Suga p.o v
Aku berjalan dengan aemy ke rumahnya yang terletak agak dekat dengan mall itu tadi. Bts semua dah balik, ade urusan katanya. Tah lahm taknak masuk campur. Tengah sebok bercakap dengan aemy, tiba tiba dia selitkan cerita pasal omma aku. And yea aku baru teringat. Asal mata omma berkaca kaca. She looks like she gonna cry.
"Hoi! Berangan je keje. Dah sampai rumah aku pun still tak sedar ke. Nak jalan sampai dorm sana ke? Nak masuk 101? Jadi trainee balik?" aemy menegur aku. Hehe betul jugak ape dia kata. "Oh ya hue sorry" aku memberi light smile aku kepada nya. Dia merenung aku. Ape dia tengah renung kan? Perlahan lahan dia mendekati muka aku dan
Mengambil daun yang berada di kepala aku. Ay author ni suspen gila. Aku mengeluh. Aku ingat ape lah tadi. Kalau orng lain lihat dari sisi belah kanan, mesti dia ingat kitaorng tngh kiss-_- mendatang kan fitnah betul author ni.
"Daun fly fly" aemy berkata seraya melihat daun itu terbang pergi. "Dah lah, aku pergi dulu. Sejuk ni" aku berkata "alah kau sejuk konon. Hati tu dah keras beku takde pulak kau kata sejuk. Sampai bila kau nak biar camtu?" Aemy bertanya. "Sampai kau datang untuk menghangat kan hati aku?" Aku berkata
Aemy memukul kepala aku dengan membuat muka annoying nya. Dia menolak aku ke belakang suruh aku cepat balik. Kami berdua tergelak melihat gelagat sendiri seraya kaki aku melangkah pegi. Aku memerhatikan aemy masuk ke dalam rumah. Make sure she safe.
Author p.o.v
Somi tersenyum sinis di sebalik dinding yang menghalang aemy dan suga daripada melihatnnya yang sedang mengambil gambar mereka berdua. Akhirnya peluang yang dia dah lama tunggu,tiba. Dia mengsend gmbar itu menggunakan unknown number ke semua orang di dalan groupnya itu termasuk lah jihoon daehwi yoojung jinyoung jisung dan ketujuh tujuh oppa aemy serta seonho dan justin. Begitu juga aemy dan donghyun. Dia memegang phonenya sambik tersenyum puas.
-----------------------------------
Aemy melangkah masuk ke dalam biliknya untuk mencari baju sebaik sahaja dia habis mandi. Dia memilih untuk memakai baju soft blue dan terus baring di atas katilnya. Jam sudah menunjukkan 2.30 pagi. Lama betul dia keluar dengan bts. Notification ip aemy yang dari tadi tak berhenti masuk membuatkan aemy berasa jemu dan mengambil keputusan untuk mematikan phonenya itu. Dia melelapkan matanya dan mula belayar ke alam mmpi.
Dong hyun p.o.v
Aku meletakkan kepala aku di atas katil ara dan mengangkatnya semula untuk melihat mesej yang masuk. Unknown number? Ulala. Mata aku membulat melihat gambar aemy sedang kiss suga. Wtf. Aku padam gmbar berkenaan dan membuat muka biasa apabila woojin dan daehwi masuk ke dalam wad ara.
Aku memandang woojin seraya dia pun memandang aku. Daehwi pelik melihat gelagat kami berdua lalu dia berjalan perlahan dan meninggalkan kami. Woojin menepuk pipi dia perlahan dan mengeluh. "Hyun, kau sendiri dah tengok gambar tu kan?" Woojin berkata. Mata aku terbeliak sekali lagi. "Gm-gmbar apa?" "Hyun, kitaorng tau kau dah dapat gmbar tu." "Ape maksud kau kitaorng?" Aku bertanya pelik. Bukan aku sorng je ke dpt?
"Kitaorng semua dapat. Termasuklah daehwi. Tpi nasib baik time tu aku tengah guna hp daehwi and yea aku padam gmbar tu." Woojin menerangkan semuannya. "Srsly hyung? Donghyun hyung?" aku memandang ke arah suara berkenaan. Park Jihoon. "Kau buat ape kat sini? Bukan ke kau patut balik?" Woojin berkata smbil meletakkan hp daehwi di rak tpi katil ara
"Hoon memang nak balik. Tpi hoon tertinggal hoodie hoon. And bila hoon sampai sini, ade orng hantar mesg. And aemy? Tak sangka dia boleh buat macm tu. Dia khianat daehwi and daehwi lansung tak tau pasal tu?! Dae tu kawan kita hyung! Kenapa nak sorokkan kebenaran? Kenapa nak biar dia tertipu?!" Jihoon menyerang.
"Jihoon sabar. Ni semua salah paham. Tak mungkin aemy nak buat mcm tu. Lagipun kita tak nak keruhkan keadaan. Jangan bagitau daehwi. Hyung tak nak dia stress okay?" Aku berkata. Woojin mengangguk angguk smbil melihat ara yang dah mula bergerak menandakan beauty sleep dia terganggu.
"Dah dah. Jangan ganggu ara. Jom bincang kat luar" aku berkata. Jihoon hanya menunduk dan muka dia merah menahan marah. Aku paham perasaan dia. Aku sendiri pun tak percaya yang aemy sanggup berbuat begitu.
Tbc vote and comment
Support
Please wait for the next chapt.Hohohohohohohohohohohho *cry at the corner cause trial pt3*
Tagune punya pt3 *cmpak jihoon*