››21

1.6K 158 35
                                    

Drtt... Drtt..

Pada awal pagi aku telah mendapat pesanan ringkas dari nombor yang tidak dikenali.

Free tak pagi ni?

Aku kerutkan dahi. Sape pulak ni? Dia kenal aku ke? Ambil mana nombor aku ni? Aish... Jangan² ada orang tengah duk usha aku tak?

Andawaeee! Eh².. Omo~ aku ada secret admire. Laku jugak aku ni rupanya. Hish, ke situ pulak.

Kemudian, tangan aku lincah bermain di atas skrin phone. Menekan keyboard mengikut abjad yang dikehendaki.

Nugu?

Butang send ditekan dan meseg telah dihantar. Beberapa minit kemudian, phone aku berbunyi lagi.

Drtt.. Drtt..

Cepat aku mencapai phone lalu membuka meseg tersebut.

Ni aku, si pendek.

Si pendek? Sape ea? Aku ada ke kawan dengan orang yang pendek? Takde rasanya.  Salah nom. Ni. Sah salah nombor.

Mianhe.. Saya tak kenal. Saya rasa awak  salah nombor ni.

Ni akulah, jimin. Park jimin a.k.a pendek. Ingat?

Aku mengukirkan senyuman tanpa sedar. Jimin rupanya. Dai tahu ke aku gelarkan dia pendek? Tahu lah tu. Tapi mana dia ambik nombor phone aku ni? Ntahlah.

Free tak?

Aku mencongakkan sesuatu dalam mindaku. Kalau free pun, dia nak kau buat ape? Pergi kerja? Andawaee! Aku baru start cuti. biarlah aku nikmati hidup aku ni.


Tak

Send. Tipu bos sekali sekala takpe kan. Hehe. Aku pun ada life aku jugak.

Tuk.. Tuk..

Pintu bilikku sudah dikuak dari luar. Joongki. Aku jongketkan kening sebelah.

“bos hyo ada dekat bawah. Dia nak ajak hyo pergi date.”

“serius?”

“iye, dah cepat siap.”

“nae”

Gilalah si pendek tu. Ada ke patut main terjah je rumah aku. Hish... Ape masalah dia pun aku tak tahu.

Tapi an, joongki kata jimin nak ajak aku pergi date. Jimin nak ajak aku pergi date? Mabuk ke ape?

Ah, dahlah aku tengah malas ni. Nak buat macam mana, mood malas is on. Jadi aku akan pakai simple² je.

Dengan langkah malas, aku mengatur langkah ke bilik air. Nak mandi. Bukan aku tak mandi lagi tapi... Aku berpeluh tadi.

Aku gosok gigi. Lepas tu cuci muka. Lepas tu aku terus mandi. Shampoo rambut dan sabun. Siap.

Aku pergi ke almari. Tanganku membelek-belek setiap pakaian yang ada. Akhirnya aku membuat pilihan memakai baju t-shirt putih dengan jeans hitam.

Aku menuruni tangga.

“hyo”

Aku palingkan muka. Yup, jimin ada dekat situ. Kemudian kami meminta diri lalu keluar.

X X X

“wae?” tanyaku.

“wae? Wae wae?” soalan yang dia balas?!

“kenapa bawak saya dekat sini” untuk pengetahuan koranglah, dia bawak aku pergi Han river. Ape kejadah ntah.

“molla. Kau ada nak pergi mana² ke?”

Aku tepuk dahi. Sepanjang lima minit aku duduk dekat bangku ni takde faedahnya. Kesian punggungku ni. Kebas² jadinya.

“hmm.. Ntah. Kalau malam boleh pergi fun fair”

“fun fair?” dia tak tahu ke fun fair tu ape? Datang dari planet mana ni? Zuhal? Marikh? Pluto? Mustari? Utarid? Ke uranus?

“yup. Fun fair. Yang penuh dengan mainan tu”

“aku tahulah. Tapi fun faur ada ke dekat sini?”

“nampak sangat awak ni tak pernah keluar rumah an?”

“bukan tak pernah. Tapi aku busy”

“sama jelah.” tak reti beza ke. Tak keluar rumah jugak kiranya.

“tak sama” eh² menjawab pulak. Nak cari gaduh ke? Meh.. Eh.. Mana boleh. Kan tak pasal² gaji kau kene potong kan. Tak ke naya.

“jimin.”

“nae?”

“lapar” aku mengosok perutku. Yelah, aku sarapan tak lagi. Lepastu dia terus ajak aku keluar.

“kajja” dia menarik tanganku. Aku hanya mengikut langkahnya.





X X X

Sorry kalau hambar😢 mood melayang ntah ke mana. Sorry pendek

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now