››11

2.2K 196 6
                                    

Aku mengiring ke sebelah kanan. Kosong. Aku beralih ke sebelah kiri pula. Masih sama.. Hanya dinding menjadi tatapanku. Arggh! Boleh mati aku kalau terus macam ni.

Aku turun ke dapur. Meja makan aku pandang sekilas. Tiada apa yang menarik. Makanan pun tak dapat tarik perhatian aku.

Aku melangkah ke ruang tamu. Suis on ditekan. Bunyi suara daei televisyen memecah kesunyian ruang tamu. Aku menekan² setiap digit nombor mengikut channel² yang tertentu.

Aku tutup kembali suis televisyen tersebut. Tiada satu pun yang sesuai dengan minatku. Pabo punya televisyen. Tak ada guna pun aku beli kau ni.

Arghh! Asal bosan sangat ni? Nilah sebab aku tak nak duduk dekat rumah. Tiada satu pun yang boleh aku lakukan.

Appa, pagi² buta lagi telah angkat kaki berambus dari rumah ni untuk pergi mencari rezeki untuk keluargaku.

Omma, macam biasa, kelas masakan dan jahitan tulah yang jadi tempat kebiasaan yang dikunjungi oleh omma.

Joongki, dia pula ada perbincangan dengan lecture dan rakan² sekuliahnya. Ah, maklumlah joongki masih bergelar seorang student. Joongki seorang yang bijak tapi asal aku ni bertentangan dari sifat yang satu tu?

Aku segera melangkah perlahan² ke arah bilikku yang terletak di tingkat atas.

Pintu bilik dikuak perlahan-lahan. Aku segera menapak ke dalam. Katil kesayangan dicari. Aku segera terjun ke atas katil. Betapa nikmatnya dapat baring atas katil.

Aku pejam mata aku seerat-eratnya. Beura-ura untuk melelapkan mata. Tahap kebosanan aku kini mencapai tahap maksimum. Korang boleh bayangkan betul tak macam mana aku bosan sekarang. Tapi malangnya, mata ku tidak bekerjasama dengan arahan otakku.

Aku menyarungkan baju ke tubuhku. Seluar jeans berwarna hitam menjadi pilihan. Aku nekad.. Aku nak lari dari rumah ni. Aku dah tak tahan hidup macam ni. Rasa ini membunuhku. Han River, mung tunggu aku mari!

X X X

Aku hirup udara segar. Sungguh menenangkan. Sesekali suara riang kanak² menyapa gegendang telingaku. Aku pejamkan mata. Syok siot.

Tiba² ada jari² runcing yang menyetuh kakiku di mana tempat bengkak tersebut. Aku buka mata. Aku nampak seorang mahkluk sedang melutut sambil memegang kakiku.

Aku cuba mengintai mukanya. Namun tidak berjaya, kerana dia memakai hoodie. Panas² camni pun pakai hoodie jugak? Manusia akhir zaman...

“asal kau ada dekat sini? Kaki ni masih bengkak lagi kan” dia memandangku.

“er, saya bosanlah duduk dekat rumah.” aku memuncungkan bibirku sambil bermain dengan hujung bajuku. Berharap jimin mengerti perasaanku.

“kau ingat comel kau buat mulut camtu?”

“comellah..” aku terusan memuncungkan bibir ku.

“jangan salahkan aku kalau aku kiss bibir kau tu”

Mataku membulat. Ko pehal?! Suka hati mak bapak dia je. Takde yang pernah kiss bibir aku ni. Suka hati je nak kiss bibir aku. Pantang tujuh keturunan.

“awak pulak? Jangan kata awak stalk saya... Saya kata dekat omma dan appa nanti” jari telunjukku menunding ke muka jimin.

“kau pikir kau siapa?”

“ouh.... manusia. Ingatkan kawan tae” aku paham sangat dengan ayat camtu.

“awak pikir awak siapa nak cakap camtu?” aku jeling dia. Geram. Ingat aku tak tahu dia samakan aku dengan alien. Muka cantik macam aku ni tak layak di samakan dengan alien. Sepatutnya, muka aku perlu disamakan dengan miss world. Kelas gituw..

“aku?” jarinya ditujukan dekat lubang hidungnya.

“aku park jimin. Ahli kumpulan bts yang paling hot dan seksi.. Auch.. Merecik!” aku letakkan satu jariku di hidungku. Laluku tarik. Maka terbentuklah 🐽.

“ingat molek ah buat macam tu? Kalau lah satu hari nanti si babi mengaku kau saudara sepupu sepapat keluarga dia ke.. Aku tak nak bertanggungjawab.” ko pehal libatkan babi dalam ff ni? Aku dan dia jauh berbeza.

Aku jeling. Geram gila dengan perangai bengong di sorang ni.

“jihyo.. Kajja teman aku.” matanya dikedipkan banyak kali. kau ingat comel buat mata camtu? Aku cucuk mata tu kan. Takleh raya kau nanti.

“jeball”

“shiro” kepalaku digelengkan berkali²

“hish degil!”

Perlahan dia mendekatiku. Tangan kanannya merangkul bahagian leherku. Manakala tangan kirinya diletakkan di bahagian belangkang lututku.

Perlahan² tubuhku diangkat lalu dicepungnya. Aku mula cuak. Aku mula rasa badan aku hilabg keseimbangan saat dia membuka langkah.

“yah! Turunkan saya lah!” aku memukul dadanya kuat.

“diamlah!”

Aku terus pukul dan pukul. Sampai aku penat aku hentikan perbuatan tersebut.

Sampai di kawasan parking, badanku di campakkan ke dalam sebuah kereta. Jenama ape aku tak sempat nak tengok.

Aku gosok punggungku yang sakit akibat dicampak tadi. Aku hanya menarik muka. Merajuk. Manakala jimin menghidupkan kereta dan terus memandu. Aku di sebelahnya tidak dipedulikan.

Aku benci kau jimin!

X X X

double update for today..♡

Keep vote and coment kalau nak author update lagi ff ni..

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now