Chapt 35

154 23 18
                                    

Bae Jin Young p.o.v

Aku dan somi duduk di bangku hosital yang terletak di taman itu. Aku tersenyum melihat rakaman daehwi menumbuk suga. Rancangan aku berjaya. Somi pula sedang tersengih melihat gambar yang ditangkapnya malam semalam. Gmbar suga aemy sedang berpelukkan di atas katil. Fuh. Rancangan kitaorng memang bijak. Tak sia sia kitaorng berkomplot.

"So camner suga boleh termakan kau punya trick smpai dia ade kat atas katil aemy smalam?" Aku bertanya smbil meletakkan phone aku di dlm poket. "Senang je, ajak dia keluar minum soju kat tpi hospital tu, aku tak minum banyak. Aku just bawak suga masuk 'bilik' dia je" somi membalas smbil senyum memandang aku.

"Thnks god aku ade kawan pandai macam kau" aku membalas berterima kasih atas kepandaian dia. "Well, aku just nak daehwi, and kau nak balas dendam for your family, so why not kita berkawan kan?" Somi berkata. "Yea true." Aku membalas bersahaja smbil menyilang kan kedua kaki aku. Mata aku memandang ke langit memikirkan ape yang bakal terjadi.

Ara p.o.v

Aku menekan butang stop rakaman di handphone aku. Akhirnya, aku ada bukti yang cukup. Walaupon hati aku berat nak lakukan benda ni, tpi untuk family aku, aku snggup buat ape saje. Kesedihan di mata aemy unnie aku dpt lihat dgn jelas. Hidup dia dah cukup merana sngt sngt. Aku tak sanggup nak diamkan perkara ni lagi. Sampai masa aku akan tunjukkan kebenaran.

Author p.o.v

Woojin menenangkan daehwi yg berada di hujung koridor itu. Aemy sudah mengunci pintu biliknya tidak mahu sesiapa masuk. Daehwi mengatur nafas nya. Dia tak puas hati dgn ape yang dia nmpak. Dia percayakan aemy sepenuh hati, tpi ni ape? Kenapa dia cuba untuk mengkhianati lagi? Daehwi mengalihkan pandangan nya ke arah suga yang terduduk di tepi dinding. Suga sedang menelefon omma nya untuk datang ke hospital. Selepas beberapa saat dia memati kan hp dia semula.

"Kau, kau memang tak guna kan!" Daehwi cuba untuk menyerang suga kembali, tetapi ditarik oleh woojin. Suga bangun perlahan dan melangkah longlai ke arah daehwi, kemudian dia rendahkan badan dia agar sama ketinggian dgn daehwi yang sedang terduduk itu.

 Suga bangun perlahan dan melangkah longlai ke arah daehwi, kemudian dia rendahkan badan dia agar sama ketinggian dgn daehwi yang sedang terduduk itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku tahu kau marah sngt lee daehwi, tpi tolong lah selesaikan dgn cara yang terbaik. Perlu ke kau keluarkan kata kata ganas kau tu" suga berkata. "Kau tagune! Jangan sentuh aku kotor!" Daehwi berkata. Suga laju menumbuk pipi daehwi. "JAGA MULUT KAU TU SIKIT! KAU TAK TAU APE YANG TERJADI ANTARA KAMI BERDUA!"  Suga membalas kasar. "OH YEAH? KAU PIKIR AKU TAK TAU? DALAM BILIK BERDUAAN ATAS KATIL, APE LAGI YANG MUNGKIN TERJADI?!" daehwi menolak suga jauh dri dirinya. Woojin menenangkan kedua dua orng itu.

"Dah diam, bincang slow slow boleh kan?" Woojin berkata. Daehwi menghembus kasar dan suga mengalihkan pandangannya dri daehwi, mahu saje dia tumbuk daehwi sekali lagi ketika itu. "OMMO SUGA YA!" Mrs Min dtg dri jauh diikuti jaehwan sewoon seung eun dan daniel.

Mrs Min laju mendapatkan anaknya itu. Sewoon dan jaehwan mendapatkan daehwi manakala daniel dan seung eun meminta penjelasan dri woojin. "Ape dah jadi ni! Kenapa semua jadi mcm ni!" Mrs Min berkata smbil menangis. Suga cuba menenangkan omma dia itu. "SEMUA NI SEBAB ANAK AHJUMMA YANG TAGUNE TU!" Daehwi berkata kasar. "MIND YOUR LANGUAGE LEE DAEHWI" Daniel berkata mendiamkan daehwi. "Ige bwoya? Kenapa tak nak bincang slow slow. Tak yah gaduh gaduh cmni, boleh slow talk kan?" Seung eun berkata. Suga dan daehwi menunduk. "Sewoon jaehwan bawak daehwi, seungeun ambik suga and ahjumma min bawak ke lobi, aku woojin dapatkan aemy, kita slow talk semua" daniel memberikan arahan.

Semua menangguk dan turun ke lobi untuk ke slow talk. Daniel dan woojin sudah ke bilik aemy untuk mendapatkan dia. Sewoon dan jaehwan mendudukkan daehwi di kerusi terdekat. Mulut daehwi mengeluarkan cecair merah akibat ditumbuk oleh suga manakala muka suga sudah bengkak bengkak akibat diserang daehwi berulang kali.

Mereka menunggu kedatangan daniel dan woojin di lobi hmpir 10 minit. Di sebabkan tidak tahan lambat, jaehwan mengambil keputusan untuk menelefon daniel. "Hyung? Lambatnya mana ni?" Jaehwan mendengar balasan daniel. Tangannya terketar ketar sehingga menyebabkan hpnya terjatuh. Gelagat jaehwan menimbulkan tanda tanya mereka semua. Sewoon memulakan pertanyaan bagi pihak mereka semua. "Kau pahal jaehwan?"

"Ae-aemy hilang, dia tak-tak ada dlm bilik dia"



Tbc vote and comment
Support
please wait for the next chapt


Hue hue hue *gelak jahat*

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now