Lelaki berambut masai duduk meninggung di sisi pintu bilik, manakala aku dan Nick berdiri di tengah-tengah ruang. Bau hapak menyelubungi suasana. Lantai pula dipenuhi debu dan puntung rokok.
Yeap, its nasty as shit. Dia ni pengotornya mengalahkan syaitan....
Nick melontarkan pandangan pada Ethan. Lelaki tersebut memandang kami berdua dengan pandangan curiga. Sesekali, dia menggaru lengan.
"Nama aku Nick Hayden, dan ini Holt Hayden...Aku detektif di divisyen 12, Bandar BlueReef...."
"Apa kau nak dari aku...?"
Lelaki tersebut membalas dengan nada bengang. Dia marah kerana kami masuk sesuka hati, agaknya? Nick memeluk tubuh.
"Evie Morgan dibunuh dua bulan lalu..."
"Ha...?"
"Jangan buat-buat bodoh, Ethan...Tell me the truth..."
"Evie dan aku sudah lama terpisah...Sejak kecil kami berpisah...Aku takde apa-apa kaitan dengan dia..."
Aku dan Nick berbalas pandangan. Lelaki tersebut menggosok batang hidung. Matanya seakan takut dengan kami berdua. Nick mengambil dokumen dari balik kot.
"Really? Kau dan dia sudah lama terpisah? Tapi, rekod ni menunjukkan...Evie masih tinggal di sini setahun lalu..."
"Dia lari dari rumah...Gilakan jantan, aku tak tahu apa-apa..."
Kata-katanya membuatkan aku meradang! Tanpa ragu-ragu, kepalanya aku tunjal dengan tapak kasut! Ethan tersembam ke lantai! Nick memegang lenganku.
"KAU JANGAN CAKAP BUKAN-BUKAN PASAL EVIE, YOU FUCK!"
Aku menengking. Ethan tertawa sinis. Dia mengesat darah di bibir seraya bangun. Aku mengetap gigi menahan bengang. Nick bersedia jika dia menyerang tiba-tiba.
"Aku tak tahu apa-apa pasal dia...You look for the wrong people, asshole..."
"Adik kau hilang sejak dua bulan lalu, kau langsung tak buat laporan polis..."
"Why should i? I don't give a single damn fuck about her..."
Aku menerpa ke arah Ethan, namun lenganku digenggam kemas oleh Nick dari belakang! Nafasku termengah-mengah menahan bengang! Ethan menggosok rambutnya sambil tersengih.
"Easy, Holt...And, you Ethan...Kau kena ikut aku balik ke balai...We need to talk!"
"Ahh, kenapa aku kena ikut kau pulak? Kematian Evie tiada apa-apa kaitan dengan aku! She deserved it!"
BAKKKKK!!
Ethan terbaring ke belakang apabila aku menendang batang hidung! Darah tersembur ke dinding! Nick menggeleng kepala.
"BABI! KAU NI MEMANG BABI! NICK! GIVE ME YOUR GUN! AKU BUNUH MAMAT CELAKA NI! RIGHT FUCKING NOW!"
Aku menjerkah kuat! Ethan mengurut dagunya yang terasa sengal. Nick mengambil gari di balik kot, kemudian berjalan ke arah Ethan. Pergelangan tangan lelaki tersebut digari. Nick mengangkat lengan Ethan supaya dia berdiri.
"Hold yourself, Holt...Biar aku uruskan hal ni..."
"Yeah! Its better you handle this fucker! Kalau aku, kepala dia dah berkecai!"
Ethan tertawa sinis mendengar kata-kataku. Darah dibibir, dia jilat dengan gaya menyindir. Aku merengus geram.
Dia ni...
Mati aku kerjakan nanti....
YOU ARE READING
LOVELY GHOST, EVIE [C]
Fiksi RemajaIni bukan kisah cinta biasa-biasa. Ini kisah cinta unik diantara seorang lelaki bernama Holt Hayden dan juga hantu bernama Evie Morgan. Menarik? Kisahnya bermula apabila Holt tidak tahan sering diganggu dengan aktiviti paranormal yang berlaku di ap...