Chapt 41

162 24 4
                                    

Aemy p.o.v

Aku baring di atas katil aku bersiap sedia nak tido. Fikiran aku melayang ke arah kejadian yang telah berlaku terhadap aku dan samuel. Setiap sentuhan dan kata kata dia make me feel blessed. Ape yang dah jadi kat aku. Takkan lah aku suka kat dia. Aish. Aemy. Ingat sikit kau tu dah lah menumpang rumah orng.

Aku terus duduk apabila mendengar ketukan dripada pintu bilik aku. Mrs Kim menguak perlahan pintu aku dan memandang lembut ke arah aku. "Ae tak tido lagi?" Dia bertanya. Aku menggeleng smbil tersenyum. Dia masuk dan terus duduk di atas katil aku. Aku memandang pelik ke arah dia. "Ae, ahjumma nk tanya ni" dia berkata perlahan. "Nae, silakan" smbil tersenyum. "Samuel layan ae dgn baik tak?" Dia bertanya. Aku terus mengangguk laju. "Hah baguslah cmtu. Lega hati ni" Mrs Kim berkata. Aku pelik. Asal lak dia nak lega lega bagai.

"Ahjumma tau ae rasa pelik, ahjumma nak pastikan je yg samuel tu tak marah marah kamu" Mrs Kim berkata. "Waeyo?" "Samuel ni ade penyakit bipolar, ahjumma takut nnti dia layan kamu teruk" "nae?!" Aku berkata terkejut. Mrs Kim cuma mengangguk anggukkan kepala dia. Aku menekup mulut aku. Mcm mana budak yang fluffy comel cm samuel ade bipolar. This couldnt be.

"Layan lah samuel baik baik nae? Ahjumma nk tido dulu" Mrs kim berkata smbil menuju ke arah pintu. Aku hanya memerhatikan geraknya dan memandanh pintu yang sedang ditutup itu. Tak mungkin. Aku bermimpi ke. Mrs Kim nk tipu aku ke ? HAHA tak mungkin lah samuel ade bipolar. Tpi Mrs Kim tu mak dia. Ottoke? Aish pening kepala aku. Aku terus baring di atas katil dan melelap kan mata aku.

Author p.o.v

Ip aemy yang dri pagi tadi tidak boleh senyap itu berterusan berbunyi sehingga mengejutkan aemy dri tidonya. TING TING TING TING TING. Agaknya mcm lebih beribu kali ip nya itu berbunyi tetapi aemy teruskan tido mati nya itu. "YAH UNNIE! TAU LAH UNNIE PAKAI IP TPI BISING LAH" Ara menerjah masuk bilik aemy akibat bunyi ip dia yang terlampai bising. "Ermm" Ara tidak puas hati akan balasan aemy itu terus melompat di atas katil aemy sehingga membuatkan aemy terkejut.

"OMMA GEMPA BUMI! MEJA MANA MEJA CEPAT CEPAT PPALI SAVE YOURSELF" Aemy bangun smbil menekup kepalanya dgn bantal. "UNNIE! Bukan gempa lah! Ni ip unnie berbunyi bising tau tak! Ara nak tido pun tak leh" Ara mencampakkan ip aemy ke arah aemy lalu terus keluar dri bilik itu. Aemy menghidupkan ip nya dan melihat msg tersebut.

25 messages from group chat
4 messages from sexyparkwoojin
5 messages from poohjung
97 messages from baejin
3 messages from flowerboy
7 messages from seungeun
8 messges from slate
17 messages from magumagu


"Wah" tu je yang mampu aemy katakan. Dia terkejut sbb messages dri baejin itu sngt banyak. Dia pelik. Kenapa smpai 97 messages. Aemy mematikan ip dia. Malas dia nak baca satu satu. Lepas mandi nnti kot baru dia bukak. Aemy memandang ke arah jam. 12 50 tengah hari. Awal lagi! Dorng buat ape mesg aku awal awal?! Itu yang aeny katakan dalam hati. Dia menarik selimutnya ke paras kepala dan sambung tido nya semula.

Yoojung p.o.v

Aku duduk di dalam cafe smbil menghirup americano ais aku. Baejin kata dia nak jumpa aku kat sini. So aku kene tunggu dia. Jam kat hp aku menunjukkan pukul 2.30 petang. Baejin nak jumpa pukul 3 tpi aku saje dtg awal nak menikmati kek kat sini. Pesanan yang aku nak dah smpai ke meja aku. Fontièr chocolate. Lama tak makan huwarghh. Sedang aku nak menyuapkan kek aku dalam mulut. Aku ternmpa dae dan somi berjalan nelintasi kafe yang aku duduki sekarang ni. Aku duduk tpi tingkap and yeah dorng tak perasan aku maybe sbb cermin ni gelap.


Srs. Muka dae mcm tak bahagia ngn somi. Yelah. Mana nak bahagia kalau dia sendiri tak rasa cinta kat somi tu. Hah padanlah muka dia. Aku harap sngt yang dae dah fikirkan ape yang aku gitau dia haritum aku harap sngr dae berubah untuk kebaikan persahabatan kitaorng ni. Aku pun tak paham. Somi yang aku kenal dulu dah 100% berubah. Dia bukan somi yang aku kenal dulu. Haish pening kepala aku memikirkan balik pasal somi tu.

"Hoi" aku memandang ke atas. Suka hati je main hoi hoi fikir aku takde nama ke. Baejin tersenyum bila aku memandang muka dia. "Aish kau ni. Aku ingt sapelah tadi" aku berkata. "Hehe dah lama ke smpai? Mian lambat" Dia berkata smbil tersenyum kecil. "Aku dtg awal lah. Kau manade lambat. Hah skarang baru pukul 2.50" aku berkata smbil nelihat jam. Baejin hanya tersenyum.

"Soooooooo asal nak jumpa aku ni? Ade pape masalah ke?" Aku berkata seraya menyuapkan kek itu kedalam mulut aku. "Pasal somi" tangan aku untuk mengambil lagi kek itu terhenti. Aku meletakkan sudu aku ke pinggan tersebut. "Kalau pasal dia, aku dah tak ambik kisah. Aku dah tak kenal dia"  Aku ingin bangun dan berlalu pergi dri situ tetapi langkah aku dihalanh oleh baejin. "Please dengar dulu ape aku nak ckp"

Aku kembali duduk. "Yes please explain what u want to say" "ni semua salah aku, aku yang rancang semua benda ni. But aku tak rancang yang somi akan jadi cmtu. Aku just nak lukakan aemy, tpi hati aku tak bagi. Dah banyak kali aku cuba lupakan aemy tpi hati aku ttp tak boleh. Dah bermacam cara aku cuba weyh tpi semua tu menyakitkan aku sendiri" Aku membuka mulut aku terkejut dgr penjelasan dia."Aku tak paham kenapa jadi cmni" baejin nangis. Tak kan lah kan? "Seulma-" aku berkata.


"Yes, aku dah mula cintakan Han Aemy"


Tbc vote and comment
Support
Please wait for the next chapt.


Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now