Four

227 37 2
                                    

-47

-Aemy p.o.v-

"Ishhhh serabut lah! Asal aku kena serang pulak dengan fans dia. Habis rambut aku gugur!" Aku merengus. Jin dan yang lain lain cuba untuk menenangkan aku. "Dah lah tu Aemy, relax ah. Nanti makin stress kau. Lepastu nanti rambut lagi banyak gugur" Taehyung berkata. "Dah memang stress. Nak relax macam mana lagi" aku membuat mimik muka merajuk.

"Dah lah tu jom masuk kelas. Asyik membebel tentang ni buat apa? Benda dah terjadi." Suga menarik aku ke kelas. Well aku dengan Suga je sama kelas. Kelas kedua. Yang lain semua kelas pertama. Maklumlah,aku dengan Suga ni kira kurang cerdik sikit. Kami berdua berjalan ke kelas beiringan, manakala yang lain dah sampai kelas masing masing

Sesampai sahaja di depan pintu kelas, nak gugur jantung aku dibuat nya. Kenapa?! Why dalam banyak banyak kelas Daehwi si itik ni sama kelas dengan aku?! Daehwi memandang aku dan dia smirk. "Aemy! Suga! Kenapa lambat?!" Aku terkaku dekat situ. Manakala Suga selamba je masuk ke dalam kelas.

"Cheo-cheoseonghamnida saem." aku menunduk 175° ke bawah. "Dah, duduk tempat kamu" Mrs. Jeong mengarah. Nasib baik Mrs.Jeong ni baik. Fuh. Aku duduk di tempat aku dan dapat merasakan seseorang memandang aku. Awkward duh. Jangan lah pandang pandang. Tau lah aku ni flawless dan cantik.

"Okay class, so today we have two new student, kat sini ada seorang, kejap lagi another new student will arrive. So apa kata Daehwi perkenalkan diri awak dulu?" Mrs Jeong berkata lembut. "Nae anyeong-"

BUKK

"Cheoseonghamnida Saem!" semua dalam kelas turut memandang pelajar baharu yang baru sampai. "Nae nae masuklah" dia berdiri di sebelah si itik tu. Ergh, mesti dua orng ni satu kepala.

🌸

"Anyeonghaseyo Lee Dae Hwi imnida, center of produce 101 new season. Nice to meet all of you" semua pelajar dalam kelas tu bersorak kegembiraan kerana Daehwi yang paling Famous itu masuk ke kelas mereka. "Eleh. Center konon. Muka itik. Entah macam mana dapat jadi center. Tak layak" Aemy berkata pada diri dia sendiri. "Nae!anyeonghaseyo! Ong Seung Woo imnida, Im the Slate of  produce 101 new season!"

Aemy membulatkan matanya kerana terkejut dengan nama yang didengarinya itu. Ong?! Ong?! Katak mana tu?! Hahahahahahahaha! Aku cuba menahan ketawa aku dri terkeluar. Malangnya terlampau kuat sampai semua di dalam kelas it memandang aku. Suga telah memberikan pandangan pelik ke arah aku. Begitu juga dengan budak budak lain.

"Aemy? Awak okay" Mrs. Jeong bertanya. "Ah nae!saye okay,just batuk sikit je uhuk uhuk!" Aku berpura pura batuk. Hah nasib semua  percaya bakat lakonan aku ni

To be continue
Do check out lost angel and 29am

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now