Chapt 16

168 29 6
                                    

Daehwi p.o.v

Aku memandang aemy yang sedang berbual dengn boa,wakil nasional produce101. Rambut aemy yang berwarna light brown tu disisir lmbut oleh aemy ke belakang telinga. Aku melihat semua pegerakan dia. Kemuadian wakil boa datang ke arah aku.

"Daehwi, can you please send aemy home?" Boa bertanya ke arah aku. "Ah nae okay!" Aku berkata kembali smbil tersenyum. Pendirian aku memang tak tetap. Kalau dengan orang lain aku senyum tapi tak dengn aemy. Aku takut nak senyum. Sebab aku takut suatu hari nnti, i will hurt her.

Aku membukakan pintu dorm untuk aemy. Dia senyum dan menguncapkan terima kasih. Aku hanya menagnggukan kepala aku. Kami berjalan ke rumah aemy. Kedua duanya diam. Yelah. Tak rapat mana pun. Camner nak borak. Aku cuba untuk memulakan perbualan untuk elak akward. "Aemy, kau okay?"
Aku bertanya.

Aish lee dae hwi! Cuba fikirkan soalan lain. Kenapa soalan tu jugak. Aku berkata dalam hati. "Nae saya okay, kenapa awak tanya." Aemy membalas kembali merenung ke arah aku smbil berjalan "Hm tak de pape pun. Cuma nak pastikan kau mema-"

Aku menyambut aemy dari jatuh. Eish tu lah. Tak pandang depan lagi. Aku memegang belakang aemy dan muka nya begitu dekat dengan aku. Dia memejamkan mata dia rapat. "Dah,kau selamat" Aemy membuka mata dia kembali. "Go-gomawo" Aemy membalas. Aemy kembali berdiri ke posisi asalnya semula.

"Itik, aku nak tanya sikit boleh tak?" Aemy berkata perlahan. "Hmm tanya ah" aku menjawab. "Ke- kenapa kau selalu ada time aku susah. Setiap kali aku panggil nama kau. Kau mesti ade dekat dengan aku." "Hmmm aku pun tak tau. Jodoh maybe?" Aemy terhenti.

"Yah, kenapa kau berhenti jalan." Aku bertanya kepada aemy. "Dae, kau suka kat aku tak?" Aemy bertanya tiba tiba.
"Nope. Aku tak suka perempuan." Aku berkata cuba untuk menyorokkan perasaan aku.

"So yang-yang kau ka-kata kau nak jadi husband aku tu ka- kau gurau eh?" Aemy berkata tersekat sekat.
"Hah yelah. Aku ni. Dah ada girlfriend. Takkan nak kawin ngn orng lain? Kesian lah girlfriend aku tu nanti" aku berkata smbil pndng ke hadapan. Aku cuba menipu aemy. Aku dah tipu dia.

"Ah nae. Dae..ki-kita dah sampai rumah aku. A-aku pergi dulu. Kamsahamnida" aemy tidak mengangkat mukanya dan terus masuk ke rumah. "Haish. Aku dah sakitkan hati dia." Aku berkata di luar pintu rumah aemy. "Sorry aemy. But this not the right time"

Aemy p.o.v

Aku masuk ke dalam bilik aku. Aku mencampakkan beg aku ke tepi dan menekup muka aku menggunakkan bantal. Aku dah kene tipu dengn dae. Selama ni dia bagi aku fake hope je.

Aku yang terlampau mengharap untuk dapatkan kasih syang dri dia. Ape aku buat sampai semua benda ni jadi kat aku. Kenapa dunia ni kejam sngt. Aku hilang family aku. And now. Aku hilang dae. Aku menangis sepuas hati aku. "Appa, appa bila nak balik" aku mengeluarkan suara serak aku yang disebabkan oleh tangisan itu.


Ting!

Bunyi itu menandakan message masuk. Aku mengelap air mata aku dan start baca mesg tersebut.

Sexyparkwoojin,slate,guanlinswaggie,seonhochick,justin,seungeun, aemyryion has log into the chat


Slate; aemy~ okay ke?

Guanlinswaggie; yuhuuuuu okay ke tak. Hehe

Seonhochick; noona mesti tengah happy tu~ jgn lah kacau dia~

Seungeun; woooooooo chukahae

Aemyryion; ...

Sexyparkwoojin; guys stop. Its not working. Nothing is done.

Seonhochick; JINJJA?!

Guanlinswaggie; omaigash. Aemy sorry.·´¯'(>▂<)´¯'·.

Seung eun; aish jinjja. Seungwoo jom jumpa dae

Justin; ........

Seung eun offline

Slate offline

Justin offline

Seonhochick offline

Sexyparkwoojin; oppa will be right there in 7 minute okay? Tell me what happen.

Guanlinswaggie; me too. Gtg

Guanlinswaggie offline

Sexyparkwoojin offline






Tbc vote comment
Support
Please wait for next chapt


Author tau chapt ni mengarut skit and maybe ramai tak paham. Sokay man. Author redha HAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHAHAHHAHAAHHAHAHAHAAHAHAAHHAAHAHAHAGGAGAHAGAAGGAGAGAG BTW RAMAI ACTUALLY TANYA SAPE BIAS AUTHOR. ITS NOT DAEHWI. ITS HA SEUNG EUN SO YEAH AUTHOR SIKITKAN WATAK SEUNG EUN SUPAYA RAMAI TAK MINAT DIA PFTTT.

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now