nak cakap apa. Sekarang aku nak bawak kau pergi klinik dan hantar pergi rumah. Takde alasan!
X X X
Sorry sebab lambat updated😢. Sorry jugak kalau hambar. Jujur author tak ingat mana dah jalan cerita ni. Tq sebab baca ff ni. Saranghae readers.
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017