33 | PSYCHO BROTHER

5.9K 497 29
                                    

BLAMMMM!!

Aku melompat ke sisi sepantas kilat! Tembakan Ethan tersasar ke bumber Jeep! Dia merengus geram! Aku memecut ke gerai serbaneka di stesen minyak! Ethan menggosok rambutnya, kuat!

"HARGHHHH! JUST DIE, HOLT HAYDEN! YOU KILLED MY SISTER! YOU DESERVED TO DIE!!"

Suara Ethan bergema di kawasan sunyi tersebut! Aku merempuh pintu kaca, kemudian menerpa ke rak makanan ringan. Nafasku termengah-mengah menahan takut. Air liur ditelan berkali-kali.

Mulut ditekup apabila mayat penjaga kaunter tersadai kira-kira 15 meter dariku. Darah pekat menitis dari permukaan kaunter, kemudian jatuh ke lantai. Bau hanyir menerpa ke rongga hidung...

I'M REALLY IN DIPSHIT! ETHAN IS A MAD SERIEL KILLER!

DIA BUNUH NICK! NOW, HE LOOKING FOR ME!

Perlahan-lahan aku menjengah dari balik rak makanan ringan. Kelihatan Ethan berjalan ke arahku dengan gaya selamba. Mimik mukanya membuatkan aku bernafas kencang.

Apa aku nak buat!? Fikir, Holt! Fikir!

BLAMMMM!!

BLAMMMMM!!

BLAMMMMMMM!!

Aku menekup kepala apabila tembakan rambang dilepaskan! Suara Ethan tertawa bergema di ruang suasana! Aku menggigil menahan takut!

"Heyooo, Holt Hayden...Come out, come out...Aku tahu kau ada di sini...I can smell your fear...Such a sweet smell!"

Dia berkata lantang. Aku menyorok ke belakang ATM. Gelagatku tidak ubah seperti tikus ketakutan. Derapan tapak kasut Ethan kedengaran di telinga. Matanya meliar memerhati sekeliling. Mulut ditekup untuk menenangkan diri...

Jika dia jumpa aku...

I'm dead for sure!

"Evie beritahu aku, kau lelaki berani...She love you...She likes you...Dia dambakan kau, Holt Hayden...And now, kau menyorok macam tikus?! Ini lelaki yang Evie gilakan!?"

Ethan menjerkah seorang diri. Aku menyelinap ke belakang dengan penuh hati-hati. Ethan asyik memandang ke depan sambil mengomel seorang diri.

Dikala aku mahu berundur melalui pintu belakang, aku ternampak sebatang payung. Ethan bergerak ke kawasan chiller. Aku pula merangkak ke rak di sisi dia.

BAKKKKK!!

Ethan tersungkur ke lantai apabila payung menghentam kepala! Aku menendang pistol dari tangannya! Dengan pantas, dia berguling ke sisi! Aku tercampak ke belakang apabila tapak kasutnya menghempas dagu!

"HERE I COME, HOLT HAYDEN!"

Ethan memekik seraya meluru kepadaku! Aku tersentak! Belum sempat aku mengelak,  tubuhnya sudah melanggar aku! Pinggang merempuh meja kaunter! Gigi diketap menahan sakit!

Ethan melepaskan tumbukan padu ke pipi! Aku tersembam ke lantai mozek! Ethan tertawa sinis! Darah di bibir, dia kesat dengan ibu jari. Giginya bertukar ke warna merah dek darah pekat di dalam mulut.

"Setiap hari dia sebut nama kau...She said, you will come for her someday..."

Ethan berkata dengan nada menyindir. Aku merangkak ke arah pintu kaca. Ethan menggapai payung yang aku gunakan tadi. Dia memijak belakang aku sambil merengus geram.

"NO ONE CAN TAKE MY LITTLE SIS FROM ME, YOU FUCKER!!"

BAKKKKK!!

BRAKKKK!!

Aku mengeliat sakit apabila dia memukul aku bertubi-tubi dengan payung! Darah tersembur keluar dari mulut! Ethan tertawa puas hati. Aku termengah-mengah mengambil nafas...

Erghh...

Dia ni terlalu kuat untuk aku lawan...

Ethan berjalan ke arah rak makanan ringan. Aku bagaikan hilang nafas apabila dia mengangkat rak tersebut!

"ERGHHH!!"

Ethan menghumban rak tersebut kepadaku! Aku bingkas berguling ke sisi! Rak tersebut menghempas lantai dan berderai! Ethan mengetap gigi. Dengusan nafasnya kedengaran jelas!

"Yes, aku yang bunuh dia...Aku bunuh dia sebab kau...She's too perfect to be with you...I killed her because i adore her...No one can take her from me..."

Ethan berkata perlahan. Dia berjalan mendekati aku dengan mimik muka menggerunkan. Aku berganjak ke belakang bagaikan orang lumpuh...

Damn it! Pinggang aku masih terasa sakit! Aku tak boleh berdiri!

Aku membuntangkan mata apabila dia menggapai pisau di belakang seluar jeans. Lirikan matanya bagaikan malaikat maut. Darah pekat menitis dari bibirnya dikala dia tersengih...

"You know what, Holt? I raped my own sister! Hahahaha! Its feel so good! Apa kau boleh buat untuk halang aku, hah!?"

LOVELY GHOST, EVIE [C]Where stories live. Discover now