one

569 54 7
                                    

-50

"Eh kat mana ya bilik orang yang tempah service makeup aku ni? Yoojung ni pun satu. Bukan nak bagitahu betul betul nombor bilik customer aku tu. Sekejap 11 sekejap 12 haih."

Aemy berkata pada diri dia sendiri. Dia mengeluarkan iphonenya dari beg tangan yang disangkutkan pada bahu kanannya itu dan mendail nombor telefon  Yoojung.

"Trut...trut... nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi,sila cuba sebentar lagi"

Aemy mematikan iphonenya dengan perasaan geramnya itu.

"Eishhhh dia ni kan! Aku dah lah tak tahu siapa yang aku kena make up. Center produce 101 lah apalah. Dia expect aku ni tengok ke cerita 101 entah apa apa tu. Cerita 101 dalmations anjing polkadot tu tahu lah!"

"Lagi bagus kerja cari duit dari tengok cerita yang tak berapa nak berfaedah tu." Aemy memberontak kecil.

"Are you talking about me?" Seorang lelaki datang menegur Aemy dari belakang.

"Kamchagiya! Nu- nuguseyo?!" Aemy sedikit terkejut dengan lelaki yang menegurnya itu. Dia memegang dadanya. Nasib tak kena serangan jantung.

"Center of produce 101, lee dae hwi imnida" Dae Hwi tersenyum kecil sambil memperkenalkan dirinya itu.

Aemy meneliti lelaki itu dari atas hingga ke bawah. Rambut blonde. Tinggi sikit darinya. Muka agak flawless. Handsome err but ada nampak macam kacukan itik sedikit.

"Er hye?" Daehwi menegur Aemy. "Ah sorry, Han aemy imnida, so are you the one yang tempah saya?" Aemy bertanya sopan "Yea kau dah lmbat sngt. Cepat skit datag lain kali boleh tak? Aku bayar kau so please be punctual" Daehwi berkata angkuh.

"For your information, aku sampai awal but aku just tak tahu mana satu bilik kau" Aemy membalas kembali. "But kau boleh tanya anyone here right? You know who am I. Fans aku kan? Takkan tak tahu." Daehwi menjeling sambil berkata.

"For you information again, Im Not A Fan of you." Aemy berkata dengan marah. "Oops too much information" Dae Hwi berkata sambil berlalu pergi dari situ. Aemy yang geram itu hanya mampu mengikutnya dari belakang sahaja.

🌸

-Aemy p.o.v-

Ish dia ni. Tak habis habis lah. Tadi first time meet dia cari gaduh. Then bila aku tanya make up nak light ke nak heavy dia tak jawab. Aku make up badut nanti baru tau! Urgh tak paham lah dengan anak itik ni.

"Done" Aku memberikan daehwi cermin untuk dia tngok muka itik dia tu. "Oh good. Pandai juga kau makeup. Berapa aku kena bayar for this makeup?" Daehwi tanya. "Er 210-" belum sempat aku  menjawab, salah seorang kru memanggil Daehwi. "Daehwi ah ppalli, kita dah nak start shooting for new episode"

"Ah nae! Aemy, nanti kau ambik duit kat manager aku yang pakai baju sweat shirt hitam okay? Thank you and Anyeong! Daehwi berkata. "Ah nae." Aku membalasnya perlahan.

To be continue
Salah kan wattpad:')
Check out 29 a.m + lost angel

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now