Kereta kepunyaan jimin berhenti di hadapan sebuah rumah. Rumah sape pulak dah ni? Jangan² dia nak culik aku ke? Pastu nak jual aku ke?
“andwaeeee!” aku menjerit sekuatnya di dalam kereta. Tangan ditekup di kedua-dua belah telingaku.
“yah²! Kau pehal jerit²? Gila?” jimin menepuk-nepuk kuat pipi gebu. Namatey idol ni. Sampai merah pipiku dibuatnya.
“memang gila pun.. Sebab awaklah!”
“eh² aku pulak.”
“yelah.. Sekarang cakap awak nak buat apa dengan saya dekat sini. Dekat rumah ni huh?” aku memandang jimin tajam. Kalau diizinkan, aku nak kerat je mamat ni empat belas bahagian.
“dah, kajja!” dia membuka pintu kereta bahagian pemandu lalu melangkah keluar.
“aish.. Jinjja?!” kuali mana kuali? Aku nak hempuk kepala jimin ni. Aku tanya bukan nak jawab.
“yah! Palli!” jimin sudah membuka pintu di sebelah pemandu. Nak tak nak aku perlu keluar, nanti tak pasal² aku mati disebabkan kekurangan oksigen.
Sewaktu aku nak melangkah keluar,
‘PAK!’
Boleh pulak dia tutup pintu. Argh! Geramnya. Habis hidung mancungku menjadi kemek. Pabo namja! Idol tak guna!
“ops! Sorry..” katanya sewaktu membuka balik pintu kereta. Tanpa aku sedar tabagn ku lincah mencubit lengannya. Geram.
Cepat² aku melangkah keluar dari kereta. Malas mahu menatap muka si jimin ni. Sakit mataku menlihat wajah mu.. Terpulanglah engkau idol ke jimin. Tetap sakit mata ini.
Jimin cepat² mengejar langkahku. Bila langkah kami sama, tangan kananku diraihnya. Badanku terdorong ke belakang.
“yah!” jeritku tidak puas hati. Namun tidak dihiraukannya. Terus dia menarik tanganku supaya mengikut langkahnya.
“aish.. This pabo namja..” gumamku perlahan.
Kini, kami berdiri di hadapan pintu utama rumah tersebut. Laju tangannya menolak daun pintu rumah tersebut.
“jimin-” kata namjoon terhenti saat menlihat ku.
“hyung!” high note ni.. Aku kenal sangat dengan high note ni. Tak lain dan tak bukan..
“andwaee! Mai eyer! Jin hyung.. Eyer aku telah dicemari oleh elian durjana itu” jerit hoseok sambil menekup kedua² belah telinganya. Pada masa yang sama, dia berlari ke arah jin.
PAK!
Satu pukulan hinggap di kepala hoseok. Seperti yang diagak.. Taehyunglah orangnya.
“eo? Jihyo?” seakan baru perasan akan kehadiranku, taehyung cepat² berdiri tegak. Aku hanya tersenyum.
“kom eher! Shit down shit down!” kata taehyung sambil tangannya mengamatiku supaya duduk di atas sofa yang berada di hadapanku.
“yah! Bahasa inggeris tu kau kelaut. Dah, jangan nak mengada nak speaking. Bernanah telinga aku” celah namjoon.
“jihyo!!!” serta merta tubuhku dirangkul erat oleh seseorang.
“yah! Lepas²” aku pukul tangannya berkali2. Hish anak pak cik jeon ni bila nak matilah? Asyik nak peluk aku aje kerja. Tahulah aku ni hot.
“hehe.. Bogoshipo!” terus dia mempekemaskan pelukan.
Oksigen! Oksigen! Oksigen! Aku pandang jimin. Harap²lah dia faham akan pandangan aku tadi. Tapi hampeh dia boleh pulak muka selamba badak dia tu. Bencinya! Aku tengah nazak ni weh!
“ark²! Mianhe²! Appo²!” jungkook segera meleraikan pelukan apabila tangan kepunyaan jimin giat memulas telinga jungkook. Aish.. Baru datang.. Nasib tak lemas.
X X X
Aku bersandar di dinding sambil bermain dengan jari²ku. Perasaan bosan menyapa diriku. Yelah diorang tinggalkan aku sesorang je dekat sini.
Apa motif aku mari sini pun aku tak tahu. Bagunan bighit. Bangunan je besar tapi aku tak boleh keluar dari bilik yang serba putih ni. Aku ingatkan bolehlah main sorok² ke. Syook gak.
Aku mengalih pandangan ke arah BTS yang sedang mempraktis lagu baharu mereka.
Tiba² jungkook datang ke arahku. Nafasnya terngucap². Dia mengambil tempat di hadapanku. Ditongkat dagunya dengan kedua² tangannya. Aigoo.. Kyeota!
“hyo” matanya dikedipkan banyak kali. Iman aku tak kuat weh. Aku gigit jugak kan dia ni.
“nae?”
“tak bosan ke?”
“bosanlah jugak.. Wae?”
Tiba² jungkook menarik tanganku. Menuju ke luar bilik bilik tersebut. Dia mengenggam tanganku. Krmas genggamannya. Nak ke mana pulaklah jungkook ajak aku ni? Tapi soalan itu terhenti saat aku melihat...
X X X
happy eid mubarak guys! Banyak tak dapat duit raya? Mehlah kongsi dengan author sikit😂.. Jk²
Saranghae readers♡
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017