Chapt 20

164 28 16
                                    

Aemy p.o.v





Aku dan dae berjalan smbil berpegangan tangan selama berjalan di sungai han. Dia tak nak lepaskan pun tangan aku. Padahal dia dah ade gf. Aku just takot gf dia nmpak nnti mesti dia jealous. Aku memandang muka dae. Betul ke dia tak nak lepaskan?









"Aemy" daehwi memanggil. "Nae?" "Kau rasa tak ape yang aku rasa?" Rasa ape? Rasa yg aku suka kt kau? Rasa yang kita couple? Rasa yang kita sweet? Rasa yang kita sepatutnya elak dari gf kau nmpak tangan ni? Yeah sure aku rasa cmtu jugak.







"Rasa ape?" Aku bertanya kembali pada dae. "Yang ara tu actually adik kau?" Aku terhenti berjalan. Ara adik aku? But adik aku dah mati. "Ke-kenapa kau cakap camtu?" Aku memandang tangan daehwi dan aku yang still terikat kemas.







"2 hari lepas, sammy cerita kat aku yang ara tu anak angkat. Dorang jumpa dekat bawah tangga. Dia tengah nangis sensorang. So dorng jadikan dia anak angkat" aku terkejut mendengar penjelasan daehwi. "Jinjja?" "Yes, ara cakap kat daehwi yang dia dah lama cari han aemy, kakak kandung dia"






Jantung aku bagai nak gugur mendengarnya. So a-adik aku tak mati lah kan? Aku mengalirkan air mata aku. "Aemy, kenapa nangis ni?" Daehwi menyeka air mata aku.







"A-aku tak caya semua benda ni" aku berkata jujur. Sebenarnya aku menangis sbb rindu dekat ara dah semakin tinggi. "You can ask samuel if you want or you can just straight to the point, kim ara or actually han ara" daehwi memeluk aku.






Aku menangis smbil menekupkan muka aku di dada daehwi. Well that the right and nice place aku suka nngis. Daehwi mengusap kepala aku perlahan. "Dae, aku rindukan ara. Dah lima tahun aku terpisah dngn dia smpai aku ambil keputusan untuk betul betul anggal dia mati" "shshhhhh aku tau kau rindukan dia. Nnti kita jumpa dia nae?" Aku menganggukan kepala tanda setuju.




"Dah jangan nngis, princess shouldnt cry" daehwi mengelap air mata aku. Aku senyum memandang daehwi. Dia selaly dngr masalah aku. Dia selalu tenangkan aku. Tpi tulah. Suka bagi fakehope. Mcm fanboy kat wechat!




(Author tak puas hati ngn dak wicet HAHAHAHAHAHAHHA)





"Dah lah, jom cri aiskrim. Aku belanja. Jom?" Daehwi berkata. Muka aku mula memerah semula. Aku teringat balik kejadian dae kiss aku. "Aemy? Kenapa merah muka ni?, kau teringat kes aku kiss kau haritu eh?" Dae memandang aku. Aku menggeleng kepala aku try tuk tipu dae. "Kau nak ke kita share stu aiskrim, aku makan pastu aku kiss bagi kau?" Dae bertanya mengusik.







Aku meletakkan jari di bibir tanda suruh dae senyap dan terus membawa dia pergi. Dia dah kat belakang tergelak gelak sbb tngok aku malu.

-----------------------------------------------------------



Aku masuk ke dalam rumah dan mengunci nya. Dah hampir malam baru aku balik, teman dae makan 3 aiskrim mmg penat. Tak habis hbis usik aku.  Habis segala urat darah aku terputus meletop boom booom seventeen teen teen hah author kau dah start merepek.







Aku duduk di atas sofa dan menghidupkan tv. Aku tukar channel stu persatu. Semua tak best. Fak you astro. Asyik asyik ulang cerita sama je. Bayar bebulan buat pe haih. So aku ambil keputusan untuk tido. Dalam kepala aku dah mula berfikir.

Is happiness going to come?



Tbc vote and comment
Support
Please wait for next chapt.




And yeah author nak start merepek lagi! Okay author dpt request suruh letakkan kim donghyun sebagai oppa aemy yang telah lari tu. "Sbb muka donghyun sesuai jadi penyagak" HAHAHAHAHAHAH JANGAN KECAM AUTHOR BUT SILA KECAM ORNG YG CKP TU. So harini nak baling spe? Aaaamarilah baling jihoon seung eun ke dalam hati author. Pftt cut cut author merepek.
〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒〒▽〒 sorry typpopoopollaaaaaaaaaaa






So yeah! Btw author berjaya update 10 chapt dlm stu hari eyehet. Mohon curah kasih syang banyak banyak hue hue( ̄∀ ̄)

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now