Aku duduk di atas bangku yang disediakan. Aku hanya menunggu bts menghabiskan persembahan mereka je sekarang.
Seperti yang diarahkan , aku datang concert bts. Hanya untuk baikkan hubungan antara jimin dan taehyung.
“jihyo kan?” aku pandang yeoja di hadapanku.
Ni bukan ke jurusolek bts erk? Ye kut.
Aku angguk.
“nanti awak naik stage k.”
“waegurae?”
“ni arahan dari taehyung.. Ingat naik stage tau” pesannya lalu beau pergi.
Naik stage? Berhadapan dengan ribuan armys? Aihh.. Ade je kerja gila taehyung nih.
“tapi sekarang.. Aku tak tahu bts dah siap ke lom persembahan mereka.”
Aku bangun dari duduk.. Punggungku tepuk perlahan. Dress putihku betulkan perlahan supaya kelihatan lebih kemas.
“erm.. Bts dah habis ke buat persembahan?” tanya ku pada salah seorang staff yang bertugas.
“ni mesti cik jihyo kan?” formal duh..
“nae.” aku angguk.
“kajja.. Lama dah saya cari cik” cari aku? aku bukan main jd patung part time kat atas kerusi tuh dia boleh tak perasan? Mohon balik rumah nanti check mata tuh.. Takut ada masalah ke.
Aku ikut langkahnya. Sampailah di hadapan anak tangga yang menghubungkan belakang stage dengan stage di mana bts sedang berada sekarang.
“palliwa” aku paham maksudnya. Aku pijak perlahan anak tangga satu per satu.
“annyeong army!” taehyung mulakan bicara.
Riuh satu perkarangan concert bts disebabkan jeritan para army sekalian.
“army, di sini saya, kim taehyung ingin membuat pengakuan..” dia berhenti sekejap.
“hati saya dah dicuri oleh seseorang...”
“ya, saya dah jatuh cinta dengan seseorang yeoja”
Dia rangkul erat bahuku.
“nilah orang yang saya maksudkan.”
“saya mohon.. Jangan marah dia.. Jgn kecam dia”
“sebab dia baik.. Dia lain dari yang lain..”
Dia tarik mafas untuk teruskan percakapannya
“sebab dia, saya tahu erti cinta.. Dan erti pengorbanan.”
Aku pandang taehyung.
“tapi sayang.. Saya bertepuk sebelah tangan..”
“sakit.. Yes.. Sakit sangat..” deruan nafasnya tak teratur. Aku rasa dia tengah tahan sebak .
“sakit untuk lepaskan dia..” aku tersentak.. Lepaskan aku?
Dia tarik tangan aku dan tangan jimin.. Dia letakkan tanganku di atas tangan jimin.
“bersama dengan orang yang sepatutnya.. Tapi saya tak kisah.. Saya cintakan dia”
Taehyung.. Kenapa buat camni.. Kenapa seksa diri sendiri.
“dan cinta saya dekat army lagi kuat! Saya dah ada army ! Saranghae army!”
Sekali lagi.. Jeritan army bergema memecah kesunyian malam.
“saya mohon , restuilah mereka.. Jeball”
Dia pandang jimin dan...
“jimin.. Selebihnya aku serahkan dekat kau..”
“tae.. Kau tak kisah?” jimin teragak² untuk teruskannya.
“chill bro.. Jihyo milik kau sekarang. Soal hati dan perasaan dia, aku tak ada hak langsung”
“hurm..”
“teruskan.. Aku tak nak hubungan kita retak disebabkan perempuan, aku sayang kau.”
Dia pandang aku lak.
“jaga jimin bebaik tau” dua usap rambutku. Aku angguk dan senyum.
“dah aku chaw dulu.”
“shall we start now?”
Aku angguk.. Aku dah lama nantikan saat nih.
“song jihyo.. Saranghae!” jimin peluk aku.
“nado saranghae” aku balas pelukannya.
“will you marry me?” bisiknya perlahan.
“yes... ” air mata gembira akhirnya jatuh jua..
Ramai orang bersorak gembira. Aku harap army dapat terima baik berita ni.
“aww.. Sweetnya” ujar jungkook..
“yah² kookie-ah.. Kau dibawah umur kau tahu tak?” jhope segera menutup mata jungkook. Lalu ditariknya jungkook ke belakang stage. Mulalah pergaduhan mereka.
“kau tak kisah tae?” jin pandang taehyung.
“aku gembira kalau jihyo gembira. Jgn ah risau hyung.. Aku ok” matanya masih memerhati kelakuan pasangan minhyo.
‘aku boleh move on’ bisik hantinya..
Tengah aku syok feeling denagan jimin an.. Boleh pulak diorang kacau daun.
“weh² sampai bila korang nak berpeluk nih.” suga tepuk bahu jimin.
Terus jimin leraikan pelukan.
“haah.. Tunggu lepas nikag nanti ah baru syok weh..” tambah namjoon.
Aish.. Aku rasa muka aku dah merah. Jimin hanya menggaru belakang tengkuknya.
Aku curi pandang jimin.. Dan pada masa yang sama, dia jeling ke arahku. Pandangan kami bertaut.
“saranghae” aku boleh baca pergerakan bibirnya.
Aku senyum.. Sekarang, aku dah yakin dengan perasaan aku sendiri.
“nado saranghae” aku balasnya dengan pergerakan bibir.
T
H
EE
N
D
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanfictionHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017