››9

2.2K 216 12
                                    

"joong! Hyo pergi dulu!" terus aku melompat naik ke atas skuter milik joong.

"yah²! Skuter aku tuh!"

"kau balik jalan kaki jelah. Kurus sikit!" kataku lalu menghidupkan enjin skuter.

Aigoo.. Jjamyeong punya pasallah ni .. Habis aku lewat. Mana tak lewatnya, habis tiga mangkuk jjamyeong selamat memdaftar ke dalam loji kumbahan perut jihyo.

Terus aku pecut selaju yang boleh. Habis dilanggarnya lampu isyarat. Nama pun dah lambat, mesti kelam kabut. Ye dok?

X X X

Pintu utama dikuak. Terpancul muka jimin dengan selamba.

"ah.. Mianhe².." aku tundukkan badanku berkali².

"eo? Awalnya kau mari kata masuk pukul 3 ni baru pukul 2.45."

"jinjja!?" kataku separuh terkejut.

"yelah" dia tunjukkan jam tangan miliknya. Fuyooo, jam mahal. Berape erk? Seposen .. Kahkah. Tapi sayang batteri dah K.O. sama cam tuan dia perangai ke laut.

"kalau camtu aku masuk dululah. Nak masak."

"chakkaman, untuk pengetahuan kau, kalau jin hyung ada dekat sini, setiap penjuru , setiap ruang, setiap lantai, setiap syiling yang ada dekat dapur tu. DILARANG MASUK."

"pulak dah" aku tepuk dahiku. Dia anggukkan kepala. Kemudian, jin keluar dari dapur.

"hah, makanan dah siap. Pergi makan. Nanti sejuk tak sedap." katanya sambil memusingkan senduk di tangannya.

"er, jin memang macam ni ke?" aku berbisik dengan jimin. Jimin hanya mengganguk dan menayangkan muka menyampah.

Yelah sapa tak menyampah kalau macam ni, dengan senduknya berwarna pink, apron pink, dan t shirt pink. Nasib baik seluar warna hitam. Naik rimas aku tengok.

"hello!? Palli!" katanya sambil menepuk tangannya berkali². Aku segera membontoti jimin ke dapur. Amboi ayat.

Sampai di dapur, semua mata memandang aku dengan wajah yang amat bengis. Nape tak paus hati entahlah. Mungkin sebab aku, diorang kene tunggu aku baru boleh makan kot. Aku pun terus menjamu selera.

X X X

"yah! Bagi aku masuk dulu lah!" aku menepiskan tangan jimin. Suka je halang perbuatanku.

"andwae!! Tandas ni aku punya."

"yah! Pabo idol!"

"what!?"

"cepatlah.. Sikit lagi nak keluar ni."

Tiba² sebelah cuping telingaku ditarik oleh seseorang. Bengong punya manusia. Capang telinga aku nanti.

"nak gaduh, kat lain please! Sekarang jimin, hyung nak masuk. Tolong tepi sikit." jin terus meluru masuk ke dalam tandas dengan gaya ala² diva. Menyampah aku.

"kau lah ni" jimin tunjal kepalaku.

"asal pulak? Kaulah" aku jengtik dahinya. Kuat sampai meninggalkan kesan bulatan di tengah² dahinya.

"kalau kau mengalah, tak danya kita kene tunggu hyung keluar. So, ni salah kau." aku menggulinhkan mata. Malas nak membalas kata jimin.

Dasar idol pendek.. Malang perempuan kalau dapat jadi isteri kau. Nanti mesti dapat anak pendek².

"ngutuk aku lah tu"

"eh, tolong sikit! Takde mase" ada kuasa ke apa yang sampai boleh tahu aku kutuk dia ni? Hish bahaya lah dia ni.

"tak nak ngaku!" cepat² dia berambus dari situ. Aman dunia! Tapi semakin sengsara adalah.

"woi! Busuk nya! Sembelit ke apa!?" suara aku menjadi sengau oleh kerana menutup hidung. Aroma dia.. Pergh! Kalah racun tikus. Korang tahu kan? Pandai2lah korang cari jawapan.

"mianhe²!" aku angkat kaki dari situ. Sakit hati. Patutlah si pendek tu lari dari situ. Dahlah aku tak dapat nak buang hajat. Pastu dapat bau perfume yang terlebih wangi buatan jin tu. Hurgh!

Langkah kakiku ku susun ke arah ruang tamu. Aish.. Kus semangat tengok ruang tamu. Baju dekat sana sini. Argh.. Sape punya kerja ni? Tak reti nak kemas!

Tetiba aku menangkap kelibat dua orang manusia ke binatang mana ntah. Perangai kalah babun. Tiba²

"yah!"

"KIM TAEHYUNG!!! JUNG HOSEOK!!!!"

"SIAP KAU KALAU AKU DAPAT!!"

X X X

hello readers.. Mianhe sebab lama tak update *bow* author mungkin akan hiatus.. Huhu..

Sorry kalau hambar. So, ada sesiapa yang nak sumbang idea? Just pm me... Jgn risau author akan balas.

Keep voment guys.. Saranghae♡

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now