Ding dong~
Ding dong~
“chakkaman!”
Sapelah yang mari ni? Asyik tekan loceng je. Tak letih ke tangan duk tekan² ke loceng tu? Aish..
Hish, yang aku pergi bleber ni dah kenapa. Cepat² aku berlari dari tingkat dua hingga ke tingkat satu.
Sampai sahaja dekat tingkat satu, aku rasa macam terbakar je. Si jimin ada dekat kerusi sambil tengok didi and friends. Hish, geramnya. Bukan nak tolong bukakan pintu.
“yang berdiri dekat situ dah kenapa? Pergi cepat buka pintu. Hush²” namatey sungguh lah sorang ni. Siap halau aku lagi?
Cepat kaki ku atur ke pintu. Kalau boleh aku rasa nak lempang je sape yang mari sekarang. Aku tengah sibuk ni. Duk gatal nak mari.
Ding dong ding dong~
Makin menjadi pulak. Aku pulas tombol pintu. Tetiba je ada orang peluk aku. Laki pulak ku.
“argh! Jimin bodoh punya idol!” latahku. Yelah sape tak terkejutkan tetiba kena peluk. Erat pulak tu. Oksigen.. Oksigen
...“yah²! Pabo! Habis rosak loceng tu.” ada bunyi namja yang.
“kookie!” ada seorang namja yang menarik namja yang pelukku sekarang.
Fuh.. Baru boleh bernafas. Aku pegang dadaku.
“hyung.. Sape yeoja ni? Perempuan simpanan chim ke?” hish mamat gigi kapak ni, dahlah peluk aku kuat pastu sedap mulut je tuduh aku perempuan simpanan si jimin tu. Aku cabut gigi guna spana boleh laras baru tahu.
“ehem²”
“chim!” jerit namja tadi. Terus dia meluruh masuk lalu melanggarku. Habis jatuh badan aku yang kecik molek ni.
“gwenchana?” tanya seorang namja. Dia hulurkan tangannya. Wow.. Gentleman.
“ah.. Gomawo.” kataku sambil menepuk punggungku.
“cheonma..” dia senyum menampakkan lesung pipitnya. Dalam siot lesung pipit dia. Jeles aku.
“hyung.. Kalau nak buat sesi pengenalan tu buatlah tapi jangan kat tengah jalan.. Nak masuk pun tak boleh.”
Dia beranjak ke tepi. Memberi laluan kepada namja yang putih pucat tu masuk. Wuish.. Seram aku tengok mamat tu. Macam mayat hidup je.
Aku pun pergi ke arah jimin.
“buatkan air untuk babun² ni semua.” arah jimin.
“yah²” serentak keenam - enam namja tadi membantah. Yelah, sape tak marah kalau kena panggil babun.
Cepat² aku pergi ke dapur. Buat air, actually bukan buat. Aku just letak air cola ke dalam cawan je. Fail kalau aku buat air.
Aku menatang dulang ke ruang tamu. Sampai je dekat jimin dengan kawan² dia, aku terus letakkan dulang atas meja berhati-hati. Acah ayu sikit.. Huehue
“chim, nugu?” tanya salah seorang tadi.
“woi, kau sape?” aish.. Bahasa tu tak ada jahat lagi ke? Aku cabai mulut kan.
“erm.. Jihyo imnida” aku terus senyum.
“dah pergi masuk kerja sana. Sush²” again? Aku kena halau. Apelah malang sangat nasib aku hari ni?
“biarkanlah dia duduk sini. Boleh kita orang cuci mata. Dari tengok muka kau.” er.. Maksud cuci mata di situ menyeramkan aku.
“ah.. Takpe² saya nak sambung kerja dulu” aku tundukkan sedikit kepalaku.
“jihyo.. ” aku berpaling.
“ah.. Nae?”
“awak tak kenal kitaorang ke?”
Aku gelengkan kepala. “miahne”
“oh.. Sokay, saya jin... Omma kepada bts” ouh.. Nilah bts rupanya. Semua hensem belaka.
“ Jungkook imnida!” kata mamat gigi kapak. Asal dia happy sangat ah?
“j hope imnida..” dia tundukkan sedikit kepalanya.
“rapmon, leader bts. ” kata mamat lesung pipit.
“yang putih pucat tu suga” sambungnya. Suga hanya menggangukkan kepalanya.
“anyyeong v imnida.” orang di sebelah jin bersuara.
“habis dah kan? Kau boleh masuk kerja. Kemas tingkat atas bersih².” aku hanay mengangguk lalu pergi.
X X X
Aku tutup perlahan daun pintu. Sebaik sahaja sampai, aku terus masuk bilik. Letih.
“aku dah jumpa kesemua ahli bts..” aku senyum sambil memandang syiling.
X X X
Aish.. Semakin hambar ff ni. Mianhe readers. Tapi author akan cuba update selalu ff ni. Hehe. Nanti author dah sibuk dengan persiapan raya pulak.
Keep voment 😊
Love u all * jin bagi flying kiss *
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017