"Erghhh...Wa-wait, Ethan..."
Aku berkata dengan nafas yang tersekat-sekat. Ethan tersengih melihat aku mengesot. Kaki aku masih terasa kebas. Pisau dapur tergenggam kemas ditangannya. Lelaki berambut masai berjalan perlahan-lahan mendekati aku.
"Awww...Kau takut? Kenapa kau nak takut, Holt? Evie sedang menunggu kau di alam baka...You can be with her...Forever..."
Ethan berkata dengan nada menyindir. Aku mengetap gigi seraya mencapai rak kayu. Lelaki gila tertawa melihat aku terkial-kial untuk berdiri.
PAKKK!!
"ARGHHHHHHHHHHH!!"
Aku menjerit kesakitan apabila bilah pisau terbenam di peha! Tawa Ethan kian berdekah! Aku terbaring ke lantai! Darah pekat membasahi lantai mozek putih. Pisau cuba aku keluarkan, namun kesakitan yang aku rasa membuatkan aku lemah.
"Kau nak tahu, Holt...Ketika aku rogol dia, she keep screaming your name...'Holt, help me! Help me, please!' Haha!"
"Hah...Hah...Urghh...Kau ni abang celaka, Ethan! How could you...!?"
"How could i? Dia asyik sebut nama kau...Its make me irritated...Holt Hayden...Holt Hayden..."
"KAU NI GILA!"
Tawa Ethan kian berdekah! Aku merengus melihat dia ketawa suka sambil menggosok rambut. Sah, dia ni ada masalah mental! No one can laugh like that after killing his sister!
BLAMMMM!!
BLAMMMMM!!
Ethan terbaring ke atas lantai apabila dua tembakan mengenai dada dan perut! Aku bingkas menoleh ke sisi. Nick termengah-mengah di hadapan pintu kaca sambil menekup perut.
"ARGHHHH!!"
Aku menjerit sekuat hati dikala pisau ditarik keluar dari peha! Ethan sudah terdiam dek tembakan tersebut. Dia hanya merenung siling dengan pandangan kosong. Darah merah membuak keluar melalui luka. Hembusan nafasnya berombak perlahan.
"Hah...Hah...Hahahaha...Kill me, Holt...Kill me...Aku nak bersama Evie...Just kill me..."
Ethan berkata dengan nada separuh berbisik. Aku mengetap gigi menahan geram! Pisau ditangan, aku genggam erat!
"Urghhhh...."
Ethan merengus sakit apabila aku menikam dadanya sekuat hati. Matanya terjegil luas. Aku meludah sisa darah ke mukanya. Nick terduduk di birai pintu kaca sambil memerhati aku...
"Kau takkan bersama Evie, you psycho...Dia bersama aku..."
Aku berkata seraya cuba berdiri. Jasad Ethan kaku di tengah-tengah ruang bermandikan darah. Perlahan-lahan, aku berjengket ke arah Nick. Dia menyandar kepala ke dinding. Nafas dihela panjang.
"Nick...Kau..."
"Ah, i'm fine...Aku dah call Fara tadi...Bantuan akan tiba sebentar lagi..."
Aku mengangguk lalu duduk di sisinya. Nick memegang tanganku, erat. Senyuman kelat terukir di bibirnya. Aku hanya membalas senyuman dia dengan renungan kosong.
"Its over, Holt...Kematian Evie akhirnya terbela..."
"Haha...Yeah..."
"Holt..."
"Erm..."
"Cuba tengok sebelah kau..."
Kata-kata Nick membuatkan aku mengerut dahi. Belum sempat aku menoleh, bahuku sudah dipeluk seseorang...
Aku tergaman melihat Evie menangis teresak-esak. Airmatanya menitis ke pipi bagaikan air hujan...
"E-evie...?"
'AWAK NI DEGIL, HOLT! TERAMAT DEGIL!'
"Errr...How come..."
'JANGAN TANYA! NICK! BILA BANTUAN AKAN TIBA!?'
Nick menggaru kepala. Aku hanya berdiam diri. Sungguh, aku bingung. Macam mana dia boleh berada di sini? Evie ada bersama mak, kan?
How come...?
Ah, lupakan saja. Paranormal shit, that not my things...
"Aku agak dalam setengah jam lagi...Jangan risau, kecederaan Holt dan aku tak parah...Haha..."
'Jika saya tak datang! Both of you gonna die! Idiot! Stupid!'
Evie memarahi kami berdua dengan linangan airmata. Nick tersengih, manakala aku hanya berdiam diri. Aku mengusap lembut rambut Evie dikala dia menyembam muka ke bahuku.
'Awak ni bodoh, Holt...'
"Haha, yeah..."
YOU ARE READING
LOVELY GHOST, EVIE [C]
Teen FictionIni bukan kisah cinta biasa-biasa. Ini kisah cinta unik diantara seorang lelaki bernama Holt Hayden dan juga hantu bernama Evie Morgan. Menarik? Kisahnya bermula apabila Holt tidak tahan sering diganggu dengan aktiviti paranormal yang berlaku di ap...