Aku jeling jam yang tergantung elok di dinding.
“dua belas tengah hari.” kataku perlahan.
Aku pandang kanan dan kiri.
“puan shin!” panggilku setelah melihat kelibat puan shin iaitu salah seorang maid di rumah ahjumma.
Dia pusing badannya menghadap aku “nae jihyo?”
“ermm.. Jimin ada keluar dari bilik tak hari ni?”
Aku berharap jawapannya positif.
Puan shin mengangkat bahunya. Kepala di gelengkan.
“mianhe.. Puan shin tak tahu”
“ah.. Gwenchana puan shin” balasku sopan.
Aku mengigit bibir bawahku.. Sejak dua menjak ni aku suka sangat gigit bibir. Sah berjangkit dengan taehyung ni.
“jihyo pergilah tengok jimin.. Tak payah menghendap depan pintu bilik dia.”
“mana ada menghendaplah puan shin” tangkasku.
“dah, masuk je dalam bilik tuh” puan shin menolak badanku.
X X X
Aku buka pintu perlahan.
“jimin?” panggilku perlahan.
Tiada sahutan...
Aku melangkah masuk ke dalam. Pintu ku tutup balik.
Aku jalan sampai di katil di mana menjadi tempat peraduan jimin. Aceh peraduan? Jap, bukan beradu erk? Biar lah nak dekat sama ja.
Aku nampak jimin masih berselubung di dalam selimut. Kepala aku geleng perlahan.
“yah! Anak park! Irreona!” aku tepuk badannya.
“jimin?” soalku setelah tepuk badannya berkali².
............
Diam. Sunyi. Sepi. Oh! Aku benci suasana macam ni.
“weh! Jimin.. Irreona!” aku mencuba menggerakkannya sekali lagi. Kali ni lebih kuat.
.............
Still sama, tiada sebarang sahutan. Jap, ke jimin dah meninggal? Aishhh... Al fatihah
“jimin.. Dah mati erk?” tanya ku betul² di cuping telinganya.
Pak!
“ark! Apppo!” aku menggosok pipiku yang telah dicemari oleh tangan besar jimin anak durjana yini. Nanti aku kene samak pipi aku nih.
“aku hidup lagi lah” gumamnya perlahan. Kedengaran lemah. Yelah, nama pun demam. Tapi masa tampar aku bertenaga pulak erk. Sandiwara apakah yang cuba kau lakonkan ini jimin?
Author : asal ayat aku cam keling duh 흫_흫
Back to story, maafkan author nak mencelah sikit...
“what ever” tangan ke bahu mata ke atas. Tak kisah langsung.
“jimin, awak dah mandi?”
“belum” jawabnya perlahan. Banyak duh perkataan perlahan yang ada dalam ff nih.
“pergh! Patut ah bau hapak!” kataku selamba badaknya. Tak sedar yang aku sedang mengutuk anak bos sendiri. Dan yang paling penting, anak bos tu denhar apa yang aku cakap.
“dah ah jihyo.. Aku malas nak gaduh. Aku tak sihat ni” eh² suka suki dia kata aku nak gaduh dengan dia. Baik gaduh dengan tiang, taklah rasa sakit hati.
“dah keluar, aku nak tidur.” dia menarik kain selimutnya menutupi seluruh anggota badannya. Macam hantu bungkus pun ada aku tengok.
“yah²! Tak yah nak ngade. Pergi mandi sekarang. Palliwa!” aku selak kain selimut lalu menarik tangannya. Tapi an, asal aku tarik tak gerak langsung si pendek nih? Berat duh.
“yah.. Park jimin!”
“palliwaaaa”
“kiss dulu” dia tunjukkan pipinya.
Mataku membulat. Sewel gitu ja jimin bila demam. Kesian
“auch.. Sakitlah minah!” jeritnya bila jari ketamku mendarat di pipinya. Tulah sape suruh gatal sangat.
“dah, pergi mandi. Lepastu makan.”
“makan? Takde selera lah”
“yah! Kalau tak makan nak ambik tenaga dari mana?”
“tak kira mandi lepas tu makan. Dengar cakap saya, kalau tak, saya report ahjumma” si Jimin ni jenis yang sennag diugut tak? Haraplah berjaya ugutan aku tadi.
“nae... Arraso!” dia mula berdiri.. Tapi tak stabil. Paham maksud aku? Tapi aku malas nak tolong dia berjalan. Biar jalan sendiri. Bak kata pepatah.. HIDUP KENE BERDIKARI.
Setelah confirm jimin dah start mandi, kau turun ke bawah. Dulang yang aku hantar tadi tak lupa dibawa bersama. Sikit bebenor dia makannya. Suku mangkuk bubur ja yang masuk dalam perutnya. Betullah dia demam. Sekarang aku baru percaya.. Kahkah
X X X
Malam nanti author akan update pulak.. Maknanya hari ni tripple update♪ ♬ ♪
YOU ARE READING
[✔] MAID S1+S2 (•MINHYO•)
FanficHighest raking - 27 in fanfiction - 24 in fanfiction cast -song jihyo -park jimin. -bts Start - 10/6/2017 End - 30/8/2017