Ara p.o.v
Aku duduk di luar rumah smbil bermain dgn ranting kayu. Aku orng pertama bangun and yea aku tatau nk buat ape. Aku melukis di atas pasir yang sedikit itu. Satu bayang bayang menghalang arah pencahayaan aku. Aku memandang ke atas untuk melihat gerangan orng yang menghalang aku itu. Rambut ungu. Tinggi. Aku menghalang cahaya matahari dgn tangan aku untuk melihat muka nya dgn jelas.
"Samuel oppa.." aku berkata. "Ara, bogoshipeo" Samuel oppa berkata sebaik saje aku bangun dri kedudukan tdi dan menghadap dia. Dia ingin memeluk aku tapi aku kebelakang sedikit. "Waeyo?" Dia bertanya. Aku hanya menggeleng kan kepala. "Kaa" aku menghalau dia. Dia merenung aku lama. Daehwi oppa keluar dri rumah itu untuk pulang ke dormnya, langkah nya terhenti melihat samuel oppa.
Dia meluru ke arah samuel oppa tetapi aku mengahalang dia. Aku memandang daehwi dan menggelengkan kepala. "Wae? Kau nak tumbuk aku? Eh, aku tak de urusan dgn kau. Aku nak jumpa aemy" Samuel oppa menerangkan kasar. "Lepas ape kau buat, kau dtg dgn muka tak bersalah nak jumpa aemy? Mcm tu je?!" Aku menahan Daehwi oppa.
"Ape bising bising ni, dae dah jom balik do-" Aku melihat jaehwan oppa terhenti bercakap. Jihoon ditepinya ternganga mulut. "Aku dtg dgn cara baik. Aku nak selesaikan dgn cara baik" Samuel oppa berkata. Aku melepaskan daehwi oppa. "Cara baik huh? Sentuh badan aemy sana sini?" Daehwi berkata. "Bukan salah dia" Aku memandang ke arah suara yg berkata. "Mrs kim, suga, Mrs Min, Bts?" Jihoon berkata. "Okay okay kalau nk bincang pergi tmpat lain. Ara tak nak aemy nmpak ramai ramai orng. Semak"
Author p.o.v
Aemy bangun dri tido nya yg lena itu dgn rambut dia yg kusut. Dia membersihkan dirinya di bilik air dan turun ke bawah apabila selesai. "Korng-korng nak makan ap- seonho?" "Noona morning!" Seonho memberikan senyuman manis kepada aemy. Aemy memandangnya pelik. Rumah dia kosong dan hanya tinggal seonho dan aemy saje di dalamnya. "Mane yang-" aemy berkata smbil memandang sekeliling. "Oh yg lain keluar sekejap ade hal. Noona! Seonho lapar lah, jom masak?" Seonho menerangkan dan bertanya. Dia pout smbil meletakkan remote control di atas bantal sofa.
"Nae~" Aemy turun menuju ke dapur dan diikuti oleh seonho dri belakangnya. "What would you like to eat chick?" Aemy bertanya smbil mula memakai apronnya. "Kimchi fried riseu!" Seonho melompat. Aemy tersenyum menggelengkan kepala melihat seonho. Aemy mengeluarkan kubis dan lobak dri peti ais. Dia letakkannya di dlm bekas dan mula membasuhnya. Seonho hanya memandang pergerakan aemy. Aemy mula memotong kubis kubis itu.
"Noona, noona nak pergi mana?" Seonho mula bertanya. "Hm?" Aemy pelik dgn soalan seonho. Dia berhenti memotong sayur itu. "Seonho dgr ape yg noona ckp kat jinyoung smalam. Noona nak pegi mana?" Seonho berterusan bertanya. "Manade nak pergi mana mana. Kalau noona pergi pun, noona mesti bagitau seonho kan?" Aemy meneruskan perkerjaan yg tertangguh tadi. "Noona kajima" seonho berkata. "Waeyo?" Aemy tidak memandang seonho dan terus memotong. "I love you noona, please dont go" Seonho memeluk aemy dri belakang. Pergerakkan aemy terhenti. "Nae-nae?" Aemy tidak memusing ke arah seonho. "You hear me noona" seonho meletakkan mukanya di atas bahu aemy.
Aemy terhenti mendengar ape yang seonho katakan. Otak dia laju berfikir. Dia terkaku. "Noona?" Seonho menegur aemy. "We're home! Ae!" Suara dong hyun bergema di dalam rumah. Seonho melepaskan aemy. Aemy berlakon seperti tiada apa apa yg terjadi. Dia memandang oppanya dan terus memeluk oppanya itu. "Oppa!" Aemy berkata. Woojin dan daniel yg berada di belakang dong hyun tersenyum melihat mereka. Seonho pula perlahan lahan meninggalkan tmpat itu.
Aemy kembali memeluk dua orng oppanya woojin dan daniel tanpa perasan kehilangan seonho disitu. Mereka tersenyum melihat satu sama lain. "Ay rindu nya" daniel memicit pipi aemy manja. "Dah besar dah sia" woojin menepuk nepuk kepala aemy perlahan. Dia kiss dahi aemy dan tersenyum. Aemy memandang woojin smbil tersengih. "Eh oppa duduk lah dulu. Aemy nk habiskan memasak jap. Nnti kita smbung borak okay?" Aemy kembali memotong sayurnya itu dan woojin daniel donghyun duduk di meja makan melihat aemy memasak.
Ara p.o.v
Aku duduk di tepi tingkap kafe smbil mengalirkan air mata perlahan. Aku tak percaya ape yang dorng katakan tadi semua benda ni tipu. Benda dah lama berlalu tpi kenapa baru sekarang dia nak muncul? Dah 5 tahun aku hidup tanpa dia. Susah senang anak dia, dia tak pernah nak fikirkan. Tak pernah nak salahkan diri sendiri kenapa semua benda ni terjadi. Kata kata yang dia katakan tadi terngiang ngiang di telinga aku. Jaehwan jihoon ternganga mendengar. Daehwi and bts pulak rupanya dah tau. Semua pakat tipu aku dgn aemy unnie. Semua tak de perasaan.
5 tahun aku kekurangan kasih syng, aku diambil sebagai deposit hutang appa, and dia? Dia sibuk dgn jantan sana sini. Sibuk dgn kehidupan liar dia. Anak anak letak tepi sedangkan kitaorng ni darah daging dia sendiri. Sanggup dia buang kitaorng dulu. Omma. Omma jahat. Aemy unnie mesti takkan maafkan omma. Omma punca appa bunuh diri. Omma punca kitaorng berpisah. Omma punca unnie jadi mcm tu. Ara benci omma. Aku megesat air mata aku perlahan.
Tbc vote and comment
Support
Please wait for the nextfinal chapter soon huhu.
❤ 29a.m ❤