Aku buang pandangan jauh ke luar tingkap.
“aish...” aku lepasakan keluhan. Kejadian tempoh hari menerjah kotak fikiranku.
“aishh..” buat kali kedua...
“hyo...” bahu ku di tepuk oleh seseorang. Aku segera menoleh ke arah mekhluk yang tepuk bahu fab aku nih.
“joong...” kataku.
“waeyo? Ada masalah?” joong duduk di sebelahku.
“aniy..” dalihku.
Joong jongketkan kening. Kurang percaya dengan kataku. Aish.. Joongki memang susah percaya cakap aku. Wae?! Wae?!
“cuba cakap bebetul.”
“aish..”
“camni...”
Aku ceritakan semua apa yang berlaku pada joongki. Takde yang tertinggal. Siap dengan gaya lagi.. Korang bayangkan jelah erk.. Ah, maklumlah mood cuti tengah menguasai author kita srg nim.. Korang paham kan? Tak paham? Maksud aku author kita tengah berada lam mood malas. Get it?
“erm... Rumit gak eh masalah hyo nih” dia menggaru dagunya.
“joong... Ottokae?”
“sebab hyo ke diorang gaduh?”
“maybe..” jawabnya acuh tak acuh.. Aish... Aku pijak gak dak nih kan. Tak pun tanam hidup².
“camne nih?”
“cuba baikan diorang” alasan dia pun.... Susah tu weh.
“lain?” aku pandang joong. Mahu candangan yg lain.
“molla.”
“takpun... Try mintak pertolongan ahli bts yang lain. Mesti diorang tolong punye.” bts? Yes bts.. Mesti diorang tolong punye.
“gomawo joong-ah” aku segera berlari ke arah pintu utama. Kunci motor skuter tidak lupa untuk dicapai. Dorm bts dituju.
Skip...
Tok.. Tok.. Tok..
Cepatlah buka pintu nih sebelum aku robohkan pintu nih.
Krek.. (bunyi pintu dibuka.. Sorry, author tak tahu nk eja camne)
“eo? Jihyo?”
“Tae ada kat dalam?”
“ada kat dalam... Asal?” aku terus meluru masuk ke dalam sejurus sahaja jhope habis berkata.
Aku nampak taehyung baru sahaja keluar dari bilik. Nampak cam nak keluar ja. Sebab pemakaian dia lain tapi masih lagi nampak simple. Seluar jeans hitam diapdankan dengan t shirt putih.. Aku boleh agak yang dia sedang memegang mask.
“tae!” aku segera merapatkan jarak antara aku dan dia.
Dia pandang aku. Tajam. Aish.. Aku korek gak kan biji mata tuh. Cuba pandang elok².
“tae-ah” aku melangkah setapak.
“stop..” aku berhenti.
“tae.. Mianhe” aku harap sangat taehyung maafkan aku. Aku tak.tahu ape kesalahan aku tapi dari segi kelakuan tae.. Aku dapat agak yang aku ada buat salah.
“mianhe?”
Aku angguk..
“datang concert bts dekat seoul nanti” terus dia pergi.
Aku hanya memerhati je kelakuan dia.
“jihyo.. Waeyo?” jhope, jungkook dan jin yang memerhati dari tadi bersuara.
Aku geleng kepala dan senyum paksa. Aku rasa tak payah libatkan ahli bts yang lain kot...
X X X
K, Part ni pendek tapi author ada beriat gembira!
Ff nih akan tamat tak lama lagi.. Author akan (sebenarnya tengah) buat ff baru .. Tajuk dia
WHEN MONGJI VS ALIEN
next part author akan citer lebih detail pasal ff nih k
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017