12‹‹

1.3K 126 28
                                    

“hyo! Chakkaman!” segera aku menepis tangannya bila dia mencapai tanganku.

“mianhe.. Jeonmal mianhe” dia buat muka comel. Comel ke anak kim ni? Tolong ah jangan buat aku menyampah. Cam babun terlepas ja rupanya.

“hyo.. Jeball”

“hyo nak pergi kerja.” kata putus keluara dari mulutku. Ada pepatah cakap, merajuk tu kene lama. Kalau sekejap tak best. Betul tak?

“tae hantarkan ea?” dai tak habis lagi ke? Bila nka mengalah ni?

“tak payah. Nanti lupa pulak kat mana rumah jimin kan” kataku bersahaja.

“rumah jimin memang tae lupa tapi kalau rumah omma dia tae ingat” eh² dia berloya buruk pulak. Aku tengah marah lagi nih.

Menci ah.

“joong! Palli!” pekikku. Berbulu mataku kalau duduk sini. Huh! Geram ni. Geram. Nasib lah aku tak demam hari ni.

“hyo, joong rasa joong takleh hantar hyo lah” WHAT THE FISH?!

“waeyo?!” dadaku sudah berombak menahan marah. Jap² asal aku marah sangat ni? Argh! Lantak ah. Aku cuma menjiwai watak yang diberi je.

“joong tengah melepas dalam tandas ni ha. Jem dekat dalam!” aduh.. Masa ni lah di nak sembelit. Aku bunuh jugak sorang ni. Tak membantu langsung.

“so? Kajja!” dia tarik tanganku. Weh kau sekolah dulu kau belajar pendidikan agama islam tak? Ustazah kau ajar tak yang pegang tangan yang bukan muhrim ni haram? Nilah remaja zaman sekarang. Nasib baik aku remaja zaman dulu. Riak sikit.

“eh² stop²!” aku menarik tanganku.

“waeyo?” tanya selamba.

“hyo tak nak pergi dengan tae!” aku jelir.

“ah, takde alasan. Hyo dah lambat ni kan. Nanti kene potong gaji tak tau” dengar je perkataan gaji, terus aku berpaling.

Aku tak mau gaji aku kene potong. Susah² aku kerja last, gaji kene potong. Memanga ku akan meroyan sebulan. Jap.. Kalau aku meroyan, camne aku nak kerja? Aish.. Kusutnya.

“nak pergi kerja tak ni?” dia jongketkan sebelah keningnya. Aku pulak? Tengah pegang dahi. Nak terima tak?

“ah, lambatlah hyo pikir. Dah jom tae hantar. Free. Bukan senang tau nak naik kereta dengan k-idol” perasan namatey anak kim ni. Sila ninggal. Aman dunia kalau spesies ini pupus.




X X X

Sepanjang perjalan aku hanya memandang ke luar tingkap.

“hyo, hensem sangat ke tingkap tu?”

“kalau tak hensem pun sekurangnya dia tak menyakitkan hati”

“aduh.. Ayat dia buat tae sakit lah” acahnya sambil memegang dadanya. Sakit jantung ke bang? Sah aku takkan kawin dengan tae. Mati cepat. Tak pepasal aku jadi janda berhias. Tak mau.

Jap.. Tapi tae kaya duh.. Kalau mati harta tu dapat dekat aku. Jap² sejak bila kau jadi mata duitan ni? Jihyo..  Sedar lah kamu dari tidur. Asal tidur pulak? Dari bayangan lah.

Lama kemudian, kereta tae berhenti di hadapan sebuah rumah agam. Rumah omma jimin lah maksudnya.

Aku buang sealtbeat, eh buang pulak. Bukan yang aku maksudkan.

“hyo.. Mianhe” dia pegang tanganku. Again?!

“hurm..”

“balik nanti tae ambik tau”

“tak payah.” jawabku ringkas.

“tae janji takkan ulangi kesalahan tae.”

Aky angguk. Malas nak keluarkan suara lunak aku nih.





X X X

Aku tolak dedaun pintu perlahan. Terpancul wajah ahjumma. Aigoo.. Nasiblah takde penyakit jantung.

“ahjuma? Waeyo?” tegurku sebaik sahaja lihat akan air muka ahjumma yang tengah gelisah.

“jihyo” terus dia peluk aku.

“tolong jaga jimin” jaga jimin? aku? Asal pulak? Dia dah besar kan.. Asal kene jaga pulak?

“eo?”

“jimin demam.” sebab semalam ke?


X X X

Annyeong readers author sekalian. Ada lagi ke yang melekat kat ff nih?

Korang nak author sambung lagi ke ff nih atau delete je? Macam dah takde sambutan je.

Thanks kepada yang selalu support author.

Luv u all🙆💕💕

[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)Where stories live. Discover now